459
Συνωστισμός στα Προπύλαια. Το φαινόμενο είναι καθημερινό τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι επισκέπτες του Ιερού Βράχου μπορεί να φτάσουν τις 5.000 την ημέρα (φωτογραφία αρχείου) | Intimenews

Το υπουργείο Πολιτισμού γνώριζε από τον Νοέμβριο ότι το αναβατόριο στην Ακρόπολη δεν λειτουργεί!

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2019, 17:14
Συνωστισμός στα Προπύλαια. Το φαινόμενο είναι καθημερινό τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι επισκέπτες του Ιερού Βράχου μπορεί να φτάσουν τις 5.000 την ημέρα (φωτογραφία αρχείου)
|Intimenews

Το υπουργείο Πολιτισμού γνώριζε από τον Νοέμβριο ότι το αναβατόριο στην Ακρόπολη δεν λειτουργεί!

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2019, 17:14

Πλήρως ενημερωμένη για τα προβλήματα με το αναβατόριο της Ακρόπολης ήταν η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού από τις 5 Νοεμβρίου του 2018, σύμφωνα με τους εργαζόμενους στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών.

Με ανοικτή επιστολή τους προς το υπουργείο, οι εργαζόμενοι στην Εφορεία διαμαρτύρονται «έντονα για την πρόσφατη επίθεση που υπέστησαν μέσω των δελτίων τύπου του ΥΠΠΟΑ, οι συνάδελφοι Ελένη Μπάνου, διευθύντρια της Εφορείας και Σπύρος Προύσαλης, προϊστάμενος του Τμήματος Αρχαιολογικών Εργων και Μελετών της Εφορείας για το θέμα του αναβατορίου ΑμεΑ στην Ακρόπολη».

Σημειώνεται ότι το υπουργείο είχε ζητήσει την παραίτηση της κυρίας Μπάνου και του κ. Προύσαλη για το θέμα του αναβατορίου μετά τον σάλο που προκλήθηκε από την είδηση ότι φίλοι και συγγενείς σήκωσαν στα χέρια μαθητή ΑμεΑ για να επισκεφθεί την Ακρόπολη.

«Η Εφορεία είχε αμέσως και εγγράφως ενημερώσει για την προσωρινή διακοπή της λειτουργίας του αναβατορίου (5.11.2018), όταν διαπιστώθηκε εκτεταμένη πτώση λίθων από την υπερκείμενη του αναβατορίου περιοχή του τείχους», πληροφορούν οι εργαζόμενοι, γεγονός που όπως λένε «“ξεχνάει”» η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, όπως «“ξεχνάει” επίσης ότι την ευθύνη για την επισκευή του τείχους δεν είχε η Εφορεία, αλλά η αρμόδια Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, η οποία ξεκίνησε άμεσα τις αναγκαίες ενέργειες, μετά από σύνταξη σχετικής μελέτης και τις ολοκλήρωσε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (12.4.2019)».

«Ακολούθησε η πτώση του κεραυνού (17.4.2019), εξαιτίας της οποίας απαιτήθηκε τόσο η επισκευή του συνόλου της ηλεκτροδότησης της Ακρόπολης, όσο και των ηλεκτρικών πινάκων ανελκυστήρα και αναβατορίου», συνεχίζει η επιστολή, ενημερώνοντας παράλληλα ότι «οι εργασίες αυτές ολοκληρώθηκαν από την Εφορεία σε διάστημα περίπου ενός μήνα και στη συνέχεια το αναβατόριο τέθηκε σε λειτουργία (22.5.2019)».

Επίσης, συμπληρώνουν, «η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ ήταν συνεχώς ενήμερη για την πορεία των εργασιών, ενώ η Εφορεία είχε ταυτόχρονα ενημερώσει για τη διακοπή και την επανέναρξη λειτουργίας του αναβατορίου με σχετική ανάρτηση στο επίσημο site του υπουργείου».

«Η επίθεση αυτή είναι η κορύφωση ενός πολέμου που δέχεται το τελευταίο διάστημα η Εφορεία, στον οποίο είναι πλέον προφανές ότι οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι ατεκμηρίωτες απόψεις βαραίνουν για το υπουργείο πολύ περισσότερο από τις προσπάθειες της Εφορείας», υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι.

Οπως αναφέρει επίσης, το site της kathimerini.gr, «η ηγεσία (υπουργός, υφυπουργός, γ.γ.) του ΥΠΠΟΑ είχαν ενημερωθεί (από τις 5 Νοεμβρίου) πως ήταν αναγκαίο να γίνουν στερεωτικές εργασίες καθώς και για το ότι υπήρχε ζήτημα ασφάλειας για επισκέπτες και εργαζόμενους. Ετσι, αποφασίστηκε η διακοπή λειτουργίας του αναβατορίου. Υπήρχε μάλιστα σχετική αναφορά στην ιστοσελίδα του υπουργείου».

Μάλιστα η κυρία Μπάνου, διευθύντρια της Εφορείας είχε εγγράφως ενημερώσει το υπουργείο Πολιτισμού για το πρόβλημα, προτείνοντας την αντικατάσταση του εργοταξιακού αναβατορίου με ένα κανονικού τύπου, κατάλληλο επιπλέον για τη μεταφορά φορείου σε περίπτωση ανάγκης.

Αντίστοιχες ανακοινώσεις στις οποίες επιβεβαιώνουν ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό στο υπουργείο από το περασμένο φθινόπωρο, εξέδωσαν ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και η Πανελλήνια Ενωση Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων.