607
Η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου έλαβε αθωωτική απόφαση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών |

Αθώα η Σώτη Τριανταφύλλου

Protagon Team Protagon Team 2 Μαΐου 2018, 13:34
Η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου έλαβε αθωωτική απόφαση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών
|

Αθώα η Σώτη Τριανταφύλλου

Protagon Team Protagon Team 2 Μαΐου 2018, 13:34

Αθωώθηκε η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Είχε κατηγορηθεί για δημόσια υποκίνηση μίσους και είχε μηνυθεί από τον διαχειριστή του blog «Παρατηρητήριο Ρατσιστικών Εγκλημάτων», Παναγιώτη Δημητρά, για ένα κείμενό της στην «Athens Voice».

Το επίμαχο κείμενο της κυρίας Τριανταφύλλου είχε δημοσιευτεί στις 14 Νοεμβρίου 2015 – την επομένη της επίθεσης των τζιχαντιστών στο κέντρο «Batacklan», και σε άλλα σημεία στο Παρίσι. Τίτλος του άρθρου στην εβδομαδιαία επιθεώρηση «Athens Voice» ήταν «Rock and Roll will Never Die».

Η Σώτη Τριανταφύλλου δικάστηκε για δημόσια υποκίνηση μίσους, με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο, καθώς στο κείμενό της ανέφερε μεταξύ άλλων μια ρήση του Μάρκο Πόλο για τους μουσουλμάνους, ότι «φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι και μετριοπαθής αυτός που σου το κρατάει για να το κόψουν».  Το μεσημέρι της Τετάρτης 2 Μαΐου εκδόθηκε η αθωωτική απόφαση για τη συγγραφέα.

Καθηγητές, δημοσιογράφοι και πανεπιστημιακοί είχαν από την αρχή στηρίξει με ανοιχτή επιστολή τη Σώτη Τριανταφύλλου.  Το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦίΜ) αναφέρει: «Μεγάλη δικαίωση για το ΚΕΦίΜ, τη Σώτη Τριαντάφυλλου και την ελευθερία του λόγου και του Τύπου η σημερινή αθώωση της συγγραφέως».

Η είδηση της αθώωσης, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις και στο twitter.


«Η υπόθεση έχει μια φαιδρή πλευρά και μια σοβαρότερη: τη φαιδρή είτε τη βλέπει κανείς είτε δεν τη βλέπει. Οσο για τη σοβαρή, δεν σχετίζεται με το τι είπε ή τι δεν είπε ο… Μάρκο Πόλο, αλλά με το αν έχω δικαίωμα να εκφράζω τη γνώμη μου, έστω και αν είναι μειονοτική ή ενοχλητική» είχε δηλώσει η Σώτη Τριανταφύλλου λίγο προτού η υπόθεση οδηγηθεί στα δικαστήρια.

Μακρύς ήταν άλλωστε ο κατάλογος των υποστηρικτών της Σώτης Τριανταφύλλου, από προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών της Ελλάδας και του εξωτερικού, όπως είχε γνωστοποιήσει και με σχετικό του δημοσίευμα το Protagon.

Οσο για το ιστορικό της υπόθεσης που κατέληξε στις δικαστικές αίθουσες, στις 14 Νοεμβρίου 2015, την επομένη της επίθεσης στο κέντρο «Batacklan» από ισλαμιστές τρομοκράτες, δημοσιεύθηκε στην «Athens Voice» το άρθρο της Τριανταφύλλου. Πέντε μήνες μετά, στις 14 Απριλίου 2016, η Μη Κυβερνητική Οργάνωση Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) υπέβαλε αναφορά στην εισαγγελέα για τα ρατσιστικά εγκλήματα, που αναφέρει 23 περιπτώσεις φερομένων ως εγκλημάτων, προς διερεύνηση και πιθανή παραπομπή σε δίκη. Μία από τις 23 ήταν το άρθρο της Τριανταφύλλου, στο οποίο το ΕΠΣΕ απέδιδε «ισλαμοφοβία και καθύβριση του μουσουλμανικού θρησκεύματος».

Η κατηγορία του ΕΠΣΕ είχε δύο σκέλη. Το πρώτο ήταν ότι το άρθρο ήταν «ακραίο ισλαμοφοβικό γενικά κατά των μουσουλμάνων και καθυβριστικό του Ισλάμ». Το δεύτερο ότι στο άρθρο «μεταξύ των άλλων περιλαμβάνεται και ο ψευδής ισχυρισμός πως δήθεν “ο Μάρκο Πόλο (είπε πως) φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι”».

Στη συνέχεια, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ως συνέπεια της αρχικής αναφοράς του ΕΠΣΕ, παρέπεμψε τη Σώτη Τριανταφύλλου σε δίκη, βάσει του Αρθρου 1 του αντιρατσιστικού νόμου, που αναφέρει ότι τιμωρείται με φυλάκιση και χρηματικό πρόστιμο όποιος «με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του Τύπου, μέσω του Διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, υποκινεί, προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βία κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλου ή την αναπηρία, κατά τρόπο που εκθέτει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή ενέχει απειλή για τη ζωή, την ελευθερία ή τη σωματική ακεραιότητα των ως άνω προσώπων».

Κάπου εδώ, η Δικαιοσύνη έδωσε τη δική της απάντηση, αν και το συγκεκριμένο θέμα παραμένει αμφιλεγόμενο και τα διαφορετικά στρατόπεδα εξακολουθούν να επιχειρηματολογούν με πάθος.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης, πάντως, ανέφερε: