Ενα MEGA-κρουαζιερόπλοιο μπροστά στην πλατεία του Αγίου Μάρκου. Οι Βενετσιάνοι απαίτησαν και πέτυχαν την έξωση των πλωτών πολιτειών από το Μεγάλο Κανάλι | Shutterstock
Επικαιρότητα

Επιτέλους, η Βενετία εξορίζει τα κρουαζιερόπλοια

Επειτα από τις απειλές της Unesco, αλλά και χωρίς να υπάρχει ακόμη έτοιμη εναλλακτική η λύση για το επιβατικό κοινό, η ιταλική κυβέρνηση βάζει τέλος σε μια πρακτική που εξόργιζε τους Βενετσιάνους
Protagon Team

Η κυβέρνηση της Ιταλίας υπέγραψε νομοθετικό διάταγμα με το οποίο απαγορεύει από την 1η Αυγούστου σε πλοία άνω των 25.000 τόνων, δηλαδή τα κρουαζιερόπλοια, να φτάνουν μέχρι την πόλη της Βενετίας.

Οι επιβάτες τους, πλέον, δεν θα αποβιβάζονται κοντά στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, άρα δεν θα μπαίνουν στο Μεγάλο Κανάλι, αλλά στο εμπορικό λιμάνι της Μαργκέρα, που πάντως δεν είναι έτοιμο να υποδεχτεί επιβάτες.

Η κυβέρνηση αποφάσισε να κινηθεί διότι η UNESCO απείλησε ότι θα τοποθετήσει την Ιταλία στην μαύρη λίστα για την απουσία μέτρων που θα προστατεύουν το Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς

«Πρόκειται για μια ιστορική ημέρα, έπειτα από χρόνια αναμονής σε όλο τον κόσμο. Μια απόφαση που περίμενε η Unesco, όπως και όλοι όσοι ήλθαν στην Βενετία και έμειναν άναυδοι από τις διαστάσεις των πλοίων αυτών, τα οποία περνούσαν από το πιο εύθραυστο και πιο όμορφο μέρος του κόσμου», τόνισε την Τρίτη ο ιταλός υπουργός Πολιτισμού Ντάριο Φραντσεσκίνι.

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι θα καταβληθεί οικονομική στήριξη σε εταιρείες και επιχειρήσεις που μπορεί να ζημιωθούν από την απομάκρυνση των μεγάλων πλοίων από την Βενετία.

«Πρόκειται για μια ημερομηνία-σταθμό, με στόχο την προστασία της λιμνοθάλασσας της Γαληνοτάτης» υπογράμμισε από την πλευρά του ο ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Ντράγκι.

Στο παρελθόν, η ιταλική κυβέρνηση είχε θεσπίσει νομοθεσία για τον περιορισμό της πρόσβασης των πλοίων σε έναν από τους διασημότερους τουριστικούς τόπους στον κόσμο, αλλά ο εναλλακτικός τόπος ελλιμενισμού δεν είναι ακόμη έτοιμος.

Τον Απρίλιο, η κυβέρνηση Ντράγκι ενέκρινε διάταγμα για την κατασκευή τερματικού σταθμού εκτός του Μεγάλου Καναλιού, όπου τα πλοία άνω των 40.000 τόνων θα μπορούν να δέσουν χωρίς να χρειαστεί να περάσουν μπροστά από την Πλατεία του Αγίου Μάρκου. Στο μεταξύ, τα μεγάλα πλοία θα ελλιμενίζονται στο λιμάνι της Μαργκέρα, αλλά και αυτή η ενδιάμεση λύση δεν είναι ακόμη έτοιμη να χρησιμοποιηθεί διότι το λιμάνι δεν διαθέτει κατάλληλες εγκαταστάσεις για τα κρουαζιερόπλοια.