Επικαιρότητα

Γαβρόγλου: «Εγώ δεν μίλησα ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών»

Να υπερασπιστεί τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα ΑΕΙ και στο ΤΕΙ επιχείρησε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας μάλιστα ότι αυτός δεν μίλησε για κατάργηση των εξετάσεων «έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών». Βέβαια κάποιοι άλλοι άλλα έλεγαν...
Protagon Team

Στην κριτική που δέχθηκε για τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα απαντά ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, υποστηρίζοντας ότι δεν είπε ποτέ πως θα καταργήσει στις Πανελλαδικές, αλλά τις εξετάσεις έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών…

«Δεν έχω κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι. Αρκεί να είναι λειτουργική», τονίζει ο υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Ο κ. Γαβρόγλου διευκρινίζει ότι δεν μίλησε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών αλλά για κατάργηση «των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών». Οντως ο κ. Γαβρόγλου δεν μίλησε για κατάργηση των Πανελλαδικών, το είχε κάνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός πρόσφατα (εδώ) και ο ΣΥΡΙΖΑ από το 2014 όταν υποσχόταν ξεκάθαρα την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (εδώ).

Τώρα βέβαια οι αυταπάτες πέρασαν και ο κ. Γαβρόγλου εμφανίζεται να έχει πειστεί ότι«δεν μπορεί να να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος του προβλήματος», εξηγεί ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειές τους 2 δισ. ευρώ.

Επίσης ο υπουργός τονίζει ότι το υπάρχον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ’ Λυκείου. «Παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτε και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής», εξηγεί.

Συνακόλουθα και επιχειρηματολογώντας για τις διπλές εξετάσεις ο υπουργός ανέφερε: «Το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση».

Από το υπουργείο Παιδείας διευκρινίστηκε ότι ο βαθμός στην εξέταση του Ιανουαρίου θα προσμετράται μόνο εφόσον θα είναι ευνοϊκότερος αυτών του Ιουνίου. Επομένως θα μπορεί να μετρά μόνο η εξέταση του καλοκαιριού…

Σε άλλη ερώτηση για το αν υπάρχει κίνδυνος η θέσπιση των διπλών εξετάσεων να ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι «η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία».

«Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα;» αναρωτήθηκε.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η βασικότερη αλλαγή είναι η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έως το 18ο έτος της ηλικίας και η δραστική μείωση των μαθημάτων, με παράλληλη αύξηση των διδακτικών ωρών στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Τέλος, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι «δεν μειώνεται καμία ειδικότητα (σ.σ.: εκπαιδευτικών) και σε αυτό είμαι κατηγορηματικός».