822
|

Business stories: Το μυστικό της Τσέλσι

Κώστας Τσαούσης Κώστας Τσαούσης 19 Δεκεμβρίου 2019, 19:30

Business stories: Το μυστικό της Τσέλσι

Κώστας Τσαούσης Κώστας Τσαούσης 19 Δεκεμβρίου 2019, 19:30

Τον πέτυχα στο Instagram. Σε χαλαρή διάθεση, σε μια φωτογραφία στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης. Στο στιγμιότυπο, ο alex.meg (κατά κόσμον Αλέξανδρος Μέγας) είναι συντροφιά  με την αγαπημένη σκυλίτσα του, ένα χειροποίητο περιλαίμιο (από τις δημιουργίες του) και την κάμερα του.

Ένα στιγμιότυπο σαν όλα τα άλλα σε ένα από τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα. Θα μπορούσε να ήταν και έτσι… Και όμως αυτό το ενσταντανέ είναι κάτι παραπάνω. Είναι η ζωή που διάλεξε να ζήσει στη πόλη που αγαπά με όλα όσα τον κάνουν ευτυχισμένο.

Ας βάλουμε, όμως, τα πράγματα στη σειρά. Ο Αλέξανδρος Μέγας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη πριν από 35 χρόνια. Σπούδασε Τεχνολόγος Γεωπόνος αλλά δεν έφτασε μέχρι το τέρμα – εν ολίγοις, δεν πήρε πτυχίο. Ο ίδιος για μια δεκαετία εργαζόταν στον χώρο των αλυσίδων ένδυσης. Μάλιστα, για 7 χρόνια – καθόλου λίγα αν το σκεφτείς- ήταν Store Manager.

Αλλά, τον επαγγελματία της ένδυσης τον κέρδισε η δημιουργία και δη η χειροποίητη δημιουργία. Με τρόπο καταλυτικό καθώς ξεκίνησε από το μηδέν να φτιάχνει περιλαίμια και μπαντάνες για σκύλους.

Με λίγα λόγια, αστική οικοτεχνία και dog fashion – ένας πρωτότυπος συνδυασμός για τα ελληνικά δεδομένα. Ο λόγος του ανήκει: «Όλα ξεκίνησαν όταν αποφάσισα να υιοθετήσω την Τσέλσι. Η Τσέλσι λοιπόν ήταν αδεσποτάκι στην περιοχή του Άργους στην Πελοπόννησο. Την βρήκε λοιπόν μια κοπέλα και την πήρε στο σπίτι της. Δεν μπορούσε όμως να την κρατήσει κι έβαλε μια αγγελία υιοθεσίας στο fb.Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά όπως καταλαβαίνετε και κάπως έτσι έγινα σκυλοπατέρας. Και σαν κλασικός σκυλοπατέρας ήθελα το κορίτσι μου να ναι σούπερ στυλάτο και μοδάτο. Έψαχνα λοιπόν να βρω κάτι ιδιαίτερο και όμορφο για τη μικρή αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα στην ελληνική αγορά. Έκοψα λοιπόν ένα παλιό μου μπλουζάκι το οποίο επάνω είχε γάτες(δεν ξέρω γιατί είχα μπλουζάκι με γάτες…) και της το έκανα φουλάρι. Κάπως έτσι ξεκίνησε το πρότζεκτ, το ένα έφερε το άλλο, ξεκίνησα μαθήματα κοπτικής ραπτικής και τη συνέχεια τη φαντάζεστε…»

Αλλά, η συνέχεια ήταν πολύ πιο εντυπωσιακή μιας ήρθε και το στοιχείο της εμπορικής ανταπόκρισης στις δημιουργίας της φίρμας Woof Woof που ειδικεύεται στα χειροποίητα περιλαίμια και λουριά σκύλου καθώς και σούπερ στιλάτες μπαντάνες (προσεχώς και αξεσουάρ για γάτες!).

