Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση του σχεδίου στο Γκάζι | Intime/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Επικαιρότητα

Μητσοτάκης: Αυτά είναι τα κίνητρα για τα ηλεκτροκίνητα

Ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το σχέδιο για τον δεκαπλασιασμό του αριθμού των οχημάτων σε βάθος δεκαετίας με φορολογικά και άλλα κίνητρα για τους αγοραστές
Protagon Team

Τα κίνητρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μια «εμβληματική πρωτοβουλία, που απαντά στη μιζέρια τού χθες και στην ανησυχία τού σήμερα» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση, την Παρασκευή, του σχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Από το Γκάζι, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με επιδότηση.

Εθνικός στόχος θα είναι μέσα σε 10 χρόνια να δεκαπλασιαστεί ο στόλος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, δηλαδή από 3% των οχημάτων που είναι σήμερα, το 2030 ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικά.

Η αγορά νέου τύπου οχημάτων θα επιδοτηθεί με 100 εκατομμύρια ευρώ για διάστημα 18 μηνών, είπε ο Πρωθυπουργός και διευκρίνισε ότι το συνολικό όφελος για τον πολίτη θα είναι 10.000 ευρώ μαζί με την επιδότηση.

«Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα» είπε ο Πρωθυπουργός.

Ακόμη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξαιρούνται για δύο χρόνια από τα τέλη στάθμευσης, ενώ θα εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτισή τους.

«Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα», είπε ακόμη.

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για τις επενδύσεις ηλεκτροκίνησης στη Δυτική Μακεδονία και τη Θράκη, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι αυτά θα είναι «η μείωση φόρων και άλλων βαρών».

Πρόσθεσε ότι μονάδες που θα εγκαθίστανται σε αυτές τις περιοχές «θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις. Θα έχουν επίσης μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας. Θα έχουν αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες για αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένες κατά 15%».

«Το εθνικό σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορα το κράτος και όλους τους πολίτες, και γι’ αυτό συνοδεύεται από αυτή την καινοτόμο και Πράσινη Συμφωνία που θα υπογραψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία», τόνισε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός. Η χώρα, πρόσθεσε ακόμη, «ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα της καθαρής κίνησης».

«Παρά την πανδημία, δεν καθυστερήσαμε και σήμερα ανακοινώνουμε τα μέτρα για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων. Ανακοινώνουμε, επίσης, τα μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και τη χωροθέτηση των αναγκαίων σημείων φόρτισης» σημείωσε ο Πρωθυπουργός.