1703
Αριστερά ο πρώην επαγγελματίας παλαιστής Μαρκ Κερ και δεξιά ο ηθοποιός που τον υποδύεται στη μεγάλη οθόνη, Ντουέιν Τζόνσον | REUTERS/Yara Nardi / CreativeProtagon

Ενας «ευάλωτος» Ντουέιν Τζόνσον στη Βενετία

Protagon Team Protagon Team 3 Σεπτεμβρίου 2025, 20:10
Αριστερά ο πρώην επαγγελματίας παλαιστής Μαρκ Κερ και δεξιά ο ηθοποιός που τον υποδύεται στη μεγάλη οθόνη, Ντουέιν Τζόνσον
|REUTERS/Yara Nardi / CreativeProtagon

Ενας «ευάλωτος» Ντουέιν Τζόνσον στη Βενετία

Protagon Team Protagon Team 3 Σεπτεμβρίου 2025, 20:10

Πόση σημασία μπορεί να έχει το χειροκρότημα στο τέλος μιας πρεμιέρας; Μεγάλη μάλλον, τουλάχιστον για τους συντελεστές της ταινίας. Αυτό αποδείχτηκε για άλλη μια φορά στην πρεμιέρα του «The Smashing Machine» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με τον πρωταγωνιστή της Ντουέιν Τζόνσον να αναλύεται σε δάκρυα συγκίνησης κατά τη διάρκεια του standing ovation.

Επί 15,5 λεπτά, το κοινό επευφημούσε όρθιο τον ηθοποιό για την εκπληκτική, γεμάτη πάθος και ευαισθησία ερμηνεία του στη βιογραφική ταινία του Μπένι Σάφντι για τη ζωή και την καριέρα του θρυλικού πρώην επαγγελματία παλαιστή Μαρκ Κερ. Παρών, δε, ήταν και ο… πραγματικός Μακ Κερ.

Οταν ο Ντουέιν «Rock» Τζόνσον εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο πλατό για τα γυρίσματα του «The Smashing Machine», της σκληρής και βαθιά συναισθηματικής ιστορίας για την άνοδο των μεικτών πολεμικών τεχνών, η οποία διαδραματίζεται στη δεκαετία του 1990, κανείς δεν τον αναγνώρισε, ούτε καν η αγαπημένη του φίλη Εμιλι Μπλαντ, γράφει στην εφημερίδα The Washington Post από τη Βενετία η Τζέιντα Γιουάν.

Στην ταινία του Μπένι Σάφντι, ο οποίος αυτή τη φορά έχει δουλέψει μόνος του, χωρίς τον αδελφό του Τζόσουα, η Μπλαντ υποδύεται την Ντον Στέιπλς, σύζυγο του Μαρκ Κερ, δύο φορές πρωταθλητή στο τουρνουά βαρέων βαρών UFC και από τους πρώτους αθλητές του σύγχρονου κινήματος των Μεικτών Πολεμικών Τεχνών (MMA).

«Ηταν ένα από τα πιο εκπληκτικά πράγματα, να τον βλέπεις να έχει εξαφανιστεί εντελώς [μέσα στον ρόλο]. Κάτι σαν φάντασμα για όλους εμάς», είπε η Μπλαντ για τον Τζόνσον στη συνέντευξη Τύπου το απόγευμα της Δευτέρας, λίγο μετά την πρώτη προβολή της ταινίας για τους δημοσιογράφους. «Ηταν όλοι σαν να είχαν κοπεί στα δύο. Εντελώς σιωπηλοί. Είμαι σίγουρη ότι αυτό ήταν άσχημο για σένα», συνέχισε η Μπλαντ, απευθυνόμενη στον συμπρωταγωνιστή της χαμογελώντας του θερμά, «αλλά ήταν πραγματικά εκπληκτικό».

Η μεταμόρφωση του «Βράχου»

Ο Τζόνσον έπρεπε να μεταμορφωθεί εντελώς για τον ρόλο του Κερ, προσθέτοντας μια πιο φαρδιά και επίπεδη μύτη – ένα από τα πολλά «αόρατα» προσθετικά μέρη, για την εφαρμογή των οποίων χρειαζόταν να περνάει καθημερινά τέσσερις ώρες στην καρέκλα του μακιγιάζ. Παρά το γεγονός, δε, ότι ήταν ένας «βράχος», πρώην επαγγελματίας παλαιστής, ο 53χρονος ηθοποιός έπρεπε να αποκτήσει διαφορετικό όγκο για να προσεγγίσει τη σωματική διάπλαση που είχε κάνει τον Κερ ανθρώπινο «τοίχο» και έναν από τους πιο τρομακτικούς μαχητές της εποχής του, γράφει η Τζέιντα Γιουάν στην Washington Post.

