Επικαιρότητα

Παρέμβαση του Αρείου Πάγου για την ποινή κοινωνικής εργασίας σε μαθητές

Την επανεξέταση της ποινής, που έχει προκαλέσει κύμα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κόσμο, ζητά ο Αρειος Πάγος ενώ και το υπουργείο Παιδείας «θεωρεί απαράδεκτη την αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου»
Protagon Team

Την παρέμβαση του Αρείου Πάγου προκάλεσε η υπόθεση της επιβολής ποινής κοινωνικής εργασίας σε μαθητές γυμνασίου από το Ρέθυμνο, οι οποίοι φέρονται να συμμετείχαν σε κατάληψη σχολείου, μετά την οποία καταγράφηκαν ζημιές.

Τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης, όσο και το υπουργείο Παιδείας μιλούν σε υψηλούς τόνους για μια υπερβολή και απαράδεκτη απόφαση, η οποία στιγματίζει τους μαθητές.

Αφορμή είναι η καταδίκη τριών μαθητών γυμνασίου από το Ρέθυμνο σε κοινωνική εργασία 80 ωρών στον τοπικό δήμο, γιατί, σύμφωνα με καταγγελίες, συμμετείχαν στην συντονιστική επιτροπή κατάληψης, τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η υπόθεση προκάλεσε και την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, η οποία έδωσε παραγγελία στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρεθύμνου να αιτηθεί στο δικαστήριο ανηλίκων να αρθεί ή να μετατραπεί το μέτρο.

Σύμφωνα με την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, το μέτρο αυτό καταστρατηγεί τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, λαμβανομένων υπόψη των συνθηκών κατά τις οποίες φέρεται ότι τελέστηκε η πράξη για την οποία δικάστηκαν οι μαθητές και της προσωπικότητας και ανηλικότητας των μαθητών.

Αντιδρά και το υπουργείο Παιδείας

Η απόφαση του δικαστηρίου προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε ανακοίνωσή του «θεωρεί απαράδεκτη την αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου που προκάλεσε την εισαγγελική παρέμβαση χωρίς να έχουν διαπιστωθεί φθορές εντός του σχολείου».

Το υπουργείο υπενθυμίζει ότι «νομοθέτησε πέρσι την κατάργηση του “μαθητικού ιδιώνυμου” που είχε θεσπιστεί με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Δεκέμβριο του 1999 και είχε αποκτήσει ισχύ νόμου με τον νόμο 2811 του 2000. Με τη διάταξη αυτή είχε καταργηθεί η προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης των μαθητών που συμμετείχαν σε καταλήψεις».

Τέλος, τονίζει ότι «τέτοια θέματα πρέπει να επιλύονται με ευθύνη των Διευθυντών Σχολείων, των Συλλόγων Διδασκόντων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, εντός της σχολικής μονάδας και όχι με προσφυγή στις δικαστικές αρχές».

Για μια «απαράδεκτη αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου» μιλά η εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης.