639
Το αεροδρόμιο Βερολίνου-Βραδεμβούργου θα ανοίξει τις πύλες του στις 31 Οκτωβρίου | Reuters

Ανοίγει, με εννέα χρόνια καθυστέρηση, το Αεροδρόμιο Βίλι Μπραντ του Βερολίνου

Protagon Team Protagon Team 14 Οκτωβρίου 2020, 19:44
Το αεροδρόμιο Βερολίνου-Βραδεμβούργου θα ανοίξει τις πύλες του στις 31 Οκτωβρίου
|Reuters

Ανοίγει, με εννέα χρόνια καθυστέρηση, το Αεροδρόμιο Βίλι Μπραντ του Βερολίνου

Protagon Team Protagon Team 14 Οκτωβρίου 2020, 19:44

Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά τη σύλληψη της ιδέας για την κατασκευή του, με καθυστέρηση εννέα χρόνων και με κόστος που ξεπέρασε κατά 4 δισεκατομμύρια ευρώ τις αρχικές εκτιμήσεις, το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνου είναι, επιτέλους, έτοιμο να ανοίξει τις πύλες του.

Μα ακόμη και μερικές εβδομάδες πριν από τα «εγκαίνια» του, στις 31 Οκτωβρίου, το αεροδρόμιο Βερολίνου-Βραδεμβούργου γίνεται περίγελος, γιατί αποφάσισε να αρχίσει την λειτουργία του εν μέσω μίας πανδημίας.

Με την αεροπορική βιομηχανία να διανύει την χειρότερη κρίση της ιστορίας της και τους περισσότερους ανθρώπους να αδυνατούν ή να φοβούνται να ταξιδέψουν, μέχρι και ο επικεφαλής του αεροδρομίου παραδέχθηκε πως η απόφαση να ανοίξει τώρα το αεροδρόμιο ήταν τουλάχιστον τολμηρή.

Ο Λούτκε Ντάλντραπ δήλωσε: «Είμαστε έτοιμοι για απογείωση», αλλά αναγνωρίζει πως μπορεί να χρειαστεί να περάσουν «ίσως τρία ή τέσσερα χρόνια μέχρι η βιομηχανία να φτάσει και πάλι στα επίπεδα προ-κορονοϊού».

Ο συνδυασμός του ανοίγματος ενός αεροδρομίου, του οποίου η κατασκευή ξεπέρασε κατά πολύ τον αρχικό προϋπολογισμό, με την πανδημία Covid-19, σημαίνει πως ο νέος αερολιμένας «αιμορραγεί»  οικονομικά πριν καν φιλοξενήσει τον πρώτο ταξιδιώτη του.

Ο επικεφαλής του αεροδρομίου Λούκε Ντάλντραπ κατηγόρησε τους «ευρωπαϊκούς περιορισμούς» για την καθυστέρηση στο χτίσιμο του αεροδρομίου (Reuters)

Η διοίκηση του έχει ζητήσει 300 εκατομμύρια ευρώ από την γερμανική κυβέρνηση για να καταφέρει να επιβιώσει αυτήν την πρωτόγνωρη κρίση, ενώ η χώρα έχει ήδη χορηγήσει πακέτο βοήθειας αξίας εννιά δισεκατομμυρίων ευρώ στην γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, όμως, χιλιάδες άτομα έχουν μαζευτεί στο αεροδρόμιο για να πάρουν μέρος στις τελευταίες δοκιμές, πριν τα «εγκαίνια».

Με τα πρόσωπα τους καλυμμένα από προστατευτικές μάσκες, 430 εθελοντές καλούνται να ελέγξουν όλες τις λειτουργίες του τεράστιου κτηρίου, από τις τουαλέτες, μέχρι τις πινακίδες και τα λεωφορεία που μεταφέρουν τους ταξιδιώτες στα αεροσκάφη.

Από τη μεριά τους, οι εθελοντές μπορούν να νιώσουν και πάλι την ψευδαίσθηση μόνο ενός μέρους του ταξιδιού, κάνοντας «check-in» για έναν «προορισμό» που μάλλον δεν θα δουν από κοντά, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες.

Κάποιοι επικριτές έσπευσαν να σχολιάσουν την αισθητική του χώρου, που με την ξύλινη επένδυση των τοίχων και την μπεζ απόχρωση του πατώματος, θυμίζει αρκετά την δεκαετία του 90’, όταν δηλαδή έπεσε για πρώτη φορά «στο τραπέζι» η ιδέα για την κατασκευή του αεροδρομίου.

Πλέον, απομένουν μόνο οι τελευταίες «πινελιές», όπως η εγκατάσταση διαφημιστικών πινακίδων και η μετακίνηση κάποιων μηχανημάτων από το εμβληματικό αεροδρόμιο Τέγκελ, που πρόκειται να βάλει «λουκέτο» τον Δεκέμβρη της φετινής χρονιάς.

Μα ακόμη και σήμερα, μερικοί Βερολινέζοι λένε πως θα πρέπει πρώτα να δουν τον αερολιμένα Βερολίνου-Βραδεμβούργου να λειτουργεί, για να το πιστέψουν. Πράγματι, πρέπει να είναι δύσκολο να ξεχάσουν κάποια από τα παιδαριώδη λάθη που έγιναν κατά την κατασκευή του, όπως για παράδειγμα όταν, το 2013, το προσωπικό δεν ήξερε πώς να κλείσει τους εξωτερικούς προβολείς.

Νέοι σαρωτές σώματος, που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ, έχουν εγκατασταθεί στο αεροδρόμιο BER, για να εγγυηθούν την ασφάλεια των ταξιδιωτών (Reuters)

Οι Γερμανοί κατηγορούν τον κακό σχεδιασμό και την διαφθορά για την σχεδόν κωμική καθυστέρηση στην κατασκευή του Αεροδρομίου Βίλι Μπραντ, που πήρε το όνομα του από τον πρώην δήμαρχο του Βερολίνου και καγκελάριο της Δυτικής Γερμανίας από το 1969 μέχρι το 1974.

Ο Λούτκε Ντάλντραπ έχει διαφορετική άποψη και μιλώντας στον Guardian, έριξε το φταίξιμο στους υπερβολικούς «ευρωπαϊκούς περιορισμούς».

Τα προβλήματα συνεχίζονταν μέχρι πρόσφατα, καθώς μετά από την κινητοποίηση των κατοίκων την περιοχής κοντά στο αεροδρόμιο, ένας διάδρομος προσγείωσης χρειάστηκε να ανασχεδιαστεί, ώστε τα αεροπλάνα που προσγειώνονται σε αυτόν να κάνουν λιγότερο θόρυβο.

Ετσι, ο διάδρομος πήρε νέα μορφή, αλλά ως αποτέλεσμα οι πιλότοι που κατευθύνονται σε αυτόν θα πρέπει να κάνουν μία «απαιτητική» στροφή, σύμφωνα με την ομοσπονδία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Η αλλαγή στον διάδρομο μάλλον θα κάνει πιο δύσκολη και την δουλειά του πληρώματος, γιατί η «στροφή του Χόφμαν», όπως είναι γνωστή, έχει και το παρατσούκλι «η στροφή του εμετού».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News