406
Αεροσκάφη της Air France σταθμευμένα στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ | Reuters

Ο Μακρόν επιβάλλει «φόρο περιβάλλοντος» στις γαλλικές πτήσεις

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουλίου 2019, 20:42
Αεροσκάφη της Air France σταθμευμένα στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ
|Reuters

Ο Μακρόν επιβάλλει «φόρο περιβάλλοντος» στις γαλλικές πτήσεις

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουλίου 2019, 20:42

Πρόβλημα κυρίως στην Αir France αλλά και σε άλλους αερομεταφορείς προξενεί η ανακοίνωση της γαλλικής κυβέρνησης ότι από το 2020 θα επιβάλει έναν «περιβαλλοντικό φόρο», ύψους από 1,50 μέχρι και 18 ευρώ, σε όλες τις πτήσεις, όλων των αεροπορικών εταιρειών, που αναχωρούν από γαλλικά αεροδρόμια.

Ο φόρος αυτός θα αφορά μόνο τις πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία και όχι εκείνες που φτάνουν στη χώρα.

Δεν θα ισχύει όμως για τις πτήσεις με ανταπόκριση και για εκείνες με προορισμό την Κορσική και τα γαλλικά υπερπόντια εδάφη.

Ο φόρος θα καθορίζεται ανάλογα με το δρομολόγιο και τη θέση, για παράδειγμα θα ανέρχεται στο 1,5 ευρώ για την οικονομική θέση στις πτήσεις εσωτερικού και εντός χωρών της ΕΕ και θα φτάνει τα 18 ευρώ για τη διακεκριμένη θέση σε πτήσεις εκτός χωρών της ΕΕ.

Εκτιμάται ότι από τον φόρο αυτό θα συγκεντρωθούν 180 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος, τα οποία θα επενδυθούν για την ανάπτυξη πιο οικολογικών υποδομών στον τομέα των μεταφορών, κυρίως στους σιδηροδρόμους.

«Δεν τίθεται θέμα ότι ο εθνικός αερομεταφορέας μας θα βρεθεί σε μειονεκτική θέση», παραδέχτηκε η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν μετά τη λήξη του Συμβουλίου Οικολογικής Προστασίας.

Οι μετοχές πολλών αεροπορικών εταιρειών κατέγραψαν πτώση μετά την ανακοίνωση αυτή: -5,2% για την Air France, -4,8% για τη Ryanair, -4% για την ΕasyJet και περίπου -3% για τη Lufthansa.

Οι ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος πάντως εκτιμούν ότι ο γαλλικός φόρος δεν θα αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και είναι χαμηλός, σε σύγκριση με άλλες χώρες.

Η μη κυβερνητική οργάνωση «Μεταφορές και Περιβάλλον» (T&E) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, υπολογίζει ότι τα έσοδα της Γερμανίας από αεροπορικούς φόρους φτάνουν το 1 δισ. ευρώ ετησίως και της Βρετανίας ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ.

Πάντως, όπως τονίζουν τα γαλλικά ΜΜΕ, ο φόρος αυτός ήταν αναμενόμενος μετά την αναστολή, τον περασμένο Δεκέμβριο, του φόρου άνθρακα, μετά από τις μαζικές διαδηλώσεις των Κίτρινων Γιλέκων.

Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αποφάσισε τότε να αναστείλει για έξι μήνες τα τρία δημοσιονομικά μέτρα που επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2019: την αύξηση του φόρου άνθρακα επί της τιμής της βενζίνης, του μαζούτ και του ντίζελ∙ τη σύγκλιση της φορολόγησης του ντίζελ με εκείνην της βενζίνης και την εξίσωση της φορολογίας του ντίζελ για τους επιχειρηματίες που δεν είναι οδηγοί φορτηγών.

«Η κυβέρνηση αναστέλλει για έξι μήνες την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα και οι τιμές του αερίου και του ηλεκτρικού δεν θα αυξηθούν στη διάρκεια του χειμώνα», είχε τονίσει τότε ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ στην προσπάθεια να εξέλθει η χώρα από την κρίση.