Η ταινία ξεκινά με τον 29χρονο Κερ να μπαίνει στον πρώτο του αγώνα MMA και μέσα σε δύο λεπτά να αποτελειώνει τον αντίπαλό του. Ο Σάφντι ήθελε ο Τζόνσον να αναπτύξει τον κατάλληλο σωματότυπο, του τέλους της δεκαετίας του ’90 και των αρχών του 2000, με τεράστιους τραπεζοειδείς μύες, στενή μέση και λεπτά πόδια. Συμβουλεύτηκαν, λοιπόν, τον Κερ, ο οποίος τους είπε πως στο απόγειο της καριέρας του ξυπνούσε μέσα στη νύχτα, έριχνε δυο στήθη κοτόπουλου στον φούρνο μικροκυμάτων, τα έτρωγε και ξανακοιμόταν…

«Δεν μπορώ να πιστέψω καν ότι το έκανα, αλλά του είπα, “Ντουέιν, νομίζω ότι πρέπει να γίνεις λίγο… πώς να το πω; Πιο μεγάλος, πιο φουσκωμένος;”» είπε ο Σάφντι στη συνέντευξη Τύπου.

Ο Τζόνσον, φυσικά, δοκίμασε τα πάντα, όπως είπε, «αλλά… ε, είμαι στο πέμπτο επίπεδο της ζωής μου!”» σχολίασε ο 53χρονος ηθοποιός και παλαιστής, προκαλώντας τα γέλια των δημοσιογράφων, οι οποίοι προέβλεψαν ήδη βραβείο για αυτόν και συνέκριναν την ταινία του Σάφντι με το «Οργισμένο είδωλο» («Raging Bull», 1980) του Μάρτιν Σκορσέζε, με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Ο Σάφντι ανέφερε ακόμη ότι επηρεάστηκε από τις ταινίες «Ρόκι» και το γουέστερν «The Harder They Fall» (2021), αλλά και από το «Μια Υπέροχη Ζωή» («It’s a Wonderful Life», 1946) του Φρανκ Κάπρα, επειδή η νέα ταινία του, «The Smashing Machine», αφορά στην ουσία την αλλαγή της οπτικής του Κερ για τη ζωή.

Οι βάναυσες, αιματηρές σκηνές πάλης έκαναν πολλούς θεατές να καλύπτουν τα μάτια τους, αποκαλύπτοντας γιατί το συγκεκριμένο άθλημα ήταν τόσο αμφιλεγόμενο στην αρχή και απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες. Η ραχοκοκαλιά της ιστορίας, ωστόσο, είναι γεμάτη αγάπη, τρυφερότητα και λύτρωση, καθώς ο Κερ παλεύει με τον εθισμό του στα οπιοειδή –τα οποία έπαιρνε για να αντέχει τους πόνους–, ενώ είχε μια ασταθή σχέση με την Ντον (Εμιλι Μπλαντ), η οποία είναι είτε εξοργιστικά ανίκανη είτε απλώς μια γυναίκα με ισχυρή θέληση, που επιθυμεί στοργή – ανάλογα με την οπτική γωνία που τη βλέπει ο καθένας, γράφει η Γιουάν στην Washington Post.

«Νομίζω ότι η ταινία δεν έχει να κάνει με την πάλη. Οι αγώνες πάλης συμβαίνει απλά να είναι αυτό που έκανε, και κάποτε ήταν ο μεγαλύτερος μαχητής στον πλανήτη», είπε ο Τζόνσον στη συνέντευξη Τύπου. «Είναι μια ιστορία αγάπης του Μαρκ, για τη σχέση του με την Ντον, και μια ιστορία αγάπης του Μαρκ, για την αγάπη που ένιωθε γι’ αυτό που έκανε, και για τον αγώνα του στην προσπάθειά του να τα καταφέρει και να ξεπεράσει τις προκλήσεις του», τόνισε.

