305
Το εντυπωσιακό Antonov ενώ προσεγγίζει τον διάδρομο προσγείωσης στο Ελ. Βενιζέλος | Μαρω Κουρή/ Protagon

Antonov 225: Αδοξο τέλος για το θηρίο των αιθέρων;

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2022, 13:01
Το εντυπωσιακό Antonov ενώ προσεγγίζει τον διάδρομο προσγείωσης στο Ελ. Βενιζέλος
|Μαρω Κουρή/ Protagon

Antonov 225: Αδοξο τέλος για το θηρίο των αιθέρων;

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2022, 13:01

Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας μπορεί να κατέστρεψε ένα μοναδικό αεροπλάνο, το τεραστίων διαστάσεων Antonov 225 (An-225) το οποίο είχε σχεδιαστεί από τους Σοβιετικούς για να μεταφέρει ελικόπτερα… μασίφ, δηλαδή χωρίς να απαιτείται η αποσυναρμολόγησή τους, ακόμη και ολόκληρα διαστημικά σκάφη!

Βάσει των πληροφοριών που διακινεί η ουκρανική πλευρά, η ρωσική εισβολή μπορεί να προκάλεσε την ολοσχερή καταστροφή του An-225, καθώς έχει καταστραφεί το υπόστεγο στο οποίο στάθμευε στο αεροδρόμιο Hostomel, κοντά στο Κίεβο. Αν αληθεύει η εκτίμηση των Ουκρανών ή όχι, αυτό θα διαπιστωθεί όταν ο πόλεμος τελειώσει και οι τεχνικοί θα μπορέσουν να το εξετάσουν. Προς το παρόν ανησυχούν όσοι το είχαν ενοικιάσει για μεταφορά cargo.

Το θηριώδες πλην μοναδικό αεροσκάφος cargo Antonov (An-225) Το εντυπωσιακό Antonov ενώ προσεγγίζει τον διάδρομο προσγείωσης στο Ελ. Βενιζέλος (Simon Cooper/PA Images via Getty Images)

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει μήκος 84 μέτρα και διαθέτει 6 κινητήρες και 32 τροχούς. Είναι ικανό να διανύει απόσταση 850 χιλιομέτρων ανά ώρα μεταφέροντας 250 τόνους φορτίου. Πρόκειται, δηλαδή, περί θηρίου των αιθέρων. Σημειωτέον ότι είναι και «συλλεκτικό κομμάτι», το μοναδικό στον κόσμο, κατασκευασμένο επί εποχής Σοβιετικής Ενωσης.

Το έργο που οδήγησε στην κατασκευή του An-225 εγκαινιάστηκε τη δεκαετία του 1970 ως μέρος του σοβιετικού διαστημικού προγράμματος, το οποίο απαιτούσε ένα αεροσκάφος αρκετά μεγάλο ώστε να μπορεί να μεταφέρει εξαρτήματα πυραύλων και δορυφόρους σε όλες τις περιοχές του αχανούς σοβιετικού κράτους.

Η πρώτη πτήση του χρονολογείται την 21η Δεκεμβρίου 1988, αλλά μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ αυτό το μοναδικό αεροσκάφος παροπλίστηκε σε υπόστεγο μέχρι το 2001, όταν ανέκτησε τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και επανέλαβε τις πτήσεις του.

Εκτοτε χρησιμοποιήθηκε για κάθε περίπτωση, μέχρι και για μεταφορά υγειονομικού υλικού λόγω κορονοϊού. Πέρασε μάλιστα και από το αεροδρόμιο Ελ.  Βενιζέλος, φέρνοντας υγειονομικό υλικό, στις αρχές της πανδημίας.

Αν το αεροπλάνο έχει καταστραφεί, τυχόν επιδιόρθωσή του θα στοιχίσει περί τα 3 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...