Πλοίο της Maersk μεταφέρει κοντέινερ μέσω της Διώρυγας του Σουέζ | REUTERS/Amr Abdallah Dalsh
Επικαιρότητα

Η Maersk επενδύει €1,2 δισ. σε νέα πλοία που κινούνται με μεθανόλη

Ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός παρήγγειλε οκτώ πλοία, κόστους 150 εκατ. το ένα, που θα αρχίσει να παραλαμβάνει από το 2024, με στόχο τη μείωση των εκπομπών καυσίμων κατά ένα εκατ. τόνους
Protagon Team

«Πράσινα» πλοία που θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά μεθανόλη ως καύσιμο, αγοράζει η ναυτιλιακή Maersk, επενδύοντας 1,2 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, ο ναυτιλιακός κολοσσός έχει παραγγείλει οκτώ νέα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, που χρησιμοποιούν μεθανόλη για την κίνησή τους, κόστους 150 εκατ. ευρώ το καθένα, τα οποία θα αρχίσει να παραλαμβάνει σταδιακά από το 2024.

Η δανέζικη ναυτιλιακή θα μειώσει έτσι τις εκπομπές καυσίμων κατά ένα εκατ. τόνους από τις μεταφορές προϊόντων εταιρειών όπως οι H&M και Unilever.

«Η ώρα για δράση είναι τώρα, εάν θέλουμε να λύσουμε την κλιματική πρόκληση της ναυτιλίας. Αυτή η παραγγελία αποδεικνύει ότι διαλύματα ουδέτερου άνθρακα είναι διαθέσιμα σήμερα σε τμήματα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ότι η Maersk δεσμεύεται για τον αυξανόμενο αριθμό πελατών μας που προσπαθούν να απαλλαγούν από τον άνθρακα στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Επιπλέον, αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα προς τους παραγωγούς καυσίμων ότι η μεγάλη ζήτηση της αγοράς για τα πράσινα καύσιμα του μέλλοντος αναδύεται με ταχύτητα», είπε ο Σόρεν Σκου, διευθύνων σύμβουλος.

Η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 3% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από ανθρώπινη δραστηριότητα. Το επίπεδο αυξάνεται τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών έχει θέσει ως στόχο να μειωθούν στο μισό οι εκπομπές των πλοίων έως το 2050 σε σχέση με το ποσοστό του 2008, με τη νέα επένδυση της Maersk να είναι πλήρως εναρμονισμένη με αυτόν.

Η Maersk δεν είναι η μόνη ναυτιλιακή που ξεκινά την πράσινη μετάβαση, καθώς και η Euronav NV παρήγγειλε νέα πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με αμμωνία ή υγροποιημένο φυσικό αέριο. Είναι δύο σημαντικά βήματα σε μία βιομηχανία που έχει καθυστερήσει τη μετάβαση σε «πράσινα» καύσιμα, λόγω έλλειψης εναλλακτικών και μεγάλου κόστους, όπως σημειώνει ο Guardian.