919
Ο υπουργός Μεταφορών σε φωτογραφία από τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη με τον αμερικανό πρεσβευτή στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ | INTIMEnews

Κώστας Καραμανλής: Επιδότηση €20.000 για ηλεκτρικά ταξί

Protagon Team Protagon Team 20 Ιανουαρίου 2022, 12:06
Ο υπουργός Μεταφορών σε φωτογραφία από τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη με τον αμερικανό πρεσβευτή στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ
|INTIMEnews

Κώστας Καραμανλής: Επιδότηση €20.000 για ηλεκτρικά ταξί

Protagon Team Protagon Team 20 Ιανουαρίου 2022, 12:06

Την εκκίνηση του προγράμματος «Πράσινα Ταξί», το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και χρηματοδοτεί την αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στο 5ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, για την ηλεκτροκίνηση ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης των μεταφορών στην Ελλάδα εν γένει.

Πρώτος άξονας του σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε ο Κώστας Καραμανλής, είναι η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σε όλα τα επίπεδα: ΙΧ, ταξί, αστικές συγκοινωνίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός ανακοίνωσε ειδικά για τα ταξί το νέο πρόγραμμα αντικατάστασης των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων, με το σύνολο της επιδότησης να αγγίζει ή και να ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις τις 20.000 ευρώ.

Παράλληλα, ενημέρωσε ο κ. Καραμανλής, εκπονείται σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες ταξί, με προτεραιότητα σε αυτές όπου το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει, χωρίς να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος.

Στο σημείο αυτό, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών υπενθύμισε ότι τα κίνητρα που έχουν ήδη δοθεί για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δίκυκλων έχουν επιφέρει αποτελέσματα.

Το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019, εκτινάχθηκε σχεδόν στο 7%, εξήγησε, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ, η Ελλάδα είναι η χώρα της Ενωσης με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Οσον αφορά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και στον τομέα των δημόσιων μεταφορών, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «ο διαγωνισμός για τα πρώτα 770 από τα 1.300 νέα λεωφορεία που έχουμε προκηρύξει και βρίσκεται σε εξέλιξη είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτό τον στόχο. Τα νέα λεωφορεία θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε υβριδικά και CNG» και όταν βγουν στους δρόμους τα νέα οχήματα, τόνισε, η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων.

1.200 σημεία φόρτισης πανελλαδικά

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση.

Οπως είπε ο κ. Καραμανλής, από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που υπήρχαν πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουν φτάσει τα 1.200. Δηλαδή, εξήγησε, «μέσα σε δύο χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης» και σε αυτό συντέλεσε και η συμφωνία που πέτυχε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας.

«Σήμερα –τόνισε ο υπουργός– το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω, σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. και βέβαια δεν σταματάμε εδώ. Στόχος μας είναι το 2025 να έχουμε αναπτύξει ένα δίκτυο που θα προσεγγίζει τα 12.000 σημεία φόρτισης και το 2030 να έχουμε φτάσει τους 25.000 φορτιστές πανελλαδικά».

Ηλεκτρονική βάση δεδομένων και εφαρμογή στο κινητό για τους φορτιστές

Προκειμένου, δε, να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του δικτύου φόρτισης και η μέγιστη διευκόλυνση των χρηστών, τίθεται σε εφαρμογή ο τρίτος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: Η υλοποίηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.) που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες.

«Το πρώτο βήμα είναι ότι συγκροτούμε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, όπως είναι πού βρίσκονται, δηλαδή η γεωγραφική θέση τους, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής. Και το δεύτερο βήμα είναι ότι θα παρέχουμε σε κάθε ενδιαφερόμενο μια ειδική εφαρμογή, ώστε να έχει ανά πάσα στιγμή πρόσβαση από το κινητό του σε όλες αυτές τις πληροφορίες και να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Τέταρτος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση είναι ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη προχωρήσει από τον Ιούλιο 2021 στην έκδοση ΚΥΑ που προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες που θα καθορίζουν τόσο τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τα σημεία ελέγχου ηλεκτρικών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.

Στο σημείο αυτό ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν και άμεσο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας. Γιατί, όπως είπε, «η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί ένα νέο οικοσύστημα ειδικοτήτων και εξειδικευμένων τεχνικών υπηρεσιών που το επόμενο διάστημα αναμένουμε να δημιουργεί όλο και περισσότερες νέες θέσεις απασχόλησης».

Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να είναι προνόμιο των λίγων

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε, τέλος, ότι η αντικειμενική πραγματικότητα είναι ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν παρέλαβε τίποτα απολύτως χειροπιαστό στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

«Ως το 2019, ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα. Ειδικά η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε κάνει απολύτως τίποτα. Παρά το γεγονός ότι ήθελε να εμφανίζεται ως “πράσινη” και φιλική προς το περιβάλλον…», σχολίασε.

«Αντιθέτως, σήμερα, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη εφαρμόζει ήδη πράσινες πολιτικές σε μία σειρά θεμάτων και ιεραρχούμε πολύ ψηλά τη λεγόμενη “πράσινη” ατζέντα.

»Από την άλλη πλευρά, ίσως και εξαιτίας αυτής της αντιμετώπισης του θέματος από την προηγούμενη κυβέρνηση, η επικρατούσα αντίληψη στη χώρα μας, κακά τα ψέματα, ήταν πάνω κάτω ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κάτι σαν περιττή πολυτέλεια. Ενα “σπορ για λίγους”», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής για να προσθέσει στη σχετική αναφορά του:

«Εμείς, λοιπόν, απαντάμε πως αν η ηλεκτροκίνηση μέχρι χτες ήταν πράγματι για τους λίγους, αυτό αλλάζει και πρέπει να αλλάξει. Μία μετάβαση πιο φιλική στο περιβάλλον και πιο οικονομική δεν μπορεί να είναι προνόμιο των λίγων.

»Γι’ αυτό και κάθε μέρα που περνά, καταφέρνουμε να γίνεται όλο και περισσότερο προσβάσιμη η ηλεκτροκίνηση στους πολλούς. Ωστε μια μέρα, η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας να γίνει προσιτή σε όλους. Αυτός είναι ο τελικός μας στόχος. Και νομίζω ότι τα πρώτα σημάδια είναι ότι θα τον καταφέρουμε».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News