289
Το εικονιζόμενο υδροπλάνο μετατράπηκε σε ηλεκτροκίνητο και πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη εμπορική πτήση του είδους στον κόσμο | Harbour Air Seaplanes

Ξεκίνησε η εποχή των ηλεκτροκίνητων αεροπλάνων

Protagon Team Protagon Team 11 Δεκεμβρίου 2019, 19:38
Το εικονιζόμενο υδροπλάνο μετατράπηκε σε ηλεκτροκίνητο και πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη εμπορική πτήση του είδους στον κόσμο
|Harbour Air Seaplanes

Ξεκίνησε η εποχή των ηλεκτροκίνητων αεροπλάνων

Protagon Team Protagon Team 11 Δεκεμβρίου 2019, 19:38

Τα τελευταία χρόνια έχουν κατασκευαστεί και δοκιμαστεί πολλών ειδών αεροσκάφη που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Η μετακίνηση με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη είναι πιο φιλική στο περιβάλλον και φυσικά έχει πολύ μικρότερο κόστος. Όμως μέχρι σήμερα τόσο η αυτονομία όσο και διάφορα άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά των αεροσκαφών αυτών (π.χ η ταχύτητα) δεν πλησιάζουν σε καμία περίπτωση εκείνα τα συμβατικών αεροσκαφών. Παρόλα αυτά τα ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη έχουν αποδειχθεί απόλυτα ασφαλή και άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα για να καλύπτουν τις ανάγκες πτήσεων σε σχετικά κοντινές αποστάσεις.

Την αρχή έκανε η καναδική εταιρεία Harbour Air η οποία μεταφέρει με υδροπλάνα όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν από το Βανκούβερ σε κοντινά νησιά αλλά και στο χιονοδρομικό κέντρο Γουίστλερ. Η εταιρεία, (η ίδια που στο παρελθόν επεχείρησε για λίγο να δραστηριοποιηθεί και στην Ελλάδα) μεταφέρει περίπου 500 χιλιάδες άτομα κάθε χρόνο με τα υδροπλάνα της.

Όπως αναφέρει η Guardian, η Harbour Air αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνατότητες που προσφέρει η ηλεκτρική τεχνολογία και ζήτησε από την αυστραλέζικη εταιρεία magniX να μετατρέψει ένα ηλικίας 62 ετών υδροπλάνο σε ηλεκτροκίνητο. Το «νέο» υδροπλάνο, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έξι επιβάτες, πραγματοποίησε πριν από λίγα 24ωρα την πρώτη του επίσημη πτήση που είχε διάρκεια 15 λεπτών.

Η πτήση αυτή είναι ιστορική αφού καταγράφεται ως η πρώτη εμπορική που πραγματοποιείται με ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος.

«Αποδεικνύεται ότι οι εμπορικές πτήσεις με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη μπορούν να γίνονται χωρίς κανένα πρόβλημα. Εχουμε να κάνουμε με την έναρξη της «ηλεκτρικής εποχής στην αεροπλοΐα» δηλώνει ο Ρόι Γκανζάρσκι, διευθύνων σύμβουλος της magniX.

Πάντως τα στελέχη της Harbour Air αναφέρουν ότι θα περιμένουν περίπου δύο χρόνια για να δουν πώς λειτουργεί το ηλεκτροκίνητο υδροπλάνο τους και αν όλα πάνε καλά θα ξεκινήσουν τότε την μετατροπή και των υπόλοιπων 40 που διαθέτουν.