Ο Ντουέιν Τζόνσον (δεξιά) ποζάρει με τον Μαρκ Κερ στο κόκκινο χαλί πριν από την προβολή της ταινίας «The Smashing Machine» στο διαγωνιστικό τμήμα του 82ου Φεστιβάλ Βενετίας (REUTERS/Yara Nardi)

Ο Τζόνσον ήθελε να δείξει έναν άνδρα που μπορούσε να σκίσει στα δύο μια πόρτα μπάνιου, αλλά μπορούσε επίσης να περιβάλλει με τρυφερότητα τη γυναίκα που αγαπούσε και να ξεπερνά τους δαίμονές του (ο Κερ είχε πάρει δύο φορές υπερβολική δόση οπιοειδών). «Εχει μια όμορφη ψυχή, είναι πολύ φροντιστικός, τρυφερός, ευγενικός, και βλέπει τη ζωή μέσα από ένα πρίσμα παιδικής περιέργειας», είπε ο ηθοποιός για τον θρυλικό αθλητή, ο οποίος είναι μόλις τρία χρόνια μεγαλύτερός του.

Μάλιστα, στη συνέντευξη Τύπου, ο πραγματικός Μαρκ Κερ, που έχει συνταξιοδοτηθεί εδώ και καιρό, καθόταν στην πρώτη σειρά. Οταν, δε, ο Σάφντι δήλωσε ότι κανένας τους δεν θα μπορούσε να βρίσκεται σε εκείνη την αίθουσα χωρίς αυτόν, ο Κερ δάκρυσε.

Αλλά αυτή η ταινία δεν θα μπορούσε να υπάρξει ούτε χωρίς τον Ντουέιν Τζόνσον, γράφει η Τζέιντα Γιουάν στην Washington Post. Ο Τζόνσον πέρασε δεκαετίες σκεπτόμενος ένα φιλμ για τον Κερ, τον οποίο συνάντησε για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του 1990, στο απόγειο της φήμης του. «Ηταν ο ήρωας για όλους εμάς», δήλωσε ο πρωταγωνιστής του «The Smashing Machine». Αργότερα, δε, είδε το ντοκιμαντέρ «The Smashing Machine: The Life and Times of Extreme Fighter Mark Kerr» (2002) του Τζον Χάιαμς για το HBO, και τότε συνειδητοποίησε πόσο πολύ συνδεόταν με την ιστορία του Κερ.

Προσωπικές αναμνήσεις και βιώματα

Ο Τζόνσον προέρχεται από οικογένεια επαγγελματιών παλαιστών και είχε δει τη μητέρα του –όπως η Ντον στην ταινία– να θυσιάζει τα δικά της όνειρα για εκείνα του πατέρα του, ο οποίος υπήρξε ένας από τους πρώτους μαύρους πρωταθλητές στην ιστορία του WWE, του πρωταθλήματος επαγγελματικής πάλης στις ΗΠΑ. Ο Τζόνσον ήξερε επίσης τι σημαίνει να αγωνίζεται κανείς με μεγαλοπρέπεια και να συνδέεται με το κοινό, και πόσο τυχερός ήταν ο ίδιος που εξακολουθεί να είναι ζωντανός, έχοντας χάσει πολλούς φίλους στον κόσμο της πάλης από εθισμούς και αυτοκτονίες.

Το 2019, αφού είδε την ταινία των αδελφών Τζος και Μπένι Σάφντι «Uncut Gems» (με την «ερμηνεία ζωής» του Ανταμ Σάντλερ), ο Τζόνσον επικοινώνησε με τον Μπένι Σάφντι προτείνοντάς του να συνεργαστούν σε μια ταινία για τον Κερ, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Vanity Fair. Η ζωή και η πανδημία στάθηκαν εμπόδιο, αλλά και οι δύο συνέχισαν να σκέφτονται το project και επανενώθηκαν μέσω της Εμιλι Μπλαντ.

Ο Τζόνσον και η Μπλαντ είχαν παραμείνει δεμένοι μετά την κωμωδία «Περιπέτεια στη Ζούγκλα» του 2021 (ο ίδιος την αποκαλεί «η καλύτερή μου φίλη»), ενώ η Μπλαντ και ο Σάφντι είχαν γίνει φίλοι στα γυρίσματα του «Οπενχάιμερ» (2023) του Κρίστοφερ Νόλαν, όπου η Μπλάντ υποδύθηκε τη σύζυγο του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ (Κίλιαν Μέρφι) και ο Σάφντι τον ούγγρο φυσικό και «πατέρα» της βόμβας υδρογόνου, Εντουαρντ Τέλερ.

