Ο νεαρός Ρόμπερτ Βον σε ρόλο πιστολέρο, στο «Και οι επτά ήταν υπέροχοι» το 1960 (Mirisch Company) | youtube
Επικαιρότητα

Εφυγε ο τελευταίος των «Επτά Υπέροχων», Ρόμπερτ Βον

Εφυγε από τη ζωή ο αμερικανός ηθοποιός Ρόμπερτ Βον, ο τελευταίος από τους πρωταγωνιστές της θρυλικής ταινίας «Και οι επτά ήταν υπέροχοι». Για τις γυναίκες ήταν ο γοητευτικός πράκτορας του «Ανθρώπου της U.N.C.L.E.» , για τους άνδρες ήταν από τους καλύτερους κακούς της τηλεόρασης
Protagon Team

Εφυγε ο τελευταίος εν ζωή από τους «επτά υπέροχους» της θρυλικής ταινίας «Και οι επτά ήταν υπέροχοι» του 1960. Ως ένας από τους επτά μισθοφόρους που ανέλαβαν να σώσουν ένα μεξικανικό χωριό (ο Lee), στο πετυχημένο ριμέικ των «Επτά Σαμουράι» του Ακίρα Κιροσάβα, ο Ρόμπερτ Βον είχε συνολικά μόνο 16 ατάκες. Βέβαια συνηθίζεται οι πιστολέρο να είναι μετρημένοι στα λόγια, ήταν όμως ίσως ο πιο σύνθετος χαρακτήρας του φιλμ: ο πιστολέρο που βλέπει την παρακμή να έρχεται και τους νεότερους να είναι πιο γρήγοροι, ο άνθρωπος που θέλει το χρήμα αλλά επιστρέφει στην άνιση μάχη για την τιμή του.

Αλλά και πάλι ο νέος τότε ηθοποιός δεν «κλείδωσε» με το γουέστερν. Αυτό το γουέστερν (του σκηνοθέτη Τζον Στέρτζες) όμως του έδωσε φόρα για μία καριέρα στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τον έστειλε στη θρυλική αμερικανική σειρά που είχε επιρροές από τον πράκτορα «007» και από το έντονο κλίμα του Ψυχρού Πολέμου: «Ο Ανθρωπος της U.N.C.L.E».

Ο Ρόμπερτ Βον σε εκδήλωση αφιερωμένη στην «Νοσταλγία, την κωμωδία και τα κόμικ» στη Νέα Υόρκη το 2014 (REUTERS/Eduardo Munoz/File Photo)

Ο Ρόμπερτ Βον υποδύθηκε τον αμερικανό μυστικό πράκτορα Ναπόλιον Σόλο από το 1964 έως το 1968. Επρεπε να φέρει στην τηλεόραση έναν πράκτορα με τη γοητεία του Τζέιμς Μποντ. Ο παραγωγός Νόρμαν Φέλτον, στενός φίλος του δημιουργού του «007» Ιαν Φλέμινγκ, τον είχε συμβουλεύσει να μεταφέρει στη μικρή οθόνη το στοιχείο πάνω του που μαγνητίζει τις γυναίκες στην πραγματική ζωή. Το έκανε. Και τον λάτρεψαν. Οι θαυμάστριες τού έστελναν συνεχώς κλειδιά σπιτιών ή διαμερισμάτων και σημειώσεις διευθύνσεων!

O Ρόμπερτ Βον ως Ναπόλιον Σόλο και ο Ντέιβιντ ΜακΚάλουμ ως Ιλια Κιριάκιν στο «Man from UNCLE» το 1964

«Στο τέλος της πρώτης σεζόν έπρεπε να στήσω έναν ηλεκτρικό φράχτη γύρω από το σπίτι μου για να κρατήσω σε απόσταση όλα αυτά τα κορίτσια», έγραψε ο ίδιος για εκείνες τις καλές εποχές στην αυτοβιογραφία του «A Fortunate Life» το 2008. Αποπειράθηκε να τις κρατήσει μακριά ακόμη και με μαγνητοφωνημένους ήχους ζώων αλλά ποτέ δεν κατάφερε να θέσει σε λειτουργία το ηχοσύστημα.

Τα κορίτσια αγάπησαν τη γοητεία του. Οι άνδρες τον θυμούνται ως τον καλύτερο «κακό» των τηλεοπτικών παραγωγών. «Ως παιδί των 80s μεγάλωσα με τον Σούπερμαν ΙΙΙ… ο Ρόμπερτ Βον ήταν αλήτης (badass)!», έγραψε ένας οπαδός του, ο ηθοποιός Τζον Ντόναχιου στο Twitter – Ο Βον είχε αναπαραστήσει τον μοχθηρό δισεκατομμυριούχο στην τρίτη και τελευταία ταινία «Superman» του βρετανού Ρίτσαρντ Λέστερ. Ο ηθοποιός και συγγραφέας Στίβεν Φράι επεσήμανε ότι ο Βον ήταν ο καλύτερος κακός της σειράς «Columbo» και ένας πραγματικά γοητευτικός άνδρας -ο Βον είχε εμφανιστεί μόνο σε δύο επεισόδια της ομώνυμης αστυνομικής σειράς 1975.

«Ηταν ένας υπέροχος άνθρωπος», σημείωσε ο μάνατζέρ του, Μάθιου Σάλιβαν ο οποίος δήλωσε στο BBC ότι ο ηθοποιός ξεψύχησε την Παρασκευή ύστερα από μάχη με οξεία λευχαιμία. Οι δύο άνδρες συνεργάζονταν ακόμη! Γιατί παρότι είχε πατήσει τα 80 του έτη, ο Βον εξακολουθούσε να παίζει στην τηλεόραση (πιο πρόσφατα στη σειρά «Law and Order») και στον κινηματογράφο. Μάλιστα «έφυγε» προτού κυκλοφορήσει η ταινία όπου συμμετέχει («Gold Star»). Η παραγωγή περιγράφει τη σχέση αγάπης μίας νέας γυναίκας με τον μελλοθάνατο πατέρα της. Ο ίδιος αφήνει πίσω του δύο υιοθετημένες κόρες, την Κέιτλιν και την Κάσιντι και τη σύζυγό του, ηθοποιό, Λίντα Στάαμπ.