Τουρίστες με ποδήλατα στο κέντρο της Πράγας το 2017 | Shutterstock.com
Επικαιρότητα

Η Πράγα εξορίζει τα ποδήλατα από το ιστορικό της κέντρο

Είναι μέτρο που θα κάνει πιο ασφαλή την μετακίνηση στην πόλη ή ένα είδους «τουριστικού λαϊκισμού»; Η πρωτεύουσα της Τσεχίας παίρνει μέτρα που δεν ευχαριστούν τους πάντες
Protagon Team

Το κέντρο της Πράγας, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα τουριστικά σημεία στη χώρα, αν όχι και σε όλη την Ευρώπη, στενάζει κάτω από το βάρος των επισκεπτών – και των ποδηλάτων τους.

Η πόλη ετοιμάζεται να βάλει τέλος στη συνήθεια των ποδηλατών που τριγυρνούν μέσα στην παλιά πόλη απαγορεύοντάς τους τη διέλευση από κεντρικά σημεία. Μια απόφαση που ήδη προκαλεί αντιδράσεις.

Η απαγόρευση θα τεθεί σε ισχύ την 1η Μαΐου, γράφει ο Guardian, και θα ισχύει από τις 10:00 ως τις 17:00 σε μερικά από τα πλέον πολυσύχναστα σημεία της παλιάς πόλης της Πράγας, στο πρώτο δημοτικό διαμέρισμα. Μεταξύ τους είναι ένα μέρος της πλατείας Βένσεσλας, η πλατεία της παλιάς πόλης με το ρολόι, μια ζώνη κοντά στη γέφυρα του Καρόλου και στο πρώην εβραϊκό γκέτο.

Οι δημοτικές Αρχές τονίζουν ότι  είναι θέμα χώρου και ασφάλειας: «Δεν είμαστε κατά των ποδηλατών, αλλά σε ζώνη πεζών το πλεονέκτημα πρέπει να είναι στους πεζούς», εξηγούν και λένε ότι το κάνουν γιατί οι ποδηλάτες τουρίστες είναι κίνδυνος για την ασφάλεια.

Τα μικρά σκούτερ Segway (μπορεί να τα βλέπετε και στην Πλάκα που τριγυρνούν τα καλοκαίρια) έχουν απαγορευτεί από το κέντρο της πόλης ήδη από το 2016. Η πρώτη σκέψη ήταν τα μέτρα να αφορούν μόνο τα μοτοποδήλατα, που χρησιμοποιούσαν οι τουρίστες μετά την απαγόρευση των Segway, αλλά τελικά επεκτάθηκαν σε όλα τα ποδήλατα.

Οι επικριτές του μέτρου λένε ότι η πόλη είναι ήδη πολύ κάτω από τον επίσημο στόχο της να γίνεται το 5% των μετακινήσεων στην πόλη με ποδήλατο. Η απαγόρευση θα την απομακρύνει ακόμη περισσότερο, την ώρα που άλλες ευρωπαϊκές την ξεπερνούν.

Παραθέτουν ακόμη στοιχεία που δείχνουν ότι την τελευταία 10ετία την Πράγα 21 πεζοί χτυπήθηκαν από αυτοκίνητα, αλλά μόνο τρεις από ποδηλάτες. Η πόλη, επιμένουν, έχει 900 αυτοκίνητα για 1.000 κατοίκους, περισσότερα από τα διπλά σε σχέση με άλλες συγκρινόμενες πόλεις.

Σε άλλα δημοτικά διαμερίσματα βλέπουν τα μέτρα τουλάχιστον με σκεπτικισμό: «Αν ήθελαν περισσότερο χώρο για τους πεζούς, θα είναι καλύτερα να μειώσουν τους ανοιχτούς χώρους για τα εστιατόρια».