Cop26 και πρωτοπορία: Εννέα «πράσινοι» designers που κάνουν τη διαφορά
Από αριστερά, μοντέλο του οίκου Bora Studio (Νεπάλ), μοντέλο του νοτιοαφρικανικού οίκου Sindisho Khumalo, μοντέλο του οίκου Rahemur Rahman (Μπαγκλαντές), μοντέλο του οίκου Garcia Bello (Αργεντινή) | CreativeProtagon
Επικαιρότητα

Cop26 και πρωτοπορία: Εννέα «πράσινοι» designers που κάνουν τη διαφορά

Πρωτοπόροι σχεδιαστές από τις πέντε ηπείρους δείχνουν πώς μπορεί να μειωθεί το αποτύπωμα της μόδας στο περιβάλλον χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και αντλώντας έμπνευση και εμπειρία από τις παραδόσεις της πατρίδας τους
Protagon Team
Μοντέλο της Βιμπάι Μουπφουρούτσα

Ο οίκος Vimbai Natasha Naomi ιδρύθηκε από την Βιμπάι Μουπφουρούτσα, η οποία πειραματίζεται προσεκτικά με τη  χρήση υφασμάτων  και ρούχων, που έχουν πεταχτεί. Δίνοντας νέα ζωή σε ανεπιθύμητα ρούχα και υφάσματα η designer θέλει να προτρέψει τη βιομηχανία της μόδας, από τους κατασκευαστές μέχρι τους καταναλωτές, να υιοθετήσουν βιώσιμες μεθόδους, όπως η ποιότητα έναντι της ποσότητας, η εκτίμηση των ανθρώπων έναντι του κέρδους, και η ανακύκλωση με αγορές μεταχειρισμένων ειδών. Δουλεύει με γυναίκες από υποβαθμισμένες κοινότητες, τις οποίες διδάσκει πώς μπορούν να φτιάχνουν νέα υφάσματα από παλιά και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν βιώσιμες πρακτικές για να μειώσουν τα απόβλητα και τη ρύπανση στις κοινότητές τους.

Iro Iro, Ινδία
Μοντέλα της Μπάβια Κοένκα από χειροποίητα ανακυκλωμένα υφάσματα (Facebook/Iro Iro)

Το ερώτημα, που απασχολούσε την Μπάβια Κοένκα όταν ίδρυε τη φίρμα της Iro Iro, ήταν γιατί κάτι τόσο οικολογικό και φυσικό, όπως τα ρούχα και η μόδα, να είναι τόσο ρυπογόνο και επιβλαβές για το περιβάλλον. Η απάντησή της είναι μια επιχείρηση, που χρησιμοποιεί χειροποίητα υφάσματα από ανακυκλωμένα υλικά. Η Κοένκα συνεργάζεται με άλλες επιχειρήσεις ανακυκλώνοντας τα απόβλητά τους και δίνει δουλειά σε 20 οικογένειες σε ένα χωριό κοντά στη Τζαϊπούρ, που τα μεταποιούν. Κάθε κομμάτι της συλλογής της είναι μοναδικό και δίνει νέα ζωή στις παραδοσιακές τεχνικές της πατρίδας της ενώ επίσης στηρίζει μια οικογένεια υφαντουργών.

Bhukram, Ταϊλάνδη
Παραδοσιακό σάλι της κοινότητας Φου Φαν (Facebook/ภูคราม Bhukram)

Με τη δημιουργία της μπράντας Bhukram, η Πιλάν Τάισουανγκ αφηγείται στα ρούχα της ιστορίες για τον τρόπο ζωής της κοινότητας Φου Φαν και το φυσικό της περιβάλλον. Η τεχνική των κεντημάτων αντανακλά τις σχέσεις των μελών της κοινότητας μεταξύ τους και με τους ξένους, με τους ανθρώπους και τη φύση. Τα χρώματα είναι φυσικά, αντανακλούν τη φύση της Φου Φαν, τον παραδοσιακό τρόπο ζωής και την μετάδοση της γνώσης από γενιά σε γενιά.  Πολλές από τις αποφάσεις κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού των συλλογών λαμβάνονται εκεί και τα έσοδα πάνε επίσης στις τσέπες των ντόπιων.

Huner, Τουρκία
Τσάντα Huner από ανακυκλωμένα πανιά ιστιοπλοϊκού (Facebook/Huner)

Η Huner είναι μια μάρκα αξεσουάρ με έδρα την Κωνσταντινούπολη, που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα πανιά ιστιοπλοϊκών.  Η δημιουργός της εταιρείας Χουνέρ Αλντεμίρ είναι απόφοιτος του τμήματος Fashion Design του Ινστιτούτου Pratt στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Αν και η πρώτη ύλη των πανιών είναι ίνες άνθρακα με πλαστική επικάλυψη η μετατροπή τους σε ανθεκτικές τσάντες και άλλα αξεσουάρ υπόσχεται πολύ πιο μακρόχρονη χρήση από την αρχική που είναι περιορισμένη (τα πανιά χάνουν τις ιδιότητές τους γρήγορα και πρέπει να αντικατασταθούν).

Exit mobile version