482
Το συχνό μποτιλιάρισμα δεν βοηθά ιδιαίτερα στην... ψυχική ηρεμία των ελλήνων οδηγών | Intimenews

Ελληνες οδηγοί: πρώτοι στις βρισιές και στο Bluetooth, τελευταίοι στη χρήση ζώνης ασφαλείας

Protagon Team Protagon Team 19 Απριλίου 2019, 14:06
Το συχνό μποτιλιάρισμα δεν βοηθά ιδιαίτερα στην... ψυχική ηρεμία των ελλήνων οδηγών
|Intimenews

Ελληνες οδηγοί: πρώτοι στις βρισιές και στο Bluetooth, τελευταίοι στη χρήση ζώνης ασφαλείας

Protagon Team Protagon Team 19 Απριλίου 2019, 14:06

Υπερβολικά σίγουροι για τον εαυτό τους, εγκληματικά απρόσεκτοι, ανίκανοι να δεχθούν κριτική και επιθετικοί είναι τα χαρακτηριστικά της πλειοψηφίας των οδηγών σε 11 ευρωπαϊκές χώρες -ανάμεσά τους και η Ελλάδα- σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου.

Οι οδηγοί σε Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία και Σλοβακία απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την οδηγική τους συμπεριφορά στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση.

Για πρώτη φορά, η απροσεξία στο τιμόνι αναγνωρίζεται από τους οδηγούς ως η «υπ’ αριθμόν ένα» αιτία για την θνησιμότητα στους δρόμους (54%), παίρνοντας τα σκήπτρα από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών και την ταχύτητα.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων, SMS, GPS, Bluetooth και hands-free, προκαλούν σοβαρούς κινδύνους σε όλες τις χώρες.

Το 97% συμφωνεί ότι είναι επικίνδυνο να γράφει κανείς SMS όταν οδηγεί, όμως, το 24%, το κάνει.

«Οταν ερωτώνται σχετικά, οι οδηγοί απαντούν ότι ελέγχουν την οδήγησή τους και γνωρίζουν τα όρια ή ότι δεν έχουν σκεφτεί τον κίνδυνο», σημειώνει η Μπερναντέτ Μορό του ιδρύματος Vinci Autoroutes, που συμμετείχε στη διεξαγωγή της έρευνας.

Το 11% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι παραλίγο να είχαν ατύχημα χρησιμοποιώντας το κινητό τους στο τιμόνι.

«Η υπερκαλωδίωση έχει μπει στο αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι συνεχίζεται, παρά της εκστρατείες ευαισθητοποίησης», τονίζει η Μορό. «Οι οδηγοί δυσκολεύονται να παραδεχθούν ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην οδήγηση».

Οπαδοί του Bluetooth, οι Ελληνες και οι Ιταλοί (60%), αλλά και οι Πολωνοί, οι μισοί από τους οποίους είναι κολλημένοι και στο GPS (57%), είναι οι πιο απείθαρχοι, ενώ οι Βρετανοί και οι Ισπανοί είναι οι πιο συνετοί.

Κρίνοντας τον τρόπο που οδηγούν, οι Ευρωπαίοι θεωρούν τους εαυτούς τους «προσεκτικούς» (74%), «ήρεμους» (57%) και «ευγενείς» (28%).

Ελάχιστοι είναι εκείνοι που παραδέχονται ότι είναι «στρεσαρισμένοι» (10%), «επιθετικοί» (3%), «ανεύθυνοι» (1%).

Ομως, είναι έτοιμοι να προσάψουν τις συμπεριφορές αυτές στους άλλους οδηγούς: το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «στρεσαρισμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).

Το 92% των Σουηδών, που αγαπούν την ταχύτητα, παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια, οι Γάλλοι είναι οι πρωταθλητές στη παράλειψη του φλας (61%), ενώ ένας στους δύο Ελληνες (45%) δεν χρησιμοποιεί την ζώνη ασφαλείας.

Ακόμα, το 53% των Ευρωπαίων χρησιμοποιούν την κόρνα κατά των οδηγών που τους εκνευρίζουν, αύξηση κατά επτά μονάδες σε σχέση με το 2017, μία συνήθεια δύο φορές περισσότερο προσφιλής στους Ισπανούς (66%) από ό,τι στους Γερμανούς (33%).

Εχουν επίσης αυξηθεί οι οδηγοί που βρίζουν τους άλλους οδηγούς (56%). Και εδώ το βραβείο παίρνουν οι Ελληνες (71%), ακολουθούν ένα βήμα πίσω οι Γάλλοι (69%), ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο φλεγματικοί (32%).

Οι Ευρωπαίοι διστάζουν όλο και λιγότερο να κατεβούν από το αυτοκίνητό τους για να «εξηγηθούν» με άλλους οδηγούς (19%, +4 μονάδες), μία στάση που υιοθετεί ένας στους τρεις Πολωνούς (36%), που είναι και οι πρωταθλητές στον τομέα.

Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από το Ipsos ανάμεσα στις 25 Φεβρουαρίου και τις 13 Μαρτίου 2019 μέσω του Ιντερνετ με δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας από 15 ετών και άνω.