Μητσοτάκης: Οσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες
Ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στο πλαίσιο της παρουσίασης στο Μέγαρο Μαξίμου | ΙΝΤΙΜΕnews
Επικαιρότητα

Μητσοτάκης: Οσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες

Ερχεται δραστική παρέμβαση για τις άδειες δόμησης. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της πρώτης διαδικασίας αξιολόγησης από τους ίδιους τους πολίτες για τον μήνα Μάιο. Συμμετείχαν 65.000! Υψηλές βαθμολογίες για το gov.gr – χαμηλά δήμοι και υπηρεσίες δόμησης
Protagon Team

«Οσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στις διάφορες δομές του Δημοσίου, ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Και βέβαια, ζητούν και να μην ελέγχονται για αυτά, αλλά το κράτος οφείλει να τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του».

Ηταν το μήνυμα που θέλησε να εκπέμψει ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τοποθέτησή του στο Μέγαρο Μαξίμου, στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του Δημοσίου, με τη δίχως άλλο, εντυπωσιακή συμμετοχή 64.789 πολιτών.

Για πρώτη φορά, τόνισε ο Πρωθυπουργός, δόθηκε στους πολίτες η δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του κράτους και την εξυπηρέτηση που έχει στην καθημερινότητά του, τόσο από την Αυτοδιοίκηση, όσο και από κεντρικές υπηρεσίες.

«Στόχος μας είναι το Δημόσιο να γίνεται όλο και καλύτερο: 65.000 πολίτες έλαβαν μέρος στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση για το Δημόσιο που έχει γίνει ποτέ. Είναι ένας καθρέφτης της πραγματικότητας που βιώνει ο πολίτης και όχι όπως τη φανταζόμαστε εμείς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο  κ. Μητσοτάκης και τώρα, πρόσθεσε, «είναι στο χέρι μας τα αποτελέσματα αυτά να μετουσιωθούν ουσιαστικά σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες, αλλά και υποχρέωση των δημάρχων να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτά που μας είπαν οι πολίτες. Και φυσικά, με αυτόν τον τρόπο να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς, σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας σε όλα τα επίπεδα και των πολιτών»

Και συνέχισε λέγοντας:

«Οπως φάνηκε από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, δεν έχουμε ιδιαίτερες γεωγραφικές διαφορές στην αξιολόγηση. Υπάρχουν ειδικά θέματα που απασχολούν περιοχές όπως το οδικό δίκτυο στα νησιά. Πολύ ενδιαφέρουσα η βαθμολόγηση της Λέσβου, όπου φάνηκε πώς ένα έργο μπορεί να αλλάξει την αντιμετώπιση των πολιτών.

»Μας είπαν αυτά που υποψιαζόμασταν για τις καθυστερήσεις στην Κτηματογράφηση, για τη γραφειοκρατία για τις εκδόσεις διαμονής εποχιακών εργατών. Από την άλλη πλευρά, θετικά, οριζόντια διαγενεακά, σε όλη τη χώρα αξιολογείται το gov.gr που έκλεισε 5 χρόνια λειτουργίας. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης στην πρωτοβουλία που λάβαμε, ενώ σημειώνω και τη θετική ανταπόκριση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Είναι μεικτή η εικόνα στις συγκοινωνίες. Ενδιαφέρον έχουν όσα λένε οι ίδιοι οι πολίτες για τις δημοτικές υπηρεσίες. Πρέπει να προβληματιστούν οι δήμαρχοι».

Ειδική αναφορά –χωρίς να κρύβει τον προβληματισμό του– έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης, που όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης, παίρνουν απογοητευτικά χαμηλό βαθμό.

«Παίρνουν χαμηλό βαθμό. Αυτό μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Παίρνουν ακόμα πιο χαμηλό βαθμό εκεί που υπάρχουν προφανώς ενδείξεις και αποδείξεις πια, παράνομων αδειοδοτήσεων τοπικών κυκλωμάτων», παρατήρησε και στο σημείο αυτό υπογράμμισε πως αναμένεται δραστική παρέμβαση από πλευράς κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται πια οι άδειες δόμησης.

