Περιπολικό στην Εθνικό Οδό, κοντά στο Κρυονέρι, το μεσημέρι της Δευτέρας, στο διάλειμμα του χιονιά | REUTERS/Alkis Konstantinidis
Επικαιρότητα

Κι αν μετά έλεγαν «Πού είναι το κράτος»;

Η κυβέρνηση βρέθηκε προ ενός διλήμματος: να κλείσει την Εθνική Οδό και να βρεθεί αντιμέτωπη με την γκρίνια οδηγών για την ταλαιπωρία στην οποία υποβλήθηκαν μέχρι να αναγκαστούν να κάνουν αναστροφή στην Κηφισιά ή να ρισκάρει να εγκλωβιστούν οδηγοί στη Μαλακάσα και μετά όλοι να διερωτώνται στα μικρόφωνα των καναλιών «Πού είναι το κράτος»;
Protagon Team

Δεν είναι μυστικό ότι η έλευση της «Μήδειας» προκαλούσε εδώ και ημέρες άγχος στους κυβερνητικούς επιτελείς. Εν μέσω πυρετού λόγω κορονοϊού και με το μεγάλο project του εμβολιασμού να εξελίσσεται, άλλωστε, ποιος θα ήθελε έναν ακόμα μεγάλο πονοκέφαλο, ιδίως σε μια χώρα όπου το χιόνι θεωρείται ακραίο και ουχί συμβατικό φαινόμενο;

Υπό αυτό το πρίσμα, από νωρίς το πρωί της Δευτέρας και με τη «Μήδεια» να φτάνει στο Λεκανοπέδιο, στην κυβέρνηση βρέθηκαν μπροστά σε δύσκολες αποφάσεις. Με όλους τους επιτελείς να είναι σε ανοικτή γραμμή, εν τέλει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης πήρε την απόφαση να κλείσει η Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη στην Κηφισιά, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα. Άλλωστε, από τον Άγιο Στέφανο και μετά, η κατάσταση ήταν εξαιρετικά δύσκολη, με πυκνή χιονόπτωση.

Όπως εξηγούσε αρμόδιος αξιωματούχος, η κυβέρνηση βρέθηκε προ ενός διλήμματος: να κλείσει τον δρόμο και να βρεθεί αντιμέτωπη με την γκρίνια οδηγών για την ταλαιπωρία που υποβλήθηκαν, μέχρι να αναγκαστούν να κάνουν αναστροφή στην Κηφισιά, ή να ρισκάρει να εγκλωβιστούν οδηγοί στη Μαλακάσα και στο Μαρτίνο και μετά όλοι να διερωτώνται στα μικρόφωνα των καναλιών «Πού είναι το κράτος»;

Μέσο σενάριο, με βάση τις μετεωρολογικές προβλέψεις, αλλά και την υποδομή της χώρας, δεν υπήρχε, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Υπό αυτό το πρίσμα, επελέγη μια προληπτική δράση, προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα. Δεν είναι, άλλωστε, μακριά το 2017, με τα χιόνια στη Στερεά Ελλάδα, όταν δύο νταλίκες δίπλωσαν στην Εθνική, με αποτέλεσμα οδηγοί να εγκλωβιστούν στο Μαρτίνο για ώρες, την ουρά να φτάνει σε μήκος 15 χιλιομέτρων και πολλούς να απεγκλωβίζονται μετά από πολλές ώρες στην παγωνιά μέσω…ferry boat που δρομολογήθηκε από το Λιμεναρχείο Στυλίδας.

Όπως εξηγούσε η ίδια πηγή, με βάση τις μετεωρολογικές προβλέψεις, ακόμα και αν τα εκχιονιστικά της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τον δρόμο και της Περιφέρειας δούλευαν σε πλήρη ανάπτυξη, η χιονόστρωση και πάλι θα ήταν πυκνή. Με το ίδιο σκεπτικό και με βάση τις μετεωρολογικές προβλέψεις για πρόσκαιρη ύφεση του φαινομένου, ελήφθη σε πρωινή σύσκεψη η απόφαση να απελευθερωθεί η κίνηση στην Εθνική Οδό για μερικές ώρες, από τη 13:00 ως τις 19:00 και στη συνέχεια να κλείσει ξανά ο δρόμος. Αν μη τι άλλο, η εικόνα της πυκνής χιονοθύελλας ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας ή και στα νότια προάστια, το βράδυ της Δευτέρας, υποστήριζε το σκεπτικό της απόφασης του κλεισίματος.

Η κυβέρνηση εξάλλου άκουσε και κριτική ως προς το γιατί δεν ενεργοποιήθηκε το 112, προκειμένου να ενημερωθούν οι οδηγοί για το κλείσιμο της Καλυφτάκη τις πρωινές ώρες της Δευτέρας. «Το 112 δεν είναι δια πάσαν νόσον. Δεν έχει νόημα να στείλουμε επείγουσα ειδοποίηση που ενεργοποιείται σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή κινδύνου για τη ζωή των πολιτών, επειδή έκλεισε η Εθνική», έλεγε αρμόδια πηγή της Πολιτικής Προστασίας. Η αλήθεια είναι ότι ένα μήνυμα του 112, όταν δεν υπήρχε καν κίνδυνος για τους πολίτες, μπορεί να προκαλούσε την… αντίστροφη κριτική: γιατί πανικοβλήθηκαν, δηλαδή, ασκόπως οι πολίτες που, ούτως ή άλλως, δεν σκόπευαν να κινηθούν στην Εθνική.

Κάπως έτσι, ο κρατικός μηχανισμός προετοιμάζεται για το σημερινό τεστ αντοχής. Μένει να φανεί ο βαθμός που θα πάρει. Και αυτό θα κριθεί από το πόσοι δεν θα αναφωνήσουν «Πού είναι το κράτος;».