549
|

Εχει ανάγκη η Aegean από μεθόδους low cost;

Χριστίνα Ταχιάου Χριστίνα Ταχιάου 21 Φεβρουαρίου 2018, 07:20

Εχει ανάγκη η Aegean από μεθόδους low cost;

Χριστίνα Ταχιάου Χριστίνα Ταχιάου 21 Φεβρουαρίου 2018, 07:20

«Δεν κάνει κακό να ξέρει η Aegean Airlines ότι ο κόσμος μπαίνει βρίζοντας στα αεροπλάνα για τη νέα πολιτική χρέωσης των θέσεων», έγραψε στο facebook ο φίλος που πετούσε για το εξωτερικό το πρωί της περασμένης Τετάρτης. Και έχει δίκιο. Από το πρωί της Δευτέρας, 12 Φεβρουαρίου, εάν θέλεις να έχεις «καλή» θέση στο αεροπλάνο, πρέπει να πληρώσεις κάτι.

Εάν πετάς στην business class, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Δεν θα χρεωθείς κάτι παραπάνω. Εάν θέλεις, όμως, κάποια από τις θέσεις της πρώτης σειράς της οικονομικής ή κάποιες προνομιακές κοντά στις εξόδους κινδύνου οι οποίες διαθέτουν περισσότερο χώρο, θα πληρώσεις από 8 ευρώ για μια πτήση εσωτερικού έως 22 ευρώ για μια μακρινή πτήση εξωτερικού. Αυτές οι θέσεις είναι στην κατηγορία «Extra Legroom». Πτήσεις όπως αυτές για το Βέλγιο, τη Γαλλία και την Ολλανδία περιλαμβάνονται στις «μακρινές πτήσεις».

Εάν θέλεις να καθίσεις σχετικά μπροστά, σε κάποια από τις πρώτες 8-10 σειρές (αναλόγως του αεροσκάφους), θα χρεωθείς για θέση «Up Front». Το κόστος για πτήση σε τέτοια θέση κυμαίνεται από 6 έως 16 ευρώ, αναλόγως της πτήσης. Για τα Gold Miles & Bonus μέλη το κόστος είναι ελαφρώς χαμηλότερο στις «Up Front» χρεώσεις.

Εάν πάλι, ως φυσιολογικός επιβάτης, δεν θέλεις να πληρώσεις κάτι παραπάνω για να πετάξεις, θα καθίσεις σε θέση «Standard», πιο πίσω. Όπως λένε οι μαρτυρίες όσων πέταξαν τις τελευταίες ημέρες, αποτέλεσμα της νέας αυτής πολιτικής της Aegean είναι να συνωστίζονται οι επιβάτες στο πίσω μέρος αρνούμενοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα, και να υπάρχουν κενές θέσεις μπροστά. Συνέπεια αυτού του γεγονότος είναι να γεμίζουν τα πίσω ντουλάπια ασφυκτικά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να πηγαινοέρχονται προκειμένου να βρουν χώρο για τις χειραποσκευές τους.

Γιατί προέβη η Aegean σε αυτήν την κίνηση; Για να έχει επιπλέον έσοδα, είναι η άμεση –και λογική- απάντηση. Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη πρόσφατη κίνηση της εταιρίας που προκαλεί σοβαρή ενόχληση στους επιβάτες της. Η προηγούμενη, η οποία δημιούργησε μεγάλη κουβέντα σε συγκεκριμένους κύκλους, ήταν η απόφαση της να χρεώνει τον αθλητικό εξοπλισμό σε επιβάτες που ταξιδεύουν για σκι ή σνόουμπορντ στα εισιτήρια με φτηνό ναύλο. Έως και την περασμένη άνοιξη, ο αθλητικός εξοπλισμός μεταφερόταν δωρεάν ανεξαρτήτως τύπου εισιτηρίου. Πλέον, όμως, όταν οι επιβάτες έχουν εισιτήριο με φτηνό ναύλο, η εταιρία χρεώνει 50 ευρώ ανά διαδρομή, άρα κάθε επιβάτης επιβαρύνεται με 100 ευρώ. Έτσι, φέτος το χειμώνα, πολλοί επιβάτες προτίμησαν να πετάξουν με την Lufthansa και τη Swiss Airlines οι οποίες εξυπηρετούν τα αεροδρόμια που βολεύουν για εξορμήσεις στις Άλπεις (Μόναχο, Γενεύη) και δεν χρεώνουν τα σκι και τα σνόουμπορντ.

Για μεγάλο μέρος της πελατείας της, η Aegean Airlines δεν είναι «μια οποιαδήποτε αεροπορική εταιρία». Είναι μια ελληνική εταιρία που τους κάνει να νιώθουν περήφανοι στο εξωτερικό. Να καμαρώνουν επειδή πετούν με την εταιρία που αναδείχθηκε «Καλύτερη Περιφερειακή Εταιρία της Ευρώπης» για 7η συνεχή χρονιά το 2017. Δεν είναι καθόλου λίγοι εκείνοι οι επιβάτες οι οποίοι δεν υπάρχει περίπτωση να πετάξουν με low cost εταιρία, από τη στιγμή που έχει πτήση η Aegean για τον προορισμό τους. Οι πιστοί πελάτες της θα προτιμήσουν να πετάξουν λιγότερες φορές και να απολαμβάνουν την ποιότητα Aegean σε κάθε ταξίδι τους, παρά να πετάξουν πολύ περισσότερο με low cost.

Εάν, όμως, η Aegean αρχίσει να εφαρμόζει μεθόδους low cost εταιρίας χρεώνοντας τα πάντα, ποιος βεβαιώνει ότι οι πιστοί πελάτες της δεν θα στραφούν σε original low cost εταιρίες, που είναι μάλιστα και πολύ πιο φτηνές;

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...