1342
Ο Κώστας Καραμανλής καταρρίπτει τους μύθους που διακινεί η αντιπολίτευση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΥΠΟΔΟΜΩΝ/Thodoris Anagnostopoulos

Κώστας Καραμανλής: Οκτώ μύθοι για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Protagon Team Protagon Team 14 Φεβρουαρίου 2021, 13:33
Ο Κώστας Καραμανλής καταρρίπτει τους μύθους που διακινεί η αντιπολίτευση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
|ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΥΠΟΔΟΜΩΝ/Thodoris Anagnostopoulos

Κώστας Καραμανλής: Οκτώ μύθοι για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Protagon Team Protagon Team 14 Φεβρουαρίου 2021, 13:33

Επικοινωνιακή αντεπίθεση εξαπολύει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής μετά την επιμονή του ΣΥΡΙΖΑ να του ασκεί κριτική επικαλούμενος ανακριβή, όπως προκύπτει, στοιχεία ή αποσιωπώντας τα δικά του λάθη και παραλείψεις.

Ερωτηθείς ειδικότερα από το Protagon πού βρίσκεται η αλήθεια για τις δράσεις και τις υποτιθέμενες παραλείψεις του υπουργείου του στο θέμα των δημοσίων συγκοινωνιών, o κ. Καραμανλής επισημαίνει μια σειρά από μύθους που έχει καλλιεργήσει η αντιπολίτευση και επιχειρεί με στοιχεία να τους καταρρίψει:

