917
(από αριστερά) Θεόφιλος Κυρατσούλης head of projects της toposophy, Σέργιος Φωτιάδης συνιδρυτής του δημιουργικού γραφείου WE design, Philipp Brinkmann ιδρυτής της Tripsta, Αλέξανδρος Βασιλικός πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, Χριστίνα Πουτέτση δημοσιογράφος | Growth Makers Night

Heineken Growth Makers #2: Στρατηγικής σημασίας η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2017, 17:18
(από αριστερά) Θεόφιλος Κυρατσούλης head of projects της toposophy, Σέργιος Φωτιάδης συνιδρυτής του δημιουργικού γραφείου WE design, Philipp Brinkmann ιδρυτής της Tripsta, Αλέξανδρος Βασιλικός πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, Χριστίνα Πουτέτση δημοσιογράφος
|Growth Makers Night

Heineken Growth Makers #2: Στρατηγικής σημασίας η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2017, 17:18

Με ένα Growth Makers Night γιόρτασε η Heineken την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού δίνοντας συνέχεια στις βραδιές καινοτόμου επιχειρηματικότητας που πραγματοποιεί σε συνεργασία με το Orange Grove.

Το δεύτερο Growth Makers Night είχε θέμα «Τουριστική επιχειρηματικότητα: Προκλήσεις ευκαιρίες και προοπτικές» και καλεσμένους σημαντικούς εκπροσώπους της αγοράς που «ακτινογράφησαν» το αυξημένο τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, μίλησαν για τις ευκαιρίες στους τομείς της φιλοξενίας και του Τουρισμού και συζήτησαν με τους 100 και πλέον συμμετέχοντες για τα συν και τα πλην της τουριστικής επιχειρηματικότητας.

Τη βραδιά άνοιξε ο πρεσβευτής της Ολλανδίας στην Ελλάδα Caspar Veldkamp, οικοδεσπότης του Orange Grove, o oποίος μίλησε για την πρακτική των μεγάλων εταιρειών να στηρίζουν τα οικοσυστήματα νεοφυούς επιχειρηματικότητας για να παραμένουν στην αιχμή της καινοτομίας και της δημιουργικότητας. «Τα startups μπορούν να κάνουν ελέφαντες να χορεύουν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τον λόγο στη συνέχεια πήρε η υπεύθυνη Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Ελλη Παναγιωτοπούλου, η οποία μίλησε για τη σημασία του Τουρισμού παγκοσμίως, αλλά και για τη δυναμική που παρουσιάζει στην Ελλάδα ως η «βαριά βιομηχανία» και μοχλός ανάπτυξης της χώρας, καθώς και για τις δράσεις τις Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για την ενδυνάμωση των επαγγελματιών της εστίασης και της φιλοξενίας για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους.

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Βρισκόμαστε κοντά στους επαγγελματίες της εστίασης με σεμινάρια και μεταφορά τεχνογνωσίας υποστηρίζοντάς τους στη συνεχή αναβάθμιση των εμπειριών που προσφέρουν στους επισκέπτες και κατά συνέπεια τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας».

Τέλος, κάλεσε νέες επιχειρηματικές ομάδες με καινοτόμες ιδέες να συμμετάσχουν στο open call του Heineken Growth Makers που θα αναδείξει και θα επιβραβεύσει 5 startups με χρηματικά έπαθλα και 6μηνη επώαση στο Orange Grove.

Στη συνέχεια της εκδήλωσης διεξήχθη συζήτηση πάνελ με τη συμμετοχή του Αλέξανδρου Βασιλικού πρόεδρου της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, του Philipp Brinkmann ιδρυτή της Tripsta, του Θεόφιλου Κυρατσούλη head of projects της toposophy και του Σέργιου Φωτιάδη, συνιδρυτή του δημιουργικού γραφείου WE design. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Χριστίνα Πουτέτση.

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν συνολικά στη σημασία των συμπράξεων φορέων και ιδιωτών αλλά και στην ανάγκη ποιοτικής διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα που φέρνει προκλήσεις αλλά δημιουργεί και ευκαιρίες για τα οικοσυστήματα καινοτομίας και νεοφυούς επιχειρηματικότητας στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, ο Αλέξανδρος Βασιλικός πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, σχολίασε ότι «οι αφίξεις από μόνες τους δεν αποτελούν ένδειξη ανάπτυξης της αγοράς, αυτό που ενδιαφέρει είναι τα έσοδα» και συμπλήρωσε: «Αρκετοί τουριστικοί προορισμοί στη χώρα μας παρουσιάζουν υπερφόρτωσή γιατί δεν έχουν τις υποδομές που απαιτούνται για μαζικό τουρισμό. Η απάντηση είναι να στραφούμε σε περισσότερο ποιοτικά, θεματικά τουριστικά προϊόντα και να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας όπως τη γεωμορφία μας. Επιπλέον να κρατήσουμε τα καλά της κρίσης όπως για παράδειγμα τις συμπράξεις που αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα τόσο μεταξύ ιδιωτών όσο και μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου τομέα».

