467
Ο βρετανός συγγραφέας και σκηνοθέτης Μάικ Λι | Thin man Films

Ο Μάικ Λι προβλέπει (και φοβάται) τη δικτατορία του Netflix

Protagon Team Protagon Team 15 Μαρτίου 2019, 07:00
Ο βρετανός συγγραφέας και σκηνοθέτης Μάικ Λι
|Thin man Films

Ο Μάικ Λι προβλέπει (και φοβάται) τη δικτατορία του Netflix

Protagon Team Protagon Team 15 Μαρτίου 2019, 07:00

Η τηλεόραση και το σινεμά υποκλίνονται και υποτάσσονται όλο και περισσότερο στην παντοδυναμία του Netflix, του Hulu και του Amazon. Ομως ο διακεκριμένος (με επτά υποψηφιότητες για Οσκαρ!) βρετανός συγγραφέας και σκηνοθέτης Μάικ Λι, όπως έκανε και προ ημερών ο αμερικανός συνάδελφός του Στίβεν Σπίλμπεργκ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Πιστεύει δηλαδή, πως είναι μονόδρομος η υποταγή σε πλατφόρμες που διαθέτουν πολλά χρήματα και ήδη συμπεριφέρονται σαν παραγωγοί-δυνάστες του παλιού Χόλιγουντ.

Οπως αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian, ο 75χρονος δημιουργός θεωρεί ψευδαίσθηση τη θεωρία πως τέτοιου είδους κολοσσοί ανοίγουν δρόμους και δίνουν ευκαιρίες σε πολύ περισσότερους νέους δημιουργούς.

«Η επόμενη γενιά σκηνοθετών θα αντιμετωπίσει τεράστιο πρόβλημα στην προσπάθειά της να υλοποιήσει οποιοδήποτε πρότζεκτ. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ανησυχία μου. Μιλάω με πολλούς νέους σκηνοθέτες και κάποιοι μου είπαν ότι υπάρχει ήδη ακόμη και εξάχρονη περίοδος αναμονής. Και όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί έχουν τοποθετηθεί σε στρατηγικές θέσεις άτομα που ανήκουν στη νέα φυλή παραγωγών και διευθυντών που δεν κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα, δεν πατούν τα κατάλλήλα κουμπιά, απλώς σου λένε “κάν’ το και θα δούμε πώς θα πάει”».

Σκηνή από τη νέα ταινία του Μάικ Λι, «Peterloo» (Thin man Films)

Ο ίδιος, περιμένει να βγει σε DVD η νέα του ταινία «Peterloo» και μέσα στη σημερινή καλλιτεχνική ασάφεια, θεωρεί τον εαυτό του αντάρτη και καλεί όσους πιστεύουν ακόμη στην ελευθερία της έκφρασης, να κάνουν ακριβώς το ίδιο, και όχι να προσπαθήσουν να πουλήσουν την ψυχή τους στον… διάβολο του Netflix.

«Η κλασική ατάκα όλων αυτών των εταιρειών που απευθύνονται σε νέους σκηνοθέτες, είναι ότι δεν δουλεύουν όπως το παλιό Χόλιγουντ. Οταν όμως κάνουν διαρκώς παρεμβάσεις και υποδείξεις σχετικά με το ποιον διευθυντή φωτογραφίας πρέπει να επιλέξεις, ή γιατί η ταινία σου δεν έχει ένα πιο ανεβαστικό φινάλε, συμπεριφέρονται ακριβώς όπως οι παλιοί παντοδύναμοι παραγωγοί του Χόλιγουντ» λέει χαρακτηριστικά.

Παραδέχεται ότι με την επέλαση του Netflix ήρθε ένα τεράστιο χρηματικό κεφάλαιο και ότι φαινομενικά, υπάρχει μία γενναιοδωρία σε σχέση με νέες παραγωγές και νέους δημιουργούς. Πιστεύει ωστόσο, πως όσα περισσότερα χρήματα επενδύονται, τόσο πιο σφιχτή γίνεται η θηλιά της γραφειοκρατίας γύρω από κάθε νέο πρότζεκτ.

«Παλιότερα φαινόταν αδύνατον να γυρίσεις ταινία. Σήμερα φαντάζει πιο εφικτό, αρκεί να πείσεις μία στρατιά από διευθυντές ότι αυτό που σκοπεύεις να κάνεις, θα είναι σίγουρα εμπορικό» παρατηρεί ο Μάικ Λι.

Ο σκηνοθέτης ταινιών όπως «Secrets and lies», «Το μυστικό της Βέρα Ντρέικ» και «Ο κύριος Τέρνερ», δηλώνει ικανοποιημένος με το νέο δημιούργημά του, το «Peterloo», που βασίζεται σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν στο Μάντσεστερ το 1819, όταν δεκαπέντε διαδηλωτές έχασαν τη ζωή τους σε μία συγκέντρωση 60.000 ατόμων, που ζητούσαν μεγαλύτερη δημοκρατική εκπροσώπηση.

Αυτή θεωρείται η πρώτη του αμιγώς πολιτική ταινία και το θεωρεί ειρωνεία της τύχης που κυκλοφορεί τώρα, που η συζήτηση για το Brexit είναι αυτή που μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ανήσυχων συμπατριωτών του.