656
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας | INTIMEnews

Ερώτηση Δένδια στη Βουλή για την ταλαιπωρία από τη διακοπή λειτουργίας του τραμ στον Νέο Κόσμο

Protagon Team Protagon Team 17 Απριλίου 2019, 10:47
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας
|INTIMEnews

Ερώτηση Δένδια στη Βουλή για την ταλαιπωρία από τη διακοπή λειτουργίας του τραμ στον Νέο Κόσμο

Protagon Team Protagon Team 17 Απριλίου 2019, 10:47

Στη Βουλή φέρνει ο Νίκος Δένδιας, με ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό, την ταλαιπωρία των κατοίκων των νοτίων προαστίων της Αθήνας εξαιτίας της διακοπής λειτουργίας της γραμμής του τραμ στο τμήμα Κασομούλη (Νέος Κόσμος) – Σύνταγμα.

Ο βουλευτής της ΝΔ ζητεί να μάθει από τον κ. Σπίρτζη ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία του τμήματος της γραμμής του τραμ από τη στάση «Κασομούλη» έως τη στάση «Σύνταγμα», καθώς και αν προτίθεται το υπουργείο Μεταφορών να εντάξει στον προγραμματισμό του την επέκταση της γραμμής τραμ στο σταθμό «Αργυρούπολη» της γραμμής 2 του μετρό – και αν ναι, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.

Ο κ. Δένδιας ερωτά τέλος πώς σκοπεύει το υπουργείο να οργανώσει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής επένδυσης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και εάν ειδικότερα το τραμ συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές του.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 Προς: κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Αποκατάσταση και επέκταση της λειτουργίας του τραμ

Το τραμ αποτελεί ένα εναλλακτικό, ασφαλές και οικολογικό μέσο μεταφοράς, που συνέδεσε απευθείας τα νότια προάστια με το κέντρο της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα αναβάθμισε το παραλιακό μέτωπο από το Φάληρο μέχρι τη Γλυφάδα και τη Βούλα.
Παρ’ ότι δε ο τερματικός σταθμός του Συντάγματος θεωρήθηκε ως ένα «τυφλό σημείο» ώστε να απαιτείται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής εντός της πόλης της Αθήνας, λειτούργησε ως ο άμεσος συνδετικός κρίκος κοντινών περιοχών του νοτίου τομέα, κυρίως της Νέας Σμύρνης και του Παλαιού Φαλήρου, με το κέντρο, καθώς η μετακίνησή τους από και προς αυτό δεν απαιτούσε μετεπιβίβαση σε άλλο μέσο συγκοινωνίας.
Ωστόσο, μετά τη διακοπή των δρομολογίων στο τμήμα Κασομούλη (Νέος Κόσμος) – Σύνταγμα τον Οκτώβριο του 2018 για «προληπτικούς λόγους» και έπειτα από επιθεώρηση της ΕΥΔΑΠ στην εγκιβωτισμένη κοίτη του ποταμού Ιλισού, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νοτίου τομέα της Αθήνας είναι υποχρεωμένοι να μετεπιβιβάζονται στο σταθμό της γραμμής 2 του μετρό «Νέος Κόσμος».
Επειδή έχουν ήδη περάσει έξι μήνες από τη διακοπή λειτουργίας του τμήματος Κασομούλη – Σύνταγμα και ουδείς γνωρίζει αν και πότε αυτή θα αποκατασταθεί ή θα επιλεγεί η λύση εναλλακτικής όδευσης της γραμμής, ενώ το καλοκαίρι πλησιάζει με αποτέλεσμα εκτός από τους κατοίκους, πλήθος τουριστών που επιθυμούν να επισκεφθούν το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας να μην μπορούν να το προσεγγίσουν απευθείας.
Επειδή την ίδια στιγμή στις καλένδες φαίνεται να έχουν μπει οι επεκτάσεις του τραμ σε άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της μικρής επέκτασης που από τη στάση «Ελληνικό» και δια του σημερινού αμαξοστασίου, το τραμ θα έφτανε στο σταθμό του μετρό «Αργυρούπολη». Ο σχεδιασμός προέβλεπε η επέκταση να περιλαμβάνει τρεις στάσεις με συνολικό μήκος 1,1 χλμ., και εκτιμώμενο προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ, δίνοντας πρόσβαση σε δεκάδες χιλιάδες πολίτες προς τη γραμμή 2 του μετρό (Ελληνικό – Ανθούπολη), με αντίστοιχη μείωση της ταλαιπωρίας και των μετακινήσεων με ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Επειδή ασαφής επίσης παραμένει η διέλευση του μέσου από το χώρο όπου θα υλοποιηθεί η επένδυση του Ελληνικού και η οποία, όταν ολοκληρωθεί, θα φιλοξενεί, σύμφωνα με σχεδιασμό, 25.000 μόνιμους κατοίκους.
Επειδή η ανωτέρω περιγραφείσα κατάσταση προκαλεί έντονη ανησυχία όχι μόνο για το μέλλον ενός απόλυτα οικολογικού μέσου συγκοινωνίας, όπως το τραμ, για την ανάπτυξη του οποίου η Πολιτεία έχει επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το υστέρημα των φορολογουμένων, αλλά και για τις προοπτικές της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των κατοίκων των πόλεων του νότιου τομέα της Αθήνας, η ποιότητα ζωής των οποίων υποβαθμίζεται.
Κατόπιν τούτων,
ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Εάν υπάρχει, κι αν ναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία του τμήματος της γραμμής του τραμ από τη στάση «Κασομούλη» έως τη στάση «Σύνταγμα».
2. Εάν προτίθεται το Υπουργείο να εντάξει στον προγραμματισμό του την επέκταση της γραμμής τραμ στο σταθμό «Αργυρούπολη» της γραμμής 2 του μετρό κι αν ναι σε ποιες ενέργειες έχει προβεί και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.
3. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να οργανώσει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής επένδυσης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και εάν ειδικότερα το τραμ συμπεριλαμβάνεται στις επιλογές του.