721
|

Επιστροφή στην ανάπτυξη βλέπει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για το 2021

Protagon Team Protagon Team 10 Δεκεμβρίου 2020, 15:13

Επιστροφή στην ανάπτυξη βλέπει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για το 2021

Protagon Team Protagon Team 10 Δεκεμβρίου 2020, 15:13

“Αν θέλουμε να αναπτύξουμε σωστά το μέλλον πρέπει να διαχειριστούμε σωστά τους λιγότερους πόρους που έχουμε στα χέρια μας”, σημείωσε ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σε διαδικτυακή ενημέρωση για την πορεία της εταιρείας που κατέχει το μεφαλύτερο μερίδιο της ελληνικής αγοράς μπύρας. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, η εταιρεία αναμένεται να κλείσει το 2020 με μια μείωση του τζίρου της κοντά στο 25%, που υπολογίζεται ότι θα είναι και το ποσοστό της αγοράς συνολικά. Ωστόσο, για το 2021 το επιχειρηματικό πλάνο προβλέπει επιστροφή στην ανάπτυξη, υπό την αίρεση βεβαίως ότι θα επιβεβαιωθούν οι γενικότερες προβλέψεις για την οικονομία και τον Τουρισμό.

“Δεν θα είναι εύκολη χρονιά, θα ξεκινήσει αρκετά δύσκολα. Αν τα πράγματα λειτουργήσουν καλά όσον αφορά τα εμβόλια, θα μπορέσει από ένα σημείο και μετά η κτασταση να αρχίσει να επιστρέφει σε μια κανονικότητα. Ο κλάδος της διασκέδασης και της εστίασης το έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη, αλλά πρώτα και κύρια η υγεία”, σημείωσε ο κ Δανιηλίδης. Και πρόσθεσε: “Επενδύουμε στην Ανάπτυξη και την επόμεη χρονιά. Η επιτυχία θε ερθει από το πόσο καλά θα προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος, που κάποιες φορές θα είναι προς το χειρότερο, ελπίζουμε όμως να είναι κυρίως προς το καλύτερο”.

Σε ό,τι αφορά τις τάσεις των καταναλωτών, ως αποτέλεσμα των lock down έχουν αυξηθεί σε ποσοστά επί των πωλήσεων οι συσκευασίες που βασίζονται σε κατανάλωση στο σπιτι ή “on the go” (βόλτα, φύση, παραλία), δηλαδή το κουτί της μπίρας, ενώ έχουν “σαφώς πιεστεί” οι πωλήσεις στις συσκευασίες διασκέδασης (μικρή φιάλη, βαρέλι). “Οι Έλληνες δεν αλλάζουν τόσο γρήγορα συνήθειες. Αυτό που χάνουμε στο HO.RE.CA. δεν αναπληρώνεται από την κατανάλωση στο σπίτι. Οι Έλληνες είναι κοινωνικοί πότες, δεν τους ενδιαφέρει να κάθονται στο σπίτι και να πίνουν αλκοόλ, και αυτό βεβαίως είναι καλό για την κοινωνία μας”, τόνισε ο κ. Δανιηλίδης.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοπιίας σημείωσε ότι “η αύξηση είναι σημαντική σε όλα τα κανάλια πώλησης, αλλά η βάση ακόμη παραμένει πολύ χαμηλή στο σύνολο των πωλήσεων”.

Αύξηση εξαγωγών

Η στήριξη της μητρικής ολλανδικής εταιρείας Heineken NV στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία ήταν καθοριστική τη χρονιά που κλείνει. “Δεδομένων των συνθηκών πετύχαμε ένα μικρό θαύμα.  Με την υποστήριξη της Heineken NV, η οποία μας έδωσε τη δυνατότητα να στειλουμε προιόν που παράγεται στην Ελλάδα σε νέες χώρες, κάτι που θα γίνει και το 2021”, τόνισε ο κ. Δανιηλίδης. Σημείωσε ότι οι εξαγωγές αυξήθηκαν το 2020 κατά 5% σε σχέση με 2019 και ξεπέρασαν σε ποσοστό επί του τζίρου το 10%, που ήταν ο μέσος όρος των προηγούμενων ετών.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας τόνισε ότι η εταιρεία βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για εξαγωγές σε αγορές της Αφρικής, “αλλά και σε μια σημαντική χώρα της Ασίας, όπου τα στάνταρ παραγωγής και ποιότητας είναι πολύ υψηλά, και αυτό είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης τους, για την οποία είμαστε υπερήφανοι”. Ο κ. Δανιηλίδης διευκρίνισε ότι δεν αναφέρεται στην Κίνα.

Συμβολαιακή και αντιδράσεις

Η αποτελεσματική προστασία της υγείας των εργαζομένων και συνεργατών (μηδενικά κρούσματα κορονοϊού από διασπορά εντός της εταιρείας), η συνέχιση του προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας (με την απορρόφηση του συνόλου της παραγωγής) και η στήριξη ενός φιλόδοξου προγράμματος για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, καταγράφονται στα “επιτεύγματα” μιας πολύ δύσκολης χρονιάς, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη.

Ειδικά για τη συμβολαιακή, τόνισε: “Δυστυχώς υπήρχε προσπάθεια να παρουσιαστεί άλλη εικόνα…. Γίνεται προσπάθεια να χτυπηθούμε και για μικροκομματικά οφέλη να παρουσιάσουν άλλη εικόνα, με παραπειστικές και ανεύθυνες ιστορίες. Υποστηρίζουμε τον αγροτικό τομέα γιατί έτσι μας αρεσει, με έναν τρόπο που κανέναν δεν το κάνει, και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό”.

Ο κ. Δανιηλίδης πρόσθεσε ότι στο διάστημα αυτό δεν έγινε καμία μείωση αποδοχών στο προσωπικό της εταιρείας και ότι, καλώς εχόντων των πραγμάτων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις.

Η συμφωνία για αλκοολούχα

Η ενίσχυση της εταιρείας σε προσωπικό φαίνεται, άλλωστε, αναγκαία μετά τη συμφωνία με την Bacardi Greece για τη διάθεση και διανομή των προϊόντων της στην ελληνική αγορά από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. “Πρόκειται για ιστορική στιγμή για εμάς, μετά από 57 χρόνια στην ελληνική αγορά κάνουμε ένα στρατηγικό βήμα πρωτόγνωρο”, τόνισε ο κ. Δανιηλίδης, και πρόσθεσε ότι η συμφωνία “δίνει πραγματική προστιθέμενη αξία στην εταιρείας μας, όπως και εμείς δίνουμε αξία στα προϊόντα της Bacardi Greece”.

“Η Βacardi βλέπει θετικό μέλλον στην ελληνική αγορά, αυτό που συμβαίνει τώρα αποτελεί μια  παρένθεση”, τόνισε σχετικά ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, Γενικό Διευθυντή της Bacardi Greece, που με μερίδιο 12% κατέχει την τρίτη θέση στην ελληνική αγορά αλκοολούχων ποτών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...