Ο Κιμ Γιονγκ-ουν μπροστά στα εκθέματα του εργοστασίου | KCNA/via REUTERS
Επικαιρότητα

Εργοστάσιο καλλυντικών επισκέφτηκε ο Κιμ Γιονγκ-Ουν!

Σε μια κίνηση που ίσως ήταν αδιανόητη για τον πατέρα του, ο βορειοκορεάτης δικτάτορας, επισκέφτηκε -συν γυναικί και αδελφή- ένα εργοστάσιο καλλυντικών, στέλνοντας πολλαπλά μηνύματα
Protagon Team

Μεταξύ απειλών, πυραυλικών και πυρηνικών δοκιμών και οργισμένης ρητορικής, ο Κιμ Γιονγκ-Ουν έχει να διοικήσει και μια χώρα, τη Βόρεια Κορέα, και να δείξει ότι είναι κοντά στους πολίτες της και τα επιτεύγματά τους.

Πιο ανοιχτός και επικοινωνιακός σε αυτά τα θέματα από τον αυστηρό πατέρα του, τον έχουμε δει να περιηγείται σε εργοστάσια, νεόδμητες πολυκατοικίες, αλλά και σε παιδικούς σταθμούς.

Η τελευταία του επίσκεψη, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Πιονγιάνγκ, έγινε σε εργοστάσιο καλλυντικών στην πρωτεύουσα, όπου βρήκε την ευκαιρία να περιεργαστεί πασίχαρος τα δημιουργήματα της βορειοκορεατικής κοσμετολογίας.

Πάνω από τη γραμμή παραγωγής. Δεξιά, με το λουλουδάτο φόρεμα, είναι η σύζυγος του Κιμ Γιονγκ-ουν (KCNA/via REUTERS)

Μαζί του είχε τη σύζυγό του Ρι Σολ-γιου και την αδελφή του Κιμ Γιο-γιονγκ, ανέφεραν τα βορειοκορεατικά μέσα, αν και η τελευταία δεν εμφανίζεται στις φωτογραφίες.

Η παρουσία των δύο γυναικών -μια σπάνια δημόσια εμφάνιση και για τις δύο- δεν πέρασε απαρατήρητη από τους δυτικούς παρατηρητές.

Η Βόρεια Κορέα επιδιώκει την αυτάρκεια και σε καλλυντικά πολυτελείας (KCNA/via REUTERS)

Ηταν η πρώτη εμφάνιση της της Ρι μέσα στο 2017, κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνει τις φήμες ότι στις αρχές του έτους είχε φέρει στον κόσμο το τρίτο παιδί τους.

Οσο για την αδελφή του, η εμφάνιση γίνεται μερικές εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της αναβάθμισής της στο κομματικό σύστημα. Η Κιμ θεωρείται ότι είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από τη δημόσια εικόνα του αδελφού της.

Απορίες που οι βοηθοί με τα σημειωματάρια καλούνται να απαντήσουν (KCNA/via REUTERS)

Στη χώρα, λόγω και των κυρώσεων από τη Δύση, τα εισαγόμενα είδη πολυτελείας είναι λίγα και, βέβαια, για ελάχιστους. Η χώρα «απάντησε» με τις δικές της μάρκες, όπως τα Bomhyanggi και τα Unhasu, οι οποίες, σύμφωνα με το BBC, είναι δημοφιλείς.

Ετσι η επίσκεψη του Κιμ στέλνει, περισσότερο ίσως στο εξωτερικό, ότι στέκεται δίπλα στη μεσαία τάξη και ότι φροντίζει το λαό και του παρέχει υλικές απολαύσεις, χωρίς να εγκαταλείπει την κούρσα των εξοπλισμών.

Ιδού και η πλήρης(;) γκάμα των βορειοκορεατικών καλλυντικών (KCNA/via REUTERS)