555
Η ιταλική σημαία μαζί με την ελληνική και αυτή της ΕΕ στο κτίριο του υπουργείου Εξωτερικών για την επίσκεψη Τζεντιλόνι | Alexandros Michailidis / SOOC

Καλή καρδιά, χαμόγελα αλλά από επενδύσεις… niente

Protagon Team Protagon Team 19 Φεβρουαρίου 2016, 08:02
Η ιταλική σημαία μαζί με την ελληνική και αυτή της ΕΕ στο κτίριο του υπουργείου Εξωτερικών για την επίσκεψη Τζεντιλόνι
|Alexandros Michailidis / SOOC

Καλή καρδιά, χαμόγελα αλλά από επενδύσεις… niente

Protagon Team Protagon Team 19 Φεβρουαρίου 2016, 08:02

Δίχως να ανοίξουν το πορτοφόλι τους έφυγαν από την Αθήνα τα στελέχη της ιταλικής ενεργειακής αποστολής που επισκέφτηκαν χθες τον υπουργό Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη.Τι και αν στην αποστολή που συνόδεψε τον ιταλό υπουργό Εξωτερικών Πάολο Τζεντιλόνι στην σύντομη επίσκεψή του στην Ελλάδα συμμετείχαν στελέχη από τη… «Serie A» των πιο σημαντικών ενεργειακών εταιρειών.

«Πολύ λάδι όμως από τηγανίτα τίποτα». Με τη φράση αυτή μάνατζερ που συμμετείχε στη μόλις μισής ώρας συνάντηση με τον ελληνα υπουργό Ενέργειας, περιέγραφε το κλίμα, μεταδίδοντας τη γνωστή επιφυλακτική εικόνα που επικρατεί κάθε φορά το τελευταίο καιρό όταν επισκέπτονται την Αθήνα στελέχη ξένων εταιριών.

Αλλωστε, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όλες οι ιταλικές εταιρείες που συμμετείχαν στην αποστολή είναι ήδη εδώ. Ηρθαν δηλαδή περισσότερο για να «επιθεωρήσουν» την κατάσταση και το περιβάλλον που επικρατεί για τις εδώ θυγατρικές τους, παρά για νέες μπίζνες.

Η ENI, μέτοχος στις ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, ήρθε για να γκρινιάξει σχετικά με τις αποζημιώσεις που διεκδικεί από το σπάσιμο του μονοπωλίου στο φυσικό αέριο. Η Edison έχει παρουσία στην ηλεκτροπαραγωγή και στις έρευνες υδρογοναθράκων στον Πατραϊκό Κόλπο από κοινού με τα ΕΛΠΕ. Η εταιρεία διαχείρισης του δικτύου ηλεκτρισμού TERNA ενδιαφερόταν…ανέκαθεν για τον ΑΔΜΗΕ. Την Πέμπτη, ο εκπρόσωπός της είπε στον Σκουρλέτη ότι βλέπει θετικά την εξαγορά του 20% του ΑΔΜΗΕ που θα διατεθεί προς πώληση, στο πλαίσιο της συμφωνίας που έχει επιτευχθεί με τους εταίρους. Τέλος, η ENEL έχει εδώ τα αιολικά της, που αποδίδουν ένα ικανοποιητικό έσοδο στη θυγατρική της.

Το ενδιαφέρον για τον ΑΔΜΗΕ

Αν κάτι πάντως έχει ενδιαφέρον, αφορά τον ΑΔΜΗΕ. Στα πηγαδάκια, οι Ιταλοί σχολίαζαν πως δεν είναι ρεαλιστικό το ελληνικό ισοδύναμο απέναντι στην αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, το οποίο και έχει υποβληθεί εδώ και ένα δίμηνο στους θεσμούς.

Η αλήθεια είναι πως η αρχική συμφωνία για τον ΑΔΜΗΕ που υπεγράφη στις 10 Δεκεμβρίου μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών, μένει να φανεί αν είναι εφαρμόσιμη. Η δουλειά αυτή έχει ανατεθεί στη Lazard και το Σώμα Ορκωτών Λογιστών (ΣΟΛ), ωστόσο διαπιστώνονται ήδη μια σειρά από νομικά εμπόδια. Αποδεικνύεται πως είναι εξαιρετικά πολύπλοκο το σχέδιο μεταβίβασης από τη ΔΕΗ στο Δημόσιο του 51% του ΑΔΜΗΕ, και της εν συνεχεία διάθεσης στο χρηματιστήριο ενός 29%, αλλά και εξεύρεσης σταρτηγικού επενδυτή για το υπόλοιπο 20%. Δεν είναι τυχαίο ότι στην έκθεση συμμόρφωσης με το δεύτερο πακέτο προαπαιτουμένων που συνέταξαν οι θεσμοί, (1η Δεκεμβρίου 2015), αναφέρεται ότι εάν από τη διερεύνηση που θα κάνουν οι σύμβουλοι προκύψει ότι δεν υπάρχουν εφικτές λύσεις προκειμένου να διασφαλιστούν ο ιδιοκτησιακός διαχωρισμός του ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ και οι στρατηγικές επενδύσεις της εταιρείας, τότε θα επανέλθει το σενάριο της πώλησης του 100% των μετοχών.

Σε μια τέτοια περίπτωση, η ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών θα πρέπει να ανακοινωθεί πριν από το τέλος της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος, με στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ το 2016.

Πέραν τούτων, αναθερμάνθηκε το ιταλικό ενδιαφέρον για τον τομέα του φυσικού αερίου, δίχως και εδώ όμως να προκύψει κάτι καινούργιο. Η Edison επανέλαβε πως ενδιαφέρεται για την κοινή με τη ΔΕΠΑ εταιρεία «Ποσειδών» η οποία και προωθεί τους αγωγούς Ελλάδας – Βουλγαρίας και Ελλάδας- Ιταλίας. Στο τραπέζι των συζητήσεων τέθηκαν επίσης ο αγωγός ΤΑΡ (ο οποίος ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας) και το σχέδιο μεταφοράς φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου μέσω Ελλάδας προς την ΕΕ. Αναφορά έγινε και στον ρωσικό αγωγό που σχεδιάζεται σε αντικατάσταση του South Stream, για τον οποίο ενδιαφέρεται και η ιταλική πλευρά.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...