384
Αεροσκάφη της Lufthansa στο αεροδρόμιο του Βερολίνου | REUTERS/Fabrizio Bensch/File Photo

H Κομισιόν ενέκρινε τη διάσωση της Lufthansa – αλλά όχι «αναίμακτα»

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2020, 11:02
Αεροσκάφη της Lufthansa στο αεροδρόμιο του Βερολίνου
|REUTERS/Fabrizio Bensch/File Photo

H Κομισιόν ενέκρινε τη διάσωση της Lufthansa – αλλά όχι «αναίμακτα»

Protagon Team Protagon Team 30 Μαΐου 2020, 11:02

Δεκτή έκανε το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Lufthansa τη συμφωνία που επιτεύχθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρείας, η οποία επλήγη σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού.

Η αποδοχή των δεσμεύσεων ήταν απαραίτητη προκειμένου η εταιρεία να λάβει βοήθεια ύψους 9 δισ. ευρώ από το γερμανικό Δημόσιο, όπως αυτό είχε παρουσιαστεί την περασμένη Δευτέρα (εδώ). Η διάσωση της εμβληματικής γερμανικής εταιρείας με κρατικό χρήμα δεν έγινε «αναίμακτα» καθώς η επιχορήγησή της συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό και έτσι έπρεπε να υπάρξουν κάποιες παραχωρήσεις προς άλλες φίρμες.

Ετσι, η Lufthansa θα αποσύρει οκτώ αεροσκάφη από τα κεντρικά αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ενώ θα παραιτηθεί από τα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης (slots) για 24 πτήσεις που τους αναλογούν, προκειμένου να αποκατασταθεί η στρέβλωση που προκαλεί, κατά την Επιτροπή, η οικονομική ενίσχυση της γερμανικής κυβέρνησης.

Για ενάμιση χρόνο, αυτή η επιλογή θα είναι διαθέσιμη σε νέους ανταγωνιστές στα δύο αεροδρόμια. Εάν κανένας ανταγωνιστής δεν την αξιοποιήσει, η επιλογή θα επεκταθεί στους υπάρχοντες ανταγωνιστές στα δύο αεροδρόμια, διευκρίνισε η εταιρεία και πρόσθεσε ότι τα δικαιώματα θα παραχωρηθούν με διαδικασία πλειοδοσίας και μπορούν να είναι στην κατοχή μόνο ευρωπαίου ανταγωνιστή, ο οποίος δεν έχει και ο ίδιος δεχθεί σημαντική κρατική βοήθεια λόγω της πανδημίας.

Την περασμένη Δευτέρα κυβέρνηση και εταιρεία είχαν καταλήξει σε συμφωνία για ενίσχυση ύψους εννέα δισ. ευρώ, με αντάλλαγμα μερίδιο 20% για το κράτος, το οποίο θα περιοριζόταν έτσι κάτω από την «μειοψηφία αρνησικυρίας». Αιφνιδιαστικά όμως την Τετάρτη η Lufthansa ανακοίνωσε ότι το Εποπτικό Συμβούλιο δεν μπορούσε να εγκρίνει την συμφωνία, λόγω των απαιτήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θεωρούσε ότι η στήριξη του Βερολίνου θα συνιστούσε παραβίαση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού.

Πριν από την πανδημία του κορονοϊού, το 55,7% των πτήσεων που απογειώνονταν από την Γερμανία εκτελούσε η Lufthansa.

Τα επόμενα βήματα, στα οποία περιλαμβάνεται η συμφωνία με την γερμανική κυβέρνηση, αλλά και οι δεσμεύσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει να εγκριθούν –πιθανόν την Δευτέρα– από το Ελεγκτικό Συμβούλιο της εταιρείας. Στη συνέχεια η βοήθεια από το WSF θα τεθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Lufthansa.

Εφόσον τελικά δεχθεί την ενίσχυση των 9 δισ. ευρώ, η Lufthansa θα λάβει το μεγαλύτερο μέχρι τώρα ποσό από το εν λόγω Ταμείο. Ακολουθούν η Adidas (με περίπου 3 δισ.) και η TUI (1,8 δισ).