H Eλλη Παναγιωτοπούλου, υπεύθυνη Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
H Eλλη Παναγιωτοπούλου, υπεύθυνη Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Ο Philip Brinkman ιδρυτής της Tripsta S.A. και ένας νέος, καινοτόμος επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο τομέα των τουριστικών υπηρεσιών, μίλησε για την εμπειρία του χωρίς να σταθεί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσοι επιχειρούν στην Ελλάδα: «Για να είσαι επιχειρηματίας σημαίνει ότι έχεις μία προδιάθεση να λύνεις προβλήματα», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Εστιάζουμε στα αρνητικά της κρίσης στην Ελλάδα και ξεχνάμε να αναφερθούμε στα θετικά. Τα πράγματα σήμερα είναι πολύ καλύτερα από ότι ήταν το 2005 που ξεκινήσαμε και υπάρχει λιγότερη γραφειοκρατία. Επιπρόσθετα, το brain circulation έχει δημιουργήσει μία νέα γενιά καταρτισμένων στελεχών σε ειδικότητες, που μέχρι πριν από λίγο καιρό πολύ δύσκολα μπορούσαμε να βρούμε στην Ελλάδα. Αρκετοί από όσους έφυγαν, επιστρέφουν με περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες».

O Θεόφιλος Κυρατσούλης head of projects της toposophy μίλησε για τις νέες τάσεις που παρατηρούνται παγκοσμίως στον Τουρισμό και αλλάζουν την τουριστική επιχειρηματικότητα. Ανέφερε την «οικονομία του διαμοιρασμού» (sharing economy) που δημιουργεί νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως το Airbnb καθώς και τις νέες ομάδες ταξιδιωτών όπως οι millennials ως ένα δυναμικό και διακριτό πλέον κοινό, που απαιτεί πολυκαναλική προσέγγιση και νέα τουριστικά προϊόντα: «Το marketing προορισμού έχει φύγει πλέον από την ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων και έχει περάσει στην ανάλυση των ψυχογραφικών χαρακτηριστικών. Στοχεύουμε με βάση την προσωπικότητα, σε αυτούς που αναζητούν εμπειρίες καθώς και σε αυτούς που συνδυάζουν τον τουρισμό αναψυχής με τις επαγγελματικές υποχρεώσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι η Ελλάδα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη δημιουργία ξεχωριστών εμπειριών.

O Σέργιος Φωτιάδης συνιδρυτής του δημιουργικού γραφείου WE design μίλησε για το πώς το design μπορεί να διαμορφώσει το σύγχρονο τουριστικό προϊόν: «Υπάρχουν αρκετοί designers που δημιουργούν σύγχρονα τουριστικά αντικείμενα μακριά από την αισθητική των κλασικών σουβενίρ. Σε αυτή την αγορά ο Τουρισμός έχει δώσει εξαιρετική ώθηση». Παρατήρησε ότι υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης για αντικείμενα που ανήκουν στον ενδιάμεσο χώρο ανάμεσα στα απλά, οικονομικά σουβενίρ και στα ακριβά αντικείμενα πολυτελείας, αλλά υπογράμμισε ότι «απαιτείται όμως και η εκπαίδευση των καταστηματαρχών ώστε να εμπιστευτούν περισσότερο τέτοια προϊόντα και να τα πουλήσουν ως αντικείμενα της σύγχρονης ελληνικής ποιότητας και αισθητικής».

Η βραδιά έκλεισε με ένα πάρτι για τα τέσσερα χρόνια λειτουργίας του Orange Grove. Υπενθυμίζεται ότι η Heineken στηρίζει ως μεγάλος χορηγός το Orange Grove από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του το 2013 και μοιράζεται με τους νέους επιχειρηματίες που αναπτύσσονται εκεί το ίδιο πάθος για καινοτομία, δημιουργία και πρωτοπορία. Μέσα από την πλατφόρμα Growth Makers στέκεται ακόμα πιο δυναμικά στο πλευρό του Orange Grove, ενισχύοντας την υποστήριξή της στην καινοτομία και την ανάπτυξη στην Ελλάδα.

Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των αιτήσεων στον Διαγωνισμό Heineken Growth Makers είναι το Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017. Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην ιστοσελίδα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...