410
Η φωτογραφία του νεαρού Παλαιστινίου και ο πίνακας του Ντελακρουά που συσχετίστηκαν με «επαναστατικό οίστρο» στο Twitter |

Ο παλαιστίνιος διαδηλωτής που «βγήκε» από τον πίνακα του Ντελακρουά «Ελευθερία»

Protagon Team Protagon Team 26 Οκτωβρίου 2018, 17:53
Η φωτογραφία του νεαρού Παλαιστινίου και ο πίνακας του Ντελακρουά που συσχετίστηκαν με «επαναστατικό οίστρο» στο Twitter
|

Ο παλαιστίνιος διαδηλωτής που «βγήκε» από τον πίνακα του Ντελακρουά «Ελευθερία»

Protagon Team Protagon Team 26 Οκτωβρίου 2018, 17:53

Είναι έντονη πραγματικότητα, παθιασμένα σκληρή κιόλας και επαναλαμβανόμενη δύο φορές την εβδομάδα, αλλά διαθέτει και κάτι από τη γοητεία ενός αληθινού έργου τέχνης.

Η εικόνα ενός νεαρού Παλαιστινίου ο οποίος διαδήλωσε την περασμένη Δευτέρα στη Γάζα -σε μία από τις καθιερωμένες εβδομαδιαίες διαμαρτυρίες των συμπατριωτών του- παρομοιάστηκε στο web με τον διάσημο πίνακα του γάλλου ζωγράφου Ντελακρουά «Η Ελευθερία οδηγεί τον λαό» – ένα έργο αναφοράς στην επαναστατημένη Γαλλία του 1830.

«Η Ελευθερία οδηγεί τον λαό», του Ντελακρουά (1830)
Ο «Ελληνας» Ντελακρουά

Ο Ευγένιος Ντελακρουά, μεγάλος καλλιτέχνης του 19ου αιώνα, είχε δώσει και νωρίτερα έμφαση σε ανάλογα θέματα εθνικολαϊκής επαναστατικότητας, με την Ελληνική Επανάσταση να τον εμπνέει εξαιρετικά, όπως αποδεικνύουν τα έργα του «Η Ελλάδα θρηνεί στα ερείπια του Μεσολογγίου», «Ο Μπότσαρης αιφνιδιάζει τους Τούρκους στο στρατόπεδό τους», «H σφαγή της Χίου, κ.ά.

«Η σφαγή της Χίου» του Ντελακρουά, πίνακας του 1824 (Wikipedia)

Οπως γράφει το Al Jazeera και αναμεταδίδει το BBC, ο γυμνόστηθος Παλαιστίνιος φωτογραφήθηκε σε αυτή τη στάση κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων μεταξύ Παλαιστινίων και ισραηλινών στρατιωτών στις 22 Οκτωβρίου.

Κατά το Al Jazeera ονομάζεται Αεντ Αμπου Αμρο, είναι 20 ετών, και εξεπλάγη από τη δημοσιότητα που κέρδισε στο Διαδίκτυο καθώς όχι μόνο δεν είχε πρόθεση να φωτογραφηθεί σαν επαναστατικό σύμβολο -πόσο μάλλον να συσχετισθεί με τον πίνακα του Ντελακρουά-, αλλά δεν είχε καν γνώση ότι κοντά του καραδοκούσε ένας επαγγελματίας φωτορεπόρτερ.

Η Λάλεχ Χαλίλι, καθηγήτρια στο λονδρέζικο πανεπιστήμιο Ανατολικών Σπουδών SOAS, είναι ο άνθρωπος που την περασμένη Τρίτη διέσπειρε τη φωτογραφία του στο Twitter συγκρίνοντάς τη με τον πίνακα του Ντελακρουά. Οι αντιδράσεις όσων την είδαν τη δικαίωσαν για τον κόπο της, αν και υπήρξαν και ορισμένα αρνητικά σχόλια «καταδίκης της βίας».

Ο Αμρο λέει ότι διαδηλώνει δύο φορές κάθε εβδομάδα: «Η σημαία που κρατούσα είναι η ίδια που κρατάω πάντα σε όλες τις διαδηλώσεις, αν και οι φίλοι μου με πειράζουν, μου λένε ότι είναι ευκολότερο να πετάμε πέτρες στον ισραηλινό στρατό αν δεν κρατάμε σημαίες. Αν σκοτωθώ, θέλω να με σκεπάσουν με αυτήν τη σημαία»…

Ο ανάπηρος και η ρουτίνα του

Οι δυνατές εικόνες που μπορεί κάποιος να ανακαλύψει στις παλαιστινιακές διαδηλώσεις που γίνονται στη Γάζα είναι πάμπολλες και μάλλον «συνηθισμένη υπόθεση». Ρουτίνα. Στο παραπάνω στιγμιότυπο ένας ανάπηρος συμμετέχει στις συγκρούσεις με τη σφεντόνα του, και οι συναγωνιστές τους τον υποστηρίζουν στη μάχη. Η φωτογραφία τραβήχτηκε την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου. (REUTERS / Mohammed Salem)