881
Μαγευτική φωτογραφία από το Ελαφονήσι στα Χανιά. Πόσοι έλληνες τουρίστες θα μπορέσουν να το δουν από κοντά φέτος; | InTime News

Διακοπές, η άγνωστη λέξη για τους Ελληνες

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουνίου 2016, 20:26
Μαγευτική φωτογραφία από το Ελαφονήσι στα Χανιά. Πόσοι έλληνες τουρίστες θα μπορέσουν να το δουν από κοντά φέτος;
|InTime News

Διακοπές, η άγνωστη λέξη για τους Ελληνες

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουνίου 2016, 20:26

Ενα από τα επίχειρα του Brexit που ενδεχόμενα θα επηρεάσουν και τη χώρα μας είναι η πιθανή πτώση στην έλευση βρετανών τουριστών στα ελληνικά νησιά. Ωστόσο, πριν οι παράγοντες της τουριστικής αγοράς αρχίσουν να καταμετρούν τις απώλειες από το εξωτερικό, μάλλον θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι αυτές του εσωτερικού θα είναι –κατ’ αναλογία- περισσότερες.

Βάσει της πανελλαδικής έρευνας του ΙΝΚΑ, οκτώ στους δέκα Ελληνες δεν πρόκειται να κάνουν φέτος διακοπές. Κάτι που αν επαληθευτεί να σημάνει και την ολική κατάρρευση του εσωτερικού τουρισμού. Φαινόμενο που δεν είναι μόνο φετινό, αλλά έντονα αυξανόμενο τα τελευταία χρόνια καθόσον η οικονομική κρίση όχι μόνο δεν φεύγει, αλλά προκαλεί μεγαλύτερες τρύπες στο μέσο οικογενειακό μπάτζετ.

Η έρευνα του ΙΝΚΑ πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 3 Ιουνίου – 27 Ιουνίου 2016, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 869 άτομα. Από τα 869 άτομα μόνο οι 174 θα κάνουν διακοπές το 2016.

Περισσότεροι από ογδόντα τις εκατό έλληνες καταναλωτές 80 στους 100 δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του

Οι αιτίες

Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι 77 %, επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια 13%, επαγγελματικές υποχρεώσεις και άλλοι λόγοι 10%.

Το μέρος καταγωγής και σπίτια φίλων κερδίζει έδαφος και ζωντάνια αφού εκεί θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους οι έλληνες τουρίστες.

Πάντως, αυτοί που θα αποφασίσουν να πάνε διακοπές, αναμένεται να μείνουν: σε φιλικό ιδιόκτητο σπίτι (42%), σε συγγενικό-φιλικό σπίτι (36%), σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το (22%).

Η διάρκεια των διακοπών όλης, από κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο και τείνει να εξαλειφτεί.

Πόσες ημέρες να κάνουν διακοπές.

Αξιοσημείωτες είναι και οι απαντήσεις που έδωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα για το πόσες ημέρες προτίθενται να κάνουν διακοπές (αυτοί που θα κάνουν).

Απάντησαν ως εξής:

  • 4ήμερες διακοπές το 42%,
  • 7 ημέρες το 26%,
  • 10 ήμερες το 20%,
  • 15 ήμερες το 11% και
  • 20 ήμερες μόλις το 1%.

Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού του σύγχρονου Έλληνα ένταση της οικονομικής δυσπραγίας, – δυσανάλογες και αντίστροφες με τον πραγματικό πληθωρισμό μειώσεις αμοιβών της μισθωτής εργασίας, συντάξεων, δώρων ,επιδομάτων αδείας σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία) αλλά στην χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και η ανεργία που αποτελεί τυφώνα σήμερα.

Παράλληλα, εξαφανίστηκε και η γνωστή διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ).

Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 80%, των προτιμήσεων, ενώ το βουνό κερδίζει κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 20%.

Τέλος οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα μειωθούν σε ποσοστό κοντά στο 60%.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 2.550 ευρώ.

Εξάλλου, η γενική εικόνα της φετινής έρευνας του ΙΝΚΑ, συμβαδίζει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία περίοδο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους φορείς σύμφωνα με τις οποίες:

Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται τώρα περισσότερο από πέρυσι πιο απαισιόδοξοι απ’ όλους τους Ευρωπαίους, οι οποίοι δεν φαίνονται λιγότερο απογοητευμένοι και όλο και περισσότεροι ακολουθούν την πορεία των Ελλήνων.

Οι Έλληνες καταναλωτές – πολίτες, εμφανίζονται απαισιόδοξοι για την εξέλιξη της οικονομίας και απογοητευμένοι από τις μειώσεις του εισοδήματος εργασίας η σύνταξης με μεγάλο αριθμό απευκταίων αποφάσεων.

Η αισχροκέρδεια

Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές – σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.

Το φαινόμενο αυτό, επαναλαμβάνουμε μονότονα κάθε χρόνο, πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών (κακώς εννοούμενη τοπικιστική αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι Έλληνες και κακώς εννοούμενη ‘εθνική’ αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι ξένοι).

Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και της δημόσιας υγείας, όπου οι εξαφανίσεις των ήδη ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου,αποσταθεροποιούν κάθε νέα κυβέρνηση τον ΕΦΕΤ, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες ,και τα all inclusive .

«Επιχειρήσεις μιας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης

Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών και δη μόνιμων δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα – πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής, ποιότητας.

Οι αιτίες αυτού του φαινόμενου είναι:

Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.

Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος.

Οι πρακτικές της… αρπαχτής που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.

Το τελικό αποτέλεσμα

Αφενός να έχουν γίνει απαγορευτικές οι διακοπές στην Ελλάδα για πολλούς Έλληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες και αφετέρου, η στροφή των ξένων τουριστών – οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα «θύματα» των κακών πρακτικών από την πλευρά των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών – προς άλλους προορισμούς.

  • Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα που απέφεραν αυτές οι πρακτικές που συνεχίζονται από το Ολυμπιακό Καλοκαίρι’ – όπου εκδηλώθηκαν με τον πιο υπερβολικό τρόπο – και παραμένουν σαν πρακτικές που δεν έχουν κτυπηθεί και για τα επόμενα χρόνια.
  • Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου) κατά την φετινή θερινή περίοδο δημιουργούν ένα επί πλέον αίσθημα ανασφάλειας για την μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News