Ο Τζόνσον είπε ακόμη ότι τον απασχολούσε βαθιά η καριέρα του και αναρωτιόταν αν το έβρισκε πλέον ικανοποιητικό να είναι απλώς ένας τύπος που γυρίζει υπερπαραγωγές. «Το box office μπορεί να σε ωθήσει σε μια κατηγορία και σε μια γωνία, και στο “Αυτή είναι η πορεία σου, αυτό κάνεις και αυτό θέλει ο κόσμος να είσαι”», παρατήρησε ο Τζόνσον στη συνέντευξη Τύπου. «Το κατάλαβα αυτό, και έκανα αυτές τις ταινίες, και μου άρεσαν, και ήταν διασκεδαστικές, και μερικές ήταν πραγματικά καλές και τα πήγαν καλά, και άλλες δεν ήταν τόσο καλές», πρόσθεσε αναφερόμενος στη μέχρι τώρα καριέρα του.

Κατά μία έννοια, σχολιάζει η Τζέιντα Γιουάν στην Washington Post, η πορεία του είναι παρόμοια με του Κερ στην ταινία: υπό την πίεση να αποδώσεις, η νίκη γίνεται εχθρός, ένα συνεχές βάρος στους ώμους σου. Οπως, λοιπόν, είπε ο Τζόνσον στη συνέντευξη Τύπου, οι συζητήσεις του με την Μπλαντ ήταν αυτές που τον έκαναν να συνειδητοποιήσει ότι η υποκριτική ήταν ένα μέρος όπου μπορούσε να επεξεργαστεί τη ζωή που είχε ζήσει για να φτάσει εκεί που είναι τώρα. «Υπήρχε μια φωνή μέσα μου, μια μικρή φωνή που έλεγε: “Λοιπόν, τι θα γινόταν αν μπορούσα να κάνω περισσότερα, και θέλω να κάνω περισσότερα, και με τι μοιάζουν αυτά;”», αποκάλυψε.

«Κοίταξα γύρω μου πριν από μερικά χρόνια και άρχισα να σκέφτομαι… ζω το δικό μου όνειρο ή μήπως ζω τα όνειρα άλλων ανθρώπων;  Φοβόμουν μέχρι τώρα να μπω σε βαθιά, έντονα και ακατέργαστα πράγματα, μέχρι που είχα την ευκαιρία να κάνω αυτό», δηλαδή μια ταινία που φέρνει για πρώτη φορά το όνομά του σε συζητήσεις για τα βραβεία Οσκαρ.

Ο Τζόνσον έμεινε σιωπηλός για μεγάλο διάστημα και φάνηκε να συγκινείται όταν ένας δημοσιογράφος τον ρώτησε αν εμπνεύστηκε από τη σχέση του με τον πατέρα του. Οχι για την τρυφερότητα του ρόλου, απάντησε ο ηθοποιός. «Εννοώ ότι ήταν άστεγος στα 13 του, οπότε η δυνατότητά του να δείξει αγάπη ήταν πολύ περιορισμένη. Και αυτός είναι ο άνθρωπος που με μεγάλωσε. Είναι σκληρή αγάπη», είπε.

Ο πατέρας του Τζόνσον πέθανε ξαφνικά το 2020 και συχνά ο ηθοποιός σκέφτεται πώς αυτός ο άνδρας πάλευε με μια «τρομερή ντροπή» –  κάτι κοινό και στον Κερ, ο οποίος το έχει συζητήσει με τον Τζόνσον. Αλλά αυτό που πήρε πραγματικά από τον πατέρα του για τον ρόλο ήταν η δίψα του να είναι πρωτοπόρος σε ένα άθλημα το οποίο κανείς δεν έπαιρνε στα σοβαρά, και μια επιθυμία να συνεχίσει ο ίδιος να δουλεύει σκληρά, παρά τα όποια εμπόδια. «Αυτό κάνει ο Μαρκ, αυτό έκανε και ο πατέρας μου», ανάφερε, πριν από άλλη μια μεγάλη παύση.

Τότε, απευθυνόμενος στον δημοσιογράφο, του είπε: «Παρεμπιπτόντως, σας ευχαριστώ για την ερώτηση. Επειδή θέλω πάντα να προσπαθώ να κάνω το καλύτερο δυνατό, ξέρετε, για να θυμάμαι τα καλά πράγματα»…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...