Η ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο εγκαινιάζεται στην Κίνα
Η ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο εγκαινιάζεται στην Κίνα
Στην «καρδιά» μιας από τις φτωχότερες επαρχίες της Κίνας, το Γκουιτζόου, υψώνεται ένα τεχνολογικό θαύμα που μοιάζει να αψηφά τους νόμους της φύσης: η Γέφυρα του Μεγάλου Φαραγγιού Χουατζιάνγκ.
Με ύψος σχεδόν διπλάσιο από τον Πύργο του Αιφελ και μήκος που ξεπερνά το National Mall (εθνικό πάρκο) της Ουάσινγκτον, το έργο αυτό, που θα εγκαινιαστεί μέσα στον Σεπτέμβριο, δεν είναι απλώς μια γέφυρα. Είναι σύμβολο των γιγαντιαίων υποδομών που κτίζει η Κίνα για να επιδείξει ισχύ, να ενισχύσει την οικονομία και να ανοίξει νέους δρόμους ανάπτυξης σε περιοχές που για δεκαετίες έμεναν πίσω, έγραψε η Washington Post.
Η γέφυρα στέκεται σε ύψος 625 μέτρων από το έδαφος και εκτείνεται σε μήκος 2,89 χλμ., πάνω από ένα εντυπωσιακό φαράγγι που οι ντόπιοι αποκαλούν «η ρωγμή της γης». Πρόκειται για το πιο πρόσφατο κατόρθωμα μηχανικής, που αναδεικνύει τις τεράστιες φιλοδοξίες της Κίνας στον τομέα των υποδομών.
The Huajiang Grand Canyon Bridge in southwest China’s Guizhou began a key load test on Aug. 21. With a deck height of 625 meters, it will be the world’s tallest bridge upon opening and the largest-span bridge ever built in a mountainous area. pic.twitter.com/l5skETdeEP
— China Xinhua Sci-Tech (@XHscitech) August 22, 2025
«Το Κομμουνιστικό Κόμμα πιστεύει στα γιγαντιαία έργα ως μέσο τόνωσης της οικονομίας και προβολής πολιτικού κύρους», σημείωσε ο Νταν Γουάνγκ, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ και συγγραφέας του βιβλίου «Breakneck: China’s Quest to Engineer the Future», στην Washington Post.
Η Λαϊκή Ημερησία, επίσημο έντυπο του κόμματος, χαρακτήρισε το έργο «νέο κινεζικό θαύμα», επιμένοντας ότι σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην ανάπτυξη των υποδομών.
Η γέφυρα, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2022, πέρασε τον περασμένο μήνα πενθήμερη δοκιμασία φορτίου και αναμένεται να παραδοθεί σύντομα στην κυκλοφορία. Θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης ανάμεσα στις κομητείες Γκουανλίνγκ και Τζενφένγκ (περίπου 600.000 κατοίκων) από δύο ώρες σε μόλις δύο λεπτά.
The world’s tallest bridge passed the load-bearing test. 96 trucks were driven onto the Huajiang Grand Canyon Bridge in Guizhou, China. pic.twitter.com/oUfkHFIT2n
— Li Zexin 李泽欣 (@XH_Lee23) August 28, 2025
Οι Αρχές, εκτός των άλλων, ευελπιστούν ότι το τεράστιο έργο θα αποτελέσει και τουριστικό πόλο έλξης: διαθέτει γυάλινο ασανσέρ ύψους 213 μέτρων που οδηγεί σε παρατηρητήριο στην κορυφή, καθώς και γυάλινο διάδρομο μισού χιλιομέτρου για πεζούς.
Για τον καθηγητή Λι Μινγκσούι του Πανεπιστημίου Jiaotong του Τσενγκντού η ενίσχυση των μεταφορικών υποδομών είναι βασικός πυλώνας της στρατηγικής περιφερειακής ανάπτυξης. «Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, που διαθέτουν ήδη ανεπτυγμένο οδικό δίκτυο, πολλές περιοχές στη Δυτική Κίνα παραμένουν απομονωμένες. Εμείς γεφυρώνουμε αυτά τα κενά», είπε στη Washington Post.
Ο επικεφαλής μηχανικός Λιου Χάο δήλωσε περήφανος για το έργο. «Οταν ανοίξει η γέφυρα θα φέρω την κόρη μου εδώ και θα της πω: αυτό είναι ένα ακόμη mega-έργο που κτίσαμε μαζί με χιλιάδες άλλους», είπε σύμφωνα με το αμερικανικό μέσο ενημέρωσης.
Οι μηχανικοί αντιμετώπισαν προκλήσεις όπως οι απότομες πλαγιές και οι ισχυροί άνεμοι, επιλέγοντας ελαφρύτερο σχεδιασμό με καμάρες, που μείωσαν το βάρος κατά 30%.
The recently completed Huajiang Canyon bridge splits the sky of Guizhou.
It’s the world’s highest bridge and at 2,890 meters long with a weight of 22,000 tons, it has the longest span in a mountainous area.pic.twitter.com/Ru621mOByS
— Massimo (@Rainmaker1973) August 27, 2025
Η Κίνα ήδη κατέχει πολλά ρεκόρ υποδομών: η Γέφυρα Beipanjiang (2016) είναι σήμερα η δεύτερη ψηλότερη στον κόσμο, ενώ η Γέφυρα Hangzhou Bay είναι η μεγαλύτερη σε ανοιχτή θάλασσα. Ομως, η φρενήρης ανάπτυξη έχει και κόστος: τον περασμένο μήνα 12 εργάτες σκοτώθηκαν σε κατάρρευση γέφυρας στην επαρχία Τσινγκχάι.
Η εκρηκτική ανάπτυξη της Κίνας τα τελευταία 40 χρόνια στηρίχθηκε σε έργα υποδομής, συχνά χρηματοδοτούμενα από τοπικές κυβερνήσεις, γεγονός που οδήγησε σε υψηλό χρέος.
Παρ’ όλα αυτά, ο Σι Τζίνπινγκ συνεχίζει να τονίζει την ανάγκη για «πανεθνική ώθηση» στις υποδομές, ενώ ο πρωθυπουργός Λι Τσιανγκ μιλάει για «παραδειγματική δύναμη των mega-έργων» στη στήριξη της κατανάλωσης και των επενδύσεων.
Engineers on Thursday launched a load testing on the Huajiang Grand Canyon Bridge in SW China’s Guizhou.
The 2,890-meter bridge, with a span of 1,420 meters and a vertical height of 625 meters from the bridge deck down to the river surface, is the world’s largest span bridge to… pic.twitter.com/mVbUNODspX
— People’s Daily, China (@PDChina) August 21, 2025
Το Γκουιτζόου, με το απόκρημνο τοπίο και τη φτώχεια του, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής. Η επαρχία, ίσου μεγέθους με την αμερικανική Πολιτεία του Μιζούρι, διαθέτει ήδη 11 αεροδρόμια, δεκάδες γέφυρες-ρεκόρ και νέο οδικό δίκτυο.
Οπως επισημαίνουν οι κινέζοι αξιωματούχοι, αυτά δεν είναι «γέφυρες προς το πουθενά», αλλά επενδύσεις με μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη. Ωστόσο, για ορισμένους αναλυτές η επιλογή αυτή φανερώνει πολιτικές προτεραιότητες. «Αντί να δώσουν χρήματα απευθείας στους πολίτες, οι αξιωματούχοι προτιμούν να διοχετεύουν τους πόρους σε μνημειακά έργα που προσφέρουν εικόνα ισχύος», σxoλίασε ο Νταν Γουάνγκ στη Washington Post.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