ΜΥΘΟΣ 1: «Δεν βάζετε περισσότερα λεωφορεία και δρομολόγια»
  • Καταφέραμε να κυκλοφορούν σήμερα 1.225 λεωφορεία, αύξηση 44% σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του 2019 (850 οχήματα). Σύντομα, με την ολοκλήρωση του leasing ο αριθμός αυτός θα ξεπερνάει τα 1400.
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει – ανεδαφικά και χωρίς στοιχεία – πως κρατάμε λεωφορεία στα αμαξοστάσια, τα οποία θα μπορούσαν να βγουν στο δρόμο.
  • Η πραγματικότητα είναι μια και είναι απλή: Ο υπάρχων στόλος λεωφορείων είναι «γερασμένος». Αναφερόμαστε σε οχήματα 18 και 19 ετών, που έχουν διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα.
  • Με απλά λόγια, έχουμε εξαντλήσει τις όποιες δυνατότητες ανάταξης του στόλου που υπήρχαν.
  • Αυτήν την στιγμή είναι οικονομικότερο να οδηγηθείς σε προμήθεια νέων, παρά να αποπειραθείς να ανατάξεις ένα λεωφορείο εικοσαετίας, με αβέβαιο τελικό αποτέλεσμα, και με συνέπεια και σ’ ό,τι έχει να κάνει και με την ασφάλεια των επιβατών και του οδηγού.
  • Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ, οι αγορές ανταλλακτικών για τον στόλο της ΟΣΥ είχαν μειωθεί σημαντικά (κατά 26,63%), σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.
  • Εμείς, λοιπόν, τι κάναμε; Κινηθήκαμε με γρήγορα βήματα ώστε να βρούμε την καλύτερη και την συντομότερη λύση, αυτή της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ και του leasing.
  • Αναφορικά με τα Αστικά Λεωφορεία των Αθηνών σημειώνεται πως – μόνο – σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020 έχουμε πετύχει μια αύξηση των εκτελουμένων δρομολογίων κατά +3.000 (από 14.775 σε 17.792) ημερησίως.
ΜΥΘΟΣ 2: «Δεν πυκνώνετε τα δρομολόγια του Μετρό»
  • Στις Σταθερές Συγκοινωνίες, μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις στη Γραμμή 1 από τα 8-9 λεπτά (Ιούλιος 2019) στα 6-6,5 λεπτά (βελτίωση κατά 2,5 με 3 λεπτά).
  • Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, οι χρονοαποστάσεις μειώθηκαν από τα 6 με 7 λεπτά (Ιούλιος 2019) στα 4 με 4,5 λεπτά (βελτίωση κατά 2,5 με 3 λεπτά).
  • Παράλληλα, με την ανάταξη που επετεύχθη, πετύχαμε να κυκλοφορούν 38 συρμοί (+6 συρμοί), +19% σε σχέση με τον Ιούλιο ’19.
  • Στα ως άνω να προστεθεί, αφενός το γεγονός ότι δόθηκαν σε κυκλοφορία 3 νέοι σταθμοί Μετρό, αλλά και η επαναλειτουργία της επέκτασης της γραμμής του Τραμ προς το Σύνταγμα.
ΜΥΘΟΣ 3: «Δεν βάζετε έξτρα δρομολόγια σε ώρες αιχμής»
  • Ο ΟΑΣΑ προχώρησε ήδη σε ανασχεδιασμό δρομολογίων λεωφορείων-τρόλεϊ, με μετακίνηση οχημάτων κι απελευθέρωση οδηγών από τις περιοχές που παρουσιάζουν μικρή πληρότητα κι ενίσχυση των πιο «προβληματικών» γραμμών κατά τις ώρες αιχμής. Σημειώνεται πάντως ότι με βάση τα αναλυτικά στοιχεία της τρέχουσας περιόδου, το ποσοστό των λεωφορείων με πληρότητα μεγαλύτερη του 65% είναι μικρότερη του 2% (λιγότερα από 20 λεωφορεία) σε ώρες αιχμής.
  • Παράλληλα, τα δρομολόγια θα αυξηθούν με την ένταξη των λεωφορείων του leasing και την πρόσληψη οδηγών στην ΟΣΥ. Εντός των επομένων ημερών θα ανακοινωθούν από τον ΑΣΕΠ τα οριστικά αποτελέσματα.
ΜΥΘΟΣ 4: «Δεν παίρνετε περισσότερα λεωφορεία»
  • Με την σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενταχθεί 200 συνολικά οχήματα (εκ των οποίων 180 σε κυκλοφορία και 20 εφεδρικά).
  • Προχωρούμε σε προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των φακέλων, οι οποίοι κι έχουν προωθηθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την τελική έγκριση.
  • Τέλος, προχωρούμε τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων (σημαντικό μέρος των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα) για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. (Περίπου 1.000 για την Αθήνα, τα υπόλοιπα για τη Θεσσαλονίκη). Η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις.
ΜΥΘΟΣ 5: «Η Κυβέρνηση της ΝΔ ακύρωσε τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ για την προμήθεια των λεωφορείων»
  • Δεν ακύρωσε τον διαγωνισμό η Νέα Δημοκρατία.
  • Τον διαγωνισμό τον ακύρωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, η οποία ιδρύθηκε με τον Νόμο 4412/2016 του ΣΥΡΙΖΑ, με αρμοδιότητα την επίλυση διαφορών που προηγούνται της σύναψης μεγάλων δημοσίων συμβάσεων.
  • Η ΑΕΠΠ εξέδωσε στις 2 Αυγούστου 2019 2 αποφάσεις, αναφορικά με την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων, διαφορετικών τεχνολογιών, συνολικής δαπάνης 461 εκατομμυρίων ευρώ, σε συνέχεια της προκήρυξης που εξέδωσε η παρελθούσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου [24/5/2019].
  • Σύμφωνα με τις εν λόγω αποφάσεις, η συγκεκριμένη διακήρυξη παραβίαζε ευθέως τόσο διατάξεις της εθνικής, όσο και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, περιλάμβανε δυσανάλογες και υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, ερχόταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, ενώ δημιουργούνταν πολλά ερωτηματικά ως προς χρηματοδότηση της διακήρυξης.
  • Συνεπεία όλων αυτών, η Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε ότι ο διαγωνισμός που προκήρυξε ο κ. Σπίρτζης θα πρέπει να ακυρωθεί στο σύνολό του.
  • Κανένας Υπουργός (ως αναθέτουσα αρχή) δεν έχει ακυρωτική αρμοδιότητα.
  • Εν προκειμένω την ακυρωτική αρμοδιότητα την έχει μόνο η ΑΕΠΠ [άρθρο 367 ν. 4412/2016] – δηλαδή σύμφωνα με τον Νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία άσκησε με τις με αριθμούς 858-859/2019 αποφάσεις της.
ΜΥΘΟΣ 6: «Δεν προσλαμβάνετε οδηγούς»
  • Εντός ολίγων ημερών ολοκληρώνεται η πρόσληψη 609 οδηγών και τεχνητών σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ.
  • Αναμένουμε την έγκριση των πινάκων από τον ΑΣΕΠ.
  • Σημειώνεται ότι επί 11 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό.
  • Επί 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία.
  • Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτή που σπάει έναν κύκλο αποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών!
ΜΥΘΟΣ 7: «Δεν κάνετε συμφωνίες με άλλους οδηγούς επαγγελματίες (ΚΤΕΛ-τουριστικά)»
  • Οπως αναφέρθηκε, έχουμε ήδη προχωρήσει σε συμφωνία με τα ΚΤΕΛ.
  • Αναφορικά με τα τουριστικά λεωφορεία, θα πρέπει να σημειωθεί πως οι προδιαγραφές τους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για κυκλοφορία στον αστικό ιστό της πόλης με συχνές στάσεις (μικρό πλάτος διαδρόμων, εξωτερικοί χώροι εναπόθεσης αποσκευών κ.λπ.).
ΜΥΘΟΣ 8: «Δεν λαμβάνετε μέτρα για την προστασία της Υγείας, επιβατών και οδηγών/προσωπικού»

