444
Η πορεία του τάνκερ «Αdrian Darya 1» στη Μεσόγειο έχει έναν μόνο πιθανό προορισμό: τα λιμάνια του ψευδοκράτους | CreativeProtagon

Μόνη λύση για το ιρανικό τάνκερ τα Κατεχόμενα στην Κύπρο

Protagon Team Protagon Team 22 Αυγούστου 2019, 14:29
Η πορεία του τάνκερ «Αdrian Darya 1» στη Μεσόγειο έχει έναν μόνο πιθανό προορισμό: τα λιμάνια του ψευδοκράτους
|CreativeProtagon

Μόνη λύση για το ιρανικό τάνκερ τα Κατεχόμενα στην Κύπρο

Protagon Team Protagon Team 22 Αυγούστου 2019, 14:29

Κλειστές πόρτες συναντά η Τεχεράνη στις βολιδοσκοπήσεις για τον ελλιμενισμό του σούπερ τάνκερ«Αdrian Darya 1» (πρώην «Grace 1») .

Μετά την κατηγορηματική άρνηση που εισέπραξαν οι Ιρανοί από Αθήνα και Λευκωσία, τα περιθώρια επιλογών στενεύουν δραματικά, με ορατό τον κίνδυνο εγκλωβισμού του δεξαμενόπλοιου στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με επιχειρησιακούς παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας, η ελληνική κυβέρνηση ενημέρωσε διά της διπλωματικής οδού την ιρανική πλευρά ότι αδυνατεί να προσφέρει οιαδήποτε βοήθεια στο «Αdrian Darya 1», απορρίπτοντας εκ των προτέρον τυχόν αίτημα ελλιμενισμού του. Kατά την ίδια πηγή, οι Ιρανοί έδειξαν κατανόηση για την απόφαση της Αθήνας, εκφράζοντας ευχαριστίες για το γεγονός ότι τπ θέμα «κρατήθηκε χαμηλά» από ελληνικής πλευράς.

Ακολούθησε το «όχι» και από την Κυπριακή Δημοκρατία και πλέον όπως επισημαίνει σε δημοσίευμα της η Wall Street Journal, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το τάνκερ να μείνει εν πλω στη Μεσόγειο χωρίς καμία βοήθεια.

Με δεδομένη την αυστηρή προειδοποίηση των Αμερικανών ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν, σε καμία περίπτωση, την προσέγγισή του στη Συρία, το «Αdrian Darya 1» καλείται τώρα να πάρει τον δρόμο της επιστροφής.

Για να επιστρέψει όμως στο Ιράν, θα πρέπει να κάνει ξανά τον περίπλου της Αφρικής, περνώντας και πάλι τα στενά του Γιβραλτάρ (όπου είχε μπλοκαριστεί στις 4 Ιουλίου), καθώς ο όγκος και το μεγάλο βύθισμά του (λόγω του φορτίου του) καθιστούν αδύνατο τον διάπλου της Διώρυγας του Σουέζ.

Ειδικοί του τομέα της ναυτιλίας που μίλησαν στο BBC, εκτίμησαν ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα θα μπορούσε να ξεπεραστεί μόνο αν τμήμα του φορτίου των δύο εκατ. βαρελιών πετρελαίου, μεταφορτωνόταν σε άλλο πλοίο.

Με τον τρόπο αυτόν θα ήταν σαφώς ελαφρύτερο, οπότε και θα μπορούσε να κατευθυνθεί προς το Ιράν μέσω του Σουέζ, υποστήριξε σε δηλώσεις του στο βρετανικό δίκτυο ο Σαμίρ Μαντανί του TankerTrackers.com.

Οπώς είπε,  αυτή τη στιγμή το «Αdrian Darya 1», χωρίς βοήθεια, δεν μπορεί να ξεφορτώσει το πετρέλαιο ούτε στη Συρία.

Μεσημέρι Πέμπτης, 22 Αυγούστου. Το ίχνος του «Adrian Darya 1» διακρίνεται να οδεύει στα στενά της Σαρδηνίας με ταχύτητα 6,8 κόμβων

Γι’ αυτό, εκτίμησε, στόχος τους είναι να μπει στα χωρικά ύδατα της Συρίας και εκεί με τη βοήθεια μικρότερων πλοίων, να ξεφορτώσει το πετρέλαιο, αν και τελικά όπως προέβλεψε, τελικός προορισμός του δεξαμενόπλοιου δεν θα είναι άλλος από το Ιράν.

Εκτός και αν η Τεχεράνη «βγάλει άσο από το μανίκι», στέλνοντας το σούπερ τάνκερ στην αγκαλιά των «τούρκων συμμάχων» και δη το ψευδοκράτος στα κατεχόμενα εδάφη της βόρειας Κύπρου.

Το «Grace 1» όπως ήταν το όνομα του πλοίου πριν μετονομαστεί σε «Αdrian Darya 1» ξεκίνησε από το Ιράν, στις 17 Απριλίου. Αφού έκανε τον περίπλου της Αφρικής μπλοκαρίστηκε στο Γιβραλτάρ στις 4 Ιουλίου. Στις 19 Αυγούστου, κατόπιν σχετικής άδειας των αρχών του Γιβραλτάρ, απέπλευσε με αναγραφόμενο προορισμό στο σύστημα παρακολούθησης ΑΙS, την Καλαμάτα.