957
Και η Σελένα Γκόμεζ προτιμάει, τελευταία, να ανακοινώνει τα νέα της τραγούδια μέσω των προφίλ της στα κοινωνικά δίκτυα | Facebook

Μήπως ήρθε το τέλος των «μεσαζόντων» στη μουσική βιομηχανία;

Protagon Team Protagon Team 29 Οκτωβρίου 2019, 21:16
Και η Σελένα Γκόμεζ προτιμάει, τελευταία, να ανακοινώνει τα νέα της τραγούδια μέσω των προφίλ της στα κοινωνικά δίκτυα
|Facebook

Μήπως ήρθε το τέλος των «μεσαζόντων» στη μουσική βιομηχανία;

Protagon Team Protagon Team 29 Οκτωβρίου 2019, 21:16

Οι ποπ σταρ σήκωσαν… κεφάλι;

Η Σελένα Γκόμεζ και οι Coldplay, με διαφορά 24 ωρών, επέλεξαν να ανακοινώσουν τα νέα τους τραγούδια όχι χρησιμοποιώντας τις παλιές, παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ, διαμέσου των δισκογραφικών, αλλά με προσωπικό guerilla marketing: η μεν επέλεξε να το κάνει μέσω του Instagram και η δε βάζοντας… αγγελίες σε εφημερίδες της Βρετανίας, αλλά και όλης της υπόλοιπης υφηλίου.

Η πολυβραβευμένη νεαρή τραγουδίστρια ανακοίνωσε στους 158 εκατομμύρια οπαδούς της την επιστροφή της στη δισκογραφία με ένα νέο single, που κυκλοφόρησε στις 23 Οκτωβρίου με τίτλο «Lose You to Love Me», ενώ μαζί με την ανακοίνωση της κυκλοφορίας, η νεαρή τραγουδίστρια αποκάλυψε και το εξώφυλλο του νέου της single.

Μήπως ήρθε λοιπόν το τέλος των «μεσαζόντων» στη μουσική βιομηχανία;

Μήπως οι κινήσεις αυτές αποδεικνύουν πως ο παραδοσιακός ρόλος της δισκογραφίας, όπως τη γνωρίζαμε, αρχίζει να πνέει τα λοίσθια;

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

I needed to lose you to love me. 10.23. Link in bio.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Selena Gomez (@selenagomez) στις

Οπως σημειώνει το BBC, ανάλογες κινήσεις έχουν κάνει, στο πρόσφατο παρελθόν, και άλλοι ποπ καλλιτέχνες, όπως η Τέιλορ Σουίφτ και η Αριάνα Γκράντε, η οποία πέρσι τα Χριστούγεννα ανακοίνωσε τον τίτλο του ολοκαίνουργιου single της με τίτλο «7 Rings» που κυκλοφόρησε στις 18 Ιανουαρίου του 2019 από τη Universal Music, χωρίς η δισκογραφική της ωστόσο να πάρει… μυρωδιά από την ξαφνική ανακοίνωση.

Αριάνα Γκράντε

Πριν από λίγες ημέρες, ο Χάρι Στάιλς, μέλος του συγκροτήματος One Direction, «έσπασε την σιωπή» του στο Twitter και ανάρτησε μια λέξη, το «Do», που τα βρετανικά ΜΜΕ θεωρούν πως είναι ο τίτλος του επόμενου προσωπικού του άλμπουμ.

«Μιλάμε για τακτικές που αποκόβουν τους διάφορους μεσάζοντες των παραδοσιακών μέσων – είτε πρόκειται για ραδιόφωνο είτε για την τηλεόραση είτε για τις ίδιες τις δισκογραφικές» σημειώνει ο Νικ Ράιλι, δημοσιογράφος στο μουσικό περιοδικό NME.

«Και η Σελένα Γκόμεζ ξέρει πότε να ανακοινώσει το νέο της κομμάτι γιατί όταν το κάνει, θα υπάρξουν χιλιάδες retweet και “στριμαρίσματα” μέσα σε λίγα λεπτά» προσθέτει και καταλήγει πως «δεν υπάρχει κάτι πιο άμεσο από τους ίδιους σας τους οπαδούς που σας ακολουθούν».

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει μια προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική μάρκετινγκ για το πώς οι καλλιτέχνες επικοινωνούν με τους οπαδούς τους.

Πράγματι, με εκατομμύρια οπαδούς και followers να ακολουθούν πλέον ως… στρατιά τον κάθε καλλιτέχνη, οι ποπ σταρ ξέρουν πως μπορούν να βασιστούν πάνω τους για τη διαφημιστική προώθηση του νέου τους πονήματος.

Οι στρατιές αυτές των οπαδών, που ονομάζονται «fandoms» (από τη λέξη fan συν την κατάληξη -dom που βγαίνει από το kingdom που σημαίνει βασίλειο) θεωρούνται πλέον κομβικές για την επιβίωση του κάθε μουσικού.

Ο όρος fandom χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε μια υποκουλτούρα που αποτελείται από τους οπαδούς που τους χαρακτηρίζει ένα αίσθημα συμπάθειας και συντροφικότητας προς άλλους συνανθρώπους τους που μοιράζονται κάποιο κοινό ενδιαφέρον.

Οι οπαδοί αυτοί ενδιαφέρονται ακόμα και για τις μικρές λεπτομέρειες του ή των αντικειμένων του fandom τους και ξοδεύουν ένα σημαντικό μέρος του χρόνου και της ενέργειάς τους με αυτό που τους ενδιαφέρει, όπερ και σημαίνει πως, π.χ., η ανακοίνωση του νέου τραγουδιού της Γκόμεζ θα φτάσει στα πέρατα της οικουμένης εύκολα και ανέξοδα μέσα σε 5-10 λεπτά, διαμέσου της συλλογικής δύναμης των οπαδών της (με ή χωρίς τη γνώση και τη συνδρομή της δισκογραφικής της εταιρείας).

Η Πένι Αντριους, συγγραφέας και ερευνήτρια που ειδικεύεται σε κουλτούρες του Διαδικτύου, υποστηρίζει πως τα fandom αυτά είναι εξαιρετικής σημασίας για έναν καλλιτέχνη καθώς «πλέον ο καθένας θεωρεί ότι είναι μέρος ενός συγκεκριμένου fandom, ως δείγμα μιας ξεκάθαρης προσωπικής επιλογής, και όχι απλώς σαν να παραδέχεται δημοσίως πως “μου αρέσει πολύ η Αριάνα Γκράντε”. Οχι. Γιατί πλέον αποτελει ενεργό κομμάτι και συστατικό του κάθε fandom. Θα σχολιάσει πρώτος μια ανάρτηση στο Instagram, θα έρθει σε επαφή με άλλους συνοπαδούς και φυσικά θα ανακυκλώσει μέσω των κοινωνικών δικτύων κάθε νέο που αφορά στον αγαπημένο του καλλιτέχνη».