Τα προϊόντα είναι διαθέσιμα σε ηλεκτρονικά καταστήματα όπως το etsy και πολύ σύντομα στο δικό τους e-shop στη διεύθυνση:  www.thewoofwoof.shop. Εκτός από αυτά, αυτή τη στιγμή τα προϊόντα βρίσκονται διαθέσιμα και σε περίπου 28 φυσικά καταστήματα –  επιλεγμένα Concept Stores σε διάφορα νησιά στην Ελλάδα καθώς και Pet shops σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και ένα στη μακρινή Μαλαισία!.

Και όλα αυτά βγάζουν ένα θετικό αποτέλεσμα. Όπως λέει και ο δημιουργός του project: «Το βασικό αγοραστικό μου κοινό ήταν την περσινή χρονιά στην Αμερική. Περίπου το 40% των πωλήσεων λιανικής προερχόταν από εκεί. Το υπόλοιπο 40% από διάφορες χώρες στην Ευρώπη με βάση τη Γερμανία και την Αυστρία και μόνο ένα 20% από Ελλάδα. Τα δεδομένα σιγά σιγά όμως αλλάζουν καθώς όλο και περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα μας γνωρίζει κι ελπίζουμε να συνεχίσουν να μας εμπιστεύονται κ να μας στηρίζουν!».

Πάντως, το 70 % των πωλήσεων αντιπροσωπεύουν τα περιλαίμια.

Ο Αλέξανδρος Μέγας πέρα από το μεράκι και την αγάπη του για την δημιουργία, τις ατελείωτες ώρες σχεδιασμού και δουλειάς μαζί με πάρα πολύ όρεξη και φαντασία σε ένα πολύ δύσκολο για την επιχειρηματικότητα πεδίο είχε και την υποστήριξη του μη κερδοσκοπικού οργανισμού  The People’s Trust. «Έμαθα για εκείνο τυχαία από ένα φίλο – συνεργάτη και σκέφτηκα ότι δε χάνω τίποτα αν κάνω αίτηση. Έβαλα λοιπόν τα καλά μου και πήγα. Το The People’s Trust στάθηκε στο πλευρό μου από την πρώτη στιγμή, αυτό δηλαδή που έπρεπε να κάνει το κράτος σε κάθε νέα επιχείρηση εάν θέλει κάποια στιγμή η οικονομία να ορθοποδήσει. Με βοήθησε στο να αναβαθμίσω τον εξοπλισμό μου, πήρα νέα ραπτομηχανή, επαγγελματική φωτογραφική μηχανή καθώς και στο να βελτιώσω το χώρο στον οποίο εργάζομαι με κάποια έπιπλα καθώς και διάφορες κατασκευές στο χώρο».

Και εδώ έρχεται το μεγάλο ζήτημα – καλή η βοήθεια από μη κερδοσκοπικά ιδρύματα και οργανισμούς ιδιωτών όπως το The People’s Trust που στηρίζεται από τον επιτυχημένο επιχειρηματία, τον Αθανάσιο Λασκαρίδη – αλλά τι μπορεί να κάνει στη πράξη το Κράτος και οι φορείς του απέναντι στην μικρή και την πολύ μικρή επιχειρηματικότητα, κορυφαίος εκπρόσωπος της οποίας είναι η αστική οικοτεχνία. Ο Αλέξανδρος Μέγας έχει και πάλι τον λόγο:  «Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους είναι αρκετά δύσκολη θα έλεγα. Δυστυχώς το φορολογικό περιβάλλον στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου δελεαστικό για ένα νέο που θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση. Υψηλή φορολογία, ΦΠΑ στα ύψη και σχεδόν μηδενικές ελαφρύνσεις από το κράτος. Πρέπει να έχεις τρομερά γερό στομάχι για αυτά που πρόκειται να αντιμετωπίσεις».

Και όμως μια άλλη αντιμετώπιση – κυρίως φορολογική και ασφαλιστική- της αστικής οικοτεχνίας μαζί με μέτρα όπως η κατοχύρωση και η ανάδειξη της τοπικής δημιουργικής/παραγωγικής ταυτότητας θα ήταν ένα πρώτο αλλά αποφασιστικό βήμα προς τη σωστή αναπτυξιακή κατεύθυνση.