«Το σύστημα [έκδοσης αδειών] έχει φτάσει πια στα όριά του και πρέπει να αναμορφωθεί με τρόπο πολύ πιο δραστικό», εκτίμησε ο Πρωθυπουργός, για να καταλήξει στην παρέμβασή του:

«Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος και με ειλικρίνεια. Είδαμε πράγματα που μας αρέσουν, είδαμε και πράγματα που δεν μας αρέσουν και το χρέος μας είναι να ασχοληθούμε πρωτίστως με τα δεύτερα».

65.000 σε 26 ημέρες

Στην αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών για τον μήνα Μάιο, συμμετείχαν 64.789 πολίτες και η έρευνα ήταν ανοιχτή για 26 ημέρες, ανέφερε από την πλευρά του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στο Μαξίμου, ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος,

Οι δήμοι που συμμετείχαν ήταν 184 και, όπως ήταν αναμενόμενο, οι περισσότερες απαντήσεις δόθηκαν από τον Δήμο Αθηναίων, ενώ ακολούθησαν η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο.

Ο κ. Λιβάνιος αναφέρθηκε στον κατάλογο των αξιολογούμενων υπηρεσιών. Σημείωσε ότι οι υπηρεσίες της αυτοδιοίκησης, εκεί που οι πολίτες είχαν προσωπική εμπειρία, συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό αξιολογήσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αξιολόγηση των πεζοδρομίων που έφτασε το 90%.

Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, υπηρεσίες για τις οποίες οι αξιολογήσεις ήταν κάτω από 50%, δείχνει ότι δεν είναι τόσο γνωστές ώστε να είναι οι πολίτες σε θέση να τις αξιολογήσουν, και έφερε ως παράδειγμα, μεταξύ άλλων, το εισιτήριο αγώνων του gov.gr και τις κοινωνικές υπηρεσίες δήμων.

Αναφερόμενος στους μέσους όρους των έξι κρατικών υπηρεσιών που ρωτήθηκαν, η ΑΑΔΕ βρίσκεται στο 6,1, ο ΕΦΚΑ στο 5,3, η Υπηρεσία Απασχόλησης στο 5,6, το Εθνικό Κτηματολόγιο 4,9, οι Διευθύνσεις Αλλοδαπών 4,4 και ειδικά για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης τα μέσα μεταφοράς βρίσκονται στο 5.

Μιλώντας για τις υπηρεσίες με τη χαμηλότερη βαθμολογία, ο υπουργός έκανε λόγο για γεωγραφικά κριτήρια, και περιοχές όπου υπάρχει καθυστέρηση στην κτηματογράφηση ή εκκρεμότητες όπως η Ανατολική Αττική.

Στις Διευθύνσεις Αλλοδαπών έχει ενδιαφέρον, σημείωσε, ότι όπου υπάρχει ανάγκη για εποχιακό προσωπικό και ιδίως περιοχές υψηλής τουριστικής ανάπτυξης και με ανάγκη για εργάτες γης, για παράδειγμα Ηλεία, Δωδεκάνησα, εκεί παρατηρούνται οι χαμηλότερες βαθμολογίες και επιβεβαιώνεται η άμεση συσχέτιση του φόρτου εργασίας μιας υπηρεσίας με την αξιολόγηση.

Αντίστοιχα, όπου υπάρχει μετρό είναι αυξημένη η ικανοποίηση, ενώ όπου δεν υπάρχουν μέσα σταθερής τροχιάς, καταγράφεται η μεγαλύτερη δυσφορία.

Αναφορικά, τέλος, με τις τέσσερις ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως είπε ο κ. Λιβάνιος, 7,5 πήρε η ΑΑΔΕ, 6,1 το Εθνικό Κτηματολόγιο, 8,5 η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και 7,6 το myHealth.

Οσον αφορά το gov.gr, ο υπουργός υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας του προσφέρει 2.176 υπηρεσίες και αυτό όταν 8.704.165 πολίτες έχουν κάνει έστω μια υπεύθυνη δήλωση.

Aνάμεσα στις υπηρεσίες του gov.gr, εννέα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες, για παράδειγμα με 9 αξιολογήθηκε η υπεύθυνη δήλωση, και με 8,8 το ποινικό μητρώο.

Exit mobile version