525
Γιγαντοθόνη σε εμπορικό κέντρο της Γκουάνγκτζου απεικονίζει τις πωλήσεις αντικειμένων και τα κέρδη της Alibaba | Reuters

Με τζίρο-ρεκόρ γιόρτασε η Κίνα την Μέρα των Εργένηδων

Protagon Team Protagon Team 11 Νοεμβρίου 2020, 20:08
Γιγαντοθόνη σε εμπορικό κέντρο της Γκουάνγκτζου απεικονίζει τις πωλήσεις αντικειμένων και τα κέρδη της Alibaba
|Reuters

Με τζίρο-ρεκόρ γιόρτασε η Κίνα την Μέρα των Εργένηδων

Protagon Team Protagon Team 11 Νοεμβρίου 2020, 20:08

«Ο Μάο να ευλογεί την Alibaba».

Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτονται τις τελευταίες ώρες χιλιάδες Κινέζοι καταναλωτές που, κουρασμένοι από το lockdown και τις απαγορεύσεις ενός ολόκληρου έτους, έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την «γιορτή» της Singles Day (Ημέρα των Εργένηδων) και να αγοράσουν έως και 16 εκατ. προϊόντα σε έκπτωση από 30 έως 70%.

To «Singles Day», κάτι σαν την κινεζική Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, αποτελεί το μεγαλύτερο παγκοσμίως event διαδικτυακών πωλήσεων που ξεπερνά τη Black Friday και τη Cyber Monday στις ΗΠΑ μαζί.

Γιορτάζεται εδώ και μια δωδεκαετία την 11η Νοεμβρίου, γνωστή και ως «διπλό 11» (11.11) και ουσιαστικά εμπνευστής της ήταν η Alibaba, ο κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου του Τζακ Μα, που την καθιέρωσε το 2009.

Ξεκίνησε ως ένα 24ωρο event διαδικτυακών αγορών στην Κίνα, αλλά πλέον είναι τόσο δημοφιλές που από φέτος επεκτείνεται σε τέσσερις ημέρες, αρχής γενομένης από την 9η Νοεμβρίου με την κορύφωση να είναι την Τετάρτη 11 και τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 12 Νοεμβρίου προς Παρασκευή.

Η Alibaba ειναι και αυτή που, εύλογα, καρπώνεται το μερίδιο του λέοντος από τις πωλήσεις των αντικειμένων.

Έως και σήμερα, Τετάρτη, 12:30 (ώρα Πεκίνου-6.30 το πρωί ώρα Ελλάδος) οι πωλήσεις της Alibaba είχαν υπερβεί τα 372,3 δισ. γιουάν (56,42 δισ. δολάρια) και ενώ πέρσι είχαν φτάσει τα 268,4 δισ. γιουάν (περίπου 45 δισ. ευρώ) αλλά σε ένα 24ωρο που διήρκεσαν οι προσφορές.

Μια άλλη ιντερνετική πλατφόρμα αγορών, η DJ.com από την πλευρά της είχε πωλήσεις ύψους 200 δισ. γιουάν (30 δισ. ευρώ) στην πλατφόρμα της.

Μάλιστα, η Alibaba ανακοίνωσε ήδη ότι διαχειρίστηκε 16 φορές περισσότερες παραγγελίες βάσει αξίας απ’ ό,τι κατέγραψε η Amazon.com τον περασμένο μήνα στο διήμερο του Prime Day που έχει θεσπίσει η ίδια στις 13 και 14 Οκτωβρίου.

Η Alibaba ανακοίνωσε δε ότι χρησιμοποίησε περισσότερες από 4.000 πτήσεις τσάρτερ και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τις παραδόσεις, ενώ για τις ανάγκες της περίστασης εργάστηκαν πάνω από τρία εκατομμύρια εργαζόμενοι της εταιρείας!

Φυσικά, κερδισμένοι βγήκαν και άλλοι που φρόντισαν να πιάσουν το… κόλπο από νωρίς και να δεθούν στο οικονομικό άρμα του Μα.

Πάνω από 340 εταιρίες, μεταξύ τους οι Apple, L’Oreal, Huawei και η Nike, ξεπέρασαν τα 100 εκατ. γιουάν (17 εκατ. ευρώ) σε πωλήσεις, ενώ 13 εμπορικά σήματα είχαν ακαθάριστο όγκο εμπορεύματος πάνω από 1 δισ. γιουάν (170 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με την Alibaba.

H Mercedes Benz Arena στην Σανγκάη, όπου συγκεντρώθηκαν όλα τα στελέχη της Αlibaba για έκτη συνεχόμενη χρονιά

Πέρυσι, μόνο σε ένα 24ωρο πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες και παραδόσεις άνω των 1,9 δισ. προϊόντων. Πιο δημοφιλή αναμένεται και φέτος να είναι τα είδη που διευκολύνουν την καθημερινότητα και ειδικά τη ζωή στο σπίτι, ωστόσο οι αναλυτές ανέμεναν ότι φέτος θα υπήρχε και έντονο ενδιαφέρον για προϊόντα πολυτελείας, λόγω… πανδημίας και κλειστών συνόρων. Οι κινέζοι καταναλωτές που συνηθίζουν να πηγαίνουν στο εξωτερικό για να αγοράσουν ακριβά προϊόντα, είναι αναγκασμένοι να παραμείνουν εντός της χώρας…

Η «Ημέρα των Εργένηδων» στην Κίνα πιστεύεται ότι καθιερώθηκε κάποια στιγμή τη δεκαετία του 1990 στα κινεζικά πανεπιστήμια από άνδρες που γιόρταζαν την εργένικη ζωή και την… ελευθερία τους. Ωστόσο το 2009 η τότε νεοσύστατη Alibaba προχώρησε στην πρώτη καταναλωτική καμπάνια για τη συγκεκριμένη ημέρα, προσφέροντας γενναίες εκπτώσεις στην πλατφόρμα αγορών Tmall, μια από τις βασικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News