Η Νίκη Κεραμέως στην ομιλία της στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών | EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Επικαιρότητα

Κεραμέως: Στόχος η διασύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας

Από τη Β' Δημοτικού θα ξεκινούν μαθήματα στα εργαστήρια δεξιοτήτων, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, η οποία έκανε λόγο για ανάγκη «αλλαγής φιλοσοφίας» στα σχολεία
Protagon Team

Ζούμε σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει και εξελίσσεται, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή αλλαγής της φιλοσοφίας του σχολείου. Εκτός από τη γνώση, το σχολείο πρέπει να παρέχει και τις ήπιες δεξιότητες. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας την Πέμπτη στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Οπως ανέφερε η κυρία Κεραμέως, δημιουργούνται εργαστήρια δεξιοτήτων με θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα και η σεξουαλική αγωγή. «Εντάσσουμε τη βιωματική μάθηση με 453 καινούργια προγράμματα. Προχωράμε στο πολλαπλό βιβλίο για να δώσουμε την ελευθερία κινήσεων στους εκπαιδευτικούς» σημείωσε.

Πρόσθεσε πως πρέπει τα παιδιά να μάθουν την προσαρμοστικότητα, γιατί ζούμε σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει και εξελίσσεται.

Κατά τα άλλα υπενθύμισε ότι γίνεται υποχρεωτικό το Νηπιαγωγείο για δύο έτη από τον προσεχή Σεπτέμβριο για παιδιά τεσσάρων ετών και ενισχύονται τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε κάθε κεντρική περιφέρεια της χώρας.

Βασικός στόχος, τόνισε, η διασύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας και ως προς αυτό είπε ότι ήδη από τη Β’ Δημοτικού θα ξεκινούν μαθήματα στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Παράλληλα προχωράμε έτσι ώστε η επαγγελματική εκπαίδευση να έρθει πιο κοντά με την αγορά εργασίας. Είναι απαραίτητη η εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων και η διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας, με κίνητρα για έρευνα, για συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες, αλλά και τη δημιουργία spin-off εταιρειών.

Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι ξεκινάει η δημιουργία αγγλόφωνων μαθημάτων για ξένους φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν στη χώρα μας.

Για το ζήτημα της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, η κυρία Κεραμέως ανέφερε ότι «κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν πρώτα δεν καταγραφεί». Η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων πρέπει να συνδέεται με αντικειμενικά κριτήρια, αλλά και με κριτήρια ποιότητας και πλέον η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων θα γίνεται βάσει αξιολόγησης από μια Εθνική Ανεξάρτητη Αρχή.