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία της υγείας των υπαλλήλων αλλά και των επιβατών, θα μπορούσαμε συνοπτικά να πούμε τα εξής:

  • γίνονται απολυμάνσεις σε καθημερινή βάση με ειδικό υγρό, σε όλα τα οχήματα και τους συρμούς στα σημεία επαφής του κοινού, όπως π.χ. στις χειρολαβές, στην κονσόλα του οδηγού κ.λπ.,
  • γίνονται απολυμάνσεις σε όλους τους χώρους των οχημάτων της ΟΣΥ,
  • εφαρμόζεται πρόγραμμα απολύμανσης μέσω νεφελοψεκασμών ανά τακτά χρονικά διαστήματα 10 έως 15 ημερών στο σύνολο του κυκλοφορούντος στόλου οχημάτων της ΟΣΥ,
  • διατέθηκαν σε οδηγούς και σε προσωπικό στο πεδίο, αντισηπτικά υγρά, μάσκες προστασίας και γάντια μιας χρήσης κατά περίπτωση, ακολουθώντας τις οδηγίες των ιατρών εργασίας,
  • διατέθηκαν στο λοιπό προσωπικό των εταιρειών ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, αντισηπτικά υγρά (για αποκλειστική χρήση μόνο εργαζομένων) τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε σταθμούς, εκδοτήρια, γραφεία και σε όλους τους
  • χώρους στους οποίους βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες.
  • Για τα μηχανήματα καθαρισμού: Πρέπει να εξασφαλισθεί με ειδικό πιστοποιητικό ότι η λειτουργία τους δεν έχει την παραμικρή επίπτωση στην υγεία και την ευεξία των επιβατών. Ο όρος αυτός διερευνάται ήδη για σειρά τέτοιων προτεινόμενων μηχανημάτων.
Τι λέει και στο «Πρώτο Θέμα»

Εξάλλου,  σε συνέντευξη που παραχώρησε στην κυριακάτικη εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και τη δημοσιογράφο Φώφη Γιωτάκη, ο Κώστας Καραμανλής, αφού εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η χώρα θα αντέξει στη μάχη με τον κορονοϊό, αντεπιτίθεται και εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζοντας την εξέλιξη τόσο των έργων υποδομής, όσο και των παρεμβάσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τα οποία πολλά έχουν λεχθεί το τελευταίο έτος.

Αναφορικά με την πορεία των μεγάλων έργων για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ τον κατηγορεί για αδράνεια, ο υπουργός απαντά πως «το ένα έργο μετά το άλλο ξεμπλοκάρουν» έπειτα από τέλμα που τα είχε οδηγήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Αναφέρει ενδεικτικά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος που κινδύνευσε να ματαιωθεί, τον αυτοκινητόδρομο Ε65 του οποίου το νότιο τμήμα έχει προχωρήσει σημαντικά ενώ η ΕΕ άναψε πράσινο φως και για το βόρειο, έπειτα από σχεδόν δέκα χρόνια αβεβαιότητας.

Επίσης,  κάνει λόγο για επενδύσεις 3,3 δισ. ευρώ στο σιδηροδρομικό δίκτυο («το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα»), για αντιπλημμυρικά έργα 1,2 δισ. ευρώ, για την νέα περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Υμηττό αλλά και για έργα σε όλη τη χώρα, από τη Μακεδονία μέχρι την Κρήτη, τα οποία θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...