290
Facebook, Google και Twitter είναι μερικές από τις εταιρείες που θα κληθούν να πληρώσουν φόρο επί των διαφημιστικών τους πωλήσεων στο αυστριακό κράτος | REUTERS

Η Αυστρία φορολογεί τους γίγαντες του Ιντερνετ

Protagon Team Protagon Team 4 Απριλίου 2019, 11:08
Facebook, Google και Twitter είναι μερικές από τις εταιρείες που θα κληθούν να πληρώσουν φόρο επί των διαφημιστικών τους πωλήσεων στο αυστριακό κράτος
|REUTERS

Η Αυστρία φορολογεί τους γίγαντες του Ιντερνετ

Protagon Team Protagon Team 4 Απριλίου 2019, 11:08

Περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ αναμένεται να συγκεντρώσει η Αυστρία, το 2020, από τους φόρους που ετοιμάζεται να επιβάλει στις ιντερνετικές επιχειρήσεις, ακολουθώντας στα χνάρια της Γαλλίας.

Παρόλο που πέρυσι η χώρα δεν κατάφερε να πείσει τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης να φορολογήσουν σε εθνικό επίπεδο τις μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες, η κυβέρνηση αποφάσισε να εφαρμόσει μονομερώς το σχέδιό της, που θα της αποφέρει έσοδα ίσα με το 0,2 των συνολικών εσόδων της από τους φόρους.

«Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα για να αυξήσουμε τη συνεισφορά των ψηφιακών γιγάντων στα έσοδα από τους φόρους», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Οικονομικών, Χάρτβικ Λέγκερ.

Το σχέδιο περιλαμβάνει έναν φόρο 5% επί των διαφημιστικών εσόδων, που έχει στόχο εταιρείες όπως η Google και το Facebook. Στη Γαλλία, ο αντίστοιχος φόρος είναι στο 3% και ισχύει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου του 2019, αποφέροντας έσοδα της τάξης των 400 εκατ. ευρώ φέτος και 650 εκατ. ευρώ μέχρι το 2022.

Επίσης, η αυστριακή κυβέρνηση θα απαιτήσει από πλατφόρμες, όπως το Airbnb, να δηλώνουν στις Αρχές κάθε συναλλαγή που κανονίζεται μέσω αυτών, και να έχουν την ευθύνη για την απόδοση του σχετικού φόρου από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Τα δύο τρίτα από τα αναμενόμενα έσοδα θα προέλθουν από επιχειρήσεις πωλήσεων online από χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίες θα πρέπει να αποδώσουν ΦΠΑ και για τις συναλλαγές κάτω των 22 ευρώ, οι οποίες μέχρι τώρα εξαιρούνταν.

Με βάση την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι αμερικανικοί διαδικτυακοί κολοσσοί μπορούν να δηλώσουν το σύνολο των ευρωπαϊκών εσόδων τους στη χώρα της επιλογής τους. Και φυσικά, προτιμούν τις χώρες με χαμηλή φορολόγηση, όπως η Ιρλανδία, η Ολλανδία ή το Λουξεμβούργο. Στην ΕΕ, οι διαδικτυακές εταιρείες πληρώνουν κατά μέσο όρο φόρους ύψους 9%, έναντι 23% για όλες τις υπόλοιπες, όπως ανέφερε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.