Συνεργάτης του οίκου Sotheby's μεταφέρει το «Pregnant Girl» | Sotheby's
Επικαιρότητα

Ενας έρωτας σε δημοπρασία

Ενα έργο που «συγκινεί, είναι τρυφερό και με συναισθηματικό βάθος όσο κανένα άλλο του Φρόιντ». Το πορτρέτο της εγκύου φίλης, της Μπερναντίν Κόβερλεϊ πρόκειται να δημοπρατηθεί από τον οίκο Sotheby's σε τιμή ρεκόρ
Protagon Team

Εσώκλειστη από τα τέσσερα της χρόνια σε σχολείο από το οποίο προσπάθησε να το σκάσει δύο φορές, η Μπερναντίν γνώρισε τον Φρόιντ, εγγονό του ψυχαναλυτή, στο Σόχο του Λονδίνου όταν αυτή ήταν 15-16 ετών και ο ζωγράφος περίπου 35 και με φήμη απίστευτου γυναικά.

«Αναμφίβολα ήταν ο έρωτας της ζωής της», θυμάται σήμερα η Μπέλα Φρόιντ, κόρη του Λούσιαν και της Μπερναντίν και επιτυχημένη σχεδιάστρια μόδας. Η ίδια θυμάται σήμερα ότι για την μητέρα της η εποχή του πορτρέτου ήταν μία από τις ευτυχισμένες και ότι, αν και δεν μιλούσε για τον πίνακα, ήταν πολύ περήφανη για αυτόν. Λίγο καιρό μετά ο Φρόιντ απαθανάτισε την κόρη του, σαν το «Μωρό στον πράσινο καναπέ».

Χώρισαν, ωστόσο, πολύ γρήγορα και η Κόβερλεϊ πήρε τις δύο κόρες της, την Μπέλα και την Εστερ, και –αν και αυτό ήταν κάτι που δεν ενέκρινε ο Φρόιντ- έζησαν στο Μαρόκο, έναν αρκετά δημοφιλή προορισμό για τους χίπηδες τη δεκαετία του 1960. Η ζωή τους εκεί έχει αποδοθεί σε ταινία, το «Hideous Kinky» , με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Γουίνσλετ.

O Λούσιαν και η Μπερναντίν σε φωτογραφία από αρχείο της οικογένειας Φρόιντ

Ωστόσο, ο Φρόιντ και η Κόβερλεϊ έμειναν φίλοι ως το τέλος της ζωής τους αν και ο ιδιοσυγκρασιακός ζωγράφος δεν συνήθισε να κρατά επαφή με τις ερωμένες ή τις συντρόφους του.  Η Κόβερλεϊ τον έβρισκε πολύ διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα άνθρωπο, θυμάται η Μπέλα. Σε μια δραματική σύμπτωση πέθαναν σχεδόν μαζί το 2011: η Κόβερλεϊ πέθανε από καρκίνο τέσσερις ημέρες μετά τον ζωγράφο.

Ο πίνακας είναι του 1960-1961 και, μετά τη δημιουργία του, δωρίστηκε από τον Φρόιντ σε γκαλερί, από την οποία τον αγόρασε ιδιώτης. Σήμερα δημοπρατείται μέσω του οίκου. Εκτιμάται ότι θα του αποφέρει 9-13 εκατομμύρια ευρώ (7-10 εκατ. λίρες), ως ένα πορτρέτο που «συγκινεί, είναι τρυφερό και με συναισθηματικό βάθος όσο κανένα άλλο του Φρόιντ, ένα καθοριστικής σημασίας έργο του ζωγράφου».