357
Αντιπροσωπεία αυτοκινήτων την πόλη Οτάβα του Ιλινόι | Wikipedia

ΗΠΑ: όταν η μεσαία τάξη δεν μπορεί καν να αγοράσει αυτοκίνητο…

Protagon Team Protagon Team 4 Οκτωβρίου 2019, 20:23
Αντιπροσωπεία αυτοκινήτων την πόλη Οτάβα του Ιλινόι
|Wikipedia

ΗΠΑ: όταν η μεσαία τάξη δεν μπορεί καν να αγοράσει αυτοκίνητο…

Protagon Team Protagon Team 4 Οκτωβρίου 2019, 20:23

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Federal Reserve) στους αρμόδιους υπουργούς καθώς βεβαιώθηκαν οφειλές ύψους 1,3 τρισ. δολαρίων από αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Οι αγοραστές αυτοί προέρχονται κυρίως από τη μεσαία τάξη και έλαβαν δάνεια για να προχωρήσουν στην αγορά τους – δάνεια τα οποία δεν αποπληρώνουν.

Το εν λόγω ποσό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ στην αμερικάνικη αγορά, γεγονός το οποίο προβληματίζει τις αρμόδιες οικονομικές Αρχές, ειδικά καθώς το αντίστοιχο ποσό χρέους το 2009 ήταν σχεδόν το μισό, δηλαδή 740 δισ. δολάρια.

Για πολλούς Αμερικανούς, η διαθεσιμότητα αυτών των δανείων με πιο μακροπρόθεσμους όρους έχει δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση της προσιτότητας – μιας προσιτότητας που, ωστόσο, είναι άκρως επίπλαστη.

«[Με τον τρόπο αυτό όμως], οι άνθρωποι μπορούν να καταλήξουν να αγοράσουν πολύ ακριβά αυτοκίνητα και ο προϋπολογισμός των νοικοκυριών αυτών μπορεί να εκτιναχθεί στα ύψη» δήλωσε ο Μπρόνσον Αργκάιλ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brigham Young της Γιούτα, του οποίου η έρευνα επικεντρώνεται στις πιστώσεις και στα δάνεια των καταναλωτών.

Οπως αναφέρει η Wall Street Journal, το μέσο δάνειο εκτείνεται για περίπου 69 μήνες, που αποτελεί ρεκόρ για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Μερικά δάνεια ωστόσο… τολμάνε και διαρκούν πολύ περισσότερο.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, το 1,5% των δανείων για νέα οχήματα είχαν όρους αποπληρωμής μέχρι και τους 85 μήνες ή ακόμη και περισσότερο, μέχρι τα 8-9 χρόνια, κάτι που πριν από πέντε χρόνια ήταν ένα σενάριο… επιστημονικής φαντασίας.

«Ως αποτέλεσμα, ένα ολοένα και αυξανόμενο κομμάτι αγοραστών αυτοκινήτων δεν θα καταφέρει να εξοφλήσει το χρέος του προτού πουλήσει το Ι.Χ. του, είτε επειδή το αυτοκίνητο χρειάζεται επισκευές είτε γιατί θέλει ένα νεότερο μοντέλο. Μάλιστα το ένα τρίτο των αγοραστών νέων αυτοκινήτων μεταφέρει τα χρέη από τα παλαιά οχήματα σε νέα δάνεια, σημειώνει το άρθρο, καταλήγοντας με νόημα πως, δεν γίνεται, σε κάποιο σημείο, όλη αυτή η «φούσκα» θα σκάσει στο πρόσωπο των τραπεζών, της μεσαίας τάξης και, γενικότερα, της αμερικανικής οικονομίας.

Το 2018 αγοράστηκαν περίπου 17,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, με το συνολικό ποσό δανείων που εγκρίθηκαν να ανέρχεται στα 584 δισ. δολάρια.

Η μέση τιμή ενός δανείου για αγορά νέου αυτοκινήτου αγγίζει πλέον τα 36.692 δολάρια, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος μηνιαίων πληρωμών στα 547,75 δολάρια ανά μήνα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...