289
Από αριστερά: Ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn, Ρίχαρντ Λουτζ, ο υπουργός Μεταφορών, Αντρέας Σόιερ, ο υπουργός Οικονομικών, Ολαφ Σολτς και το μέλος του ΔΣ, Ρόναλντ Ποφάλα | EPA

Γερμανία: Με 86 δισ. ευρώ αναβαθμίζει τους σιδηρόδρομους στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής

Protagon Team Protagon Team 15 Ιανουαρίου 2020, 14:01
Από αριστερά: Ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn, Ρίχαρντ Λουτζ, ο υπουργός Μεταφορών, Αντρέας Σόιερ, ο υπουργός Οικονομικών, Ολαφ Σολτς και το μέλος του ΔΣ, Ρόναλντ Ποφάλα
|EPA

Γερμανία: Με 86 δισ. ευρώ αναβαθμίζει τους σιδηρόδρομους στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής

Protagon Team Protagon Team 15 Ιανουαρίου 2020, 14:01

Σε μία προσπάθεια να δείξει ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον πρόσωπο, η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα μεγαλόπνοο δεκαετές σχέδιο ύψους 86 δισ. ευρών για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο στην ιστορία των γερμανικών σιδηροδρόμων, που αυξάνει κατά 54% τα κεφάλαια που προορίζονται για τη λειτουργία του δικτύου.

Τα χρήματα θα δοθούν για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών, των σταθμών, του εξοπλισμού και του συστήματος προμήθειας ενέργειας.

«Είναι το μεγαλύτερο σχέδιο ανάπτυξης, επένδυσης και εκσυγχρονισμού στα 180 χρόνια των γερμανικών σιδηροδρόμων», είπε ο Ρίχαρντ Λουτζ, διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bahn.

Ετσι, οι σιδηρόδρομοι κατέχουν κεντρική θέση στο φιλόδοξο σχέδιο του Βερολίνου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την μετακίνηση των ταξιδιωτών σε Μέσα που εκπέμπουν λιγότερα θερμοκηπικά αέρια.

Η Γερμανία έχει δηλώσει ότι θα μειώσει τις εκπομπές της στον τομέα των μεταφορών κατά 42% έως το 2030 και έχει στόχο να αυξήσει τους επιβάτες των τρένων από 148 εκατομμύρια το 2018 σε 260 εκατομμύρια το 2030. Για τον ίδιο λόγο, πέρυσι, τα εισιτήρια στα δρομολόγια μακρινών αποστάσεων μειώθηκαν, χάρη στη μείωση του ΦΠΑ.

Ενα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουν τα γερμανικά τρένα είναι αυτό της αξιοπιστίας, καθώς συχνά είναι τα παράπονα για την ποιότητα των υπηρεσιών. Μόλις το 76% των δρομολογίων ήταν στην ώρα τους, το 2018, κάτω από τον στόχο του 82%.

«Μπορούμε να χτίσουμε ένα σύγχρονο δίκτυο που θα είναι πιο ακριβές στην ώρα του, πιο αξιόπιστο, πιο αποδοτικό και με περισσότερους επιβάτες και φορτίο», είπε ο υπουργός Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών, Αντρέας Σόιερ.

«Το σημαντικότερο ζήτημα είναι πώς θα σταματήσουμε την κλιματική αλλαγή και αυτό δεν μπορεί ποτέ να γίνει χωρίς ένα αποτελεσματικό σιδηροδρομικό δίκτυο», πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομικών Ολαφ Σολτς.

Με τα χρήματα, θα εκσυγχρονιστούν 2.000 χλμ γραμμών και 2.000 γέφυρες θα αναστηλωθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία.