274
| INTIMENEWS

Μετά το «μπουρλότο» στα καύσιμα

Μετά το «μπουρλότο» στα καύσιμα

Και η ελαστικότητα της ζήτησης; Το ερώτημα δεν φαίνεται να απασχολεί τους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ που πολλαπλασιάζουν κατανάλωση επί αύξηση των φόρων και νομίζουν ότι έχουν αποτέλεσμα αντίστοιχο με εκείνο που θα έφερναν οι περικοπές δαπανών.

Τα χρόνια της κρίσης η κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε περίπου 42% ενώ η φορολογία αυξήθηκε κατά 86%. Στο πετρέλαιο κίνησης οι φόροι στο ίδιο διάστημα αυξήθηκαν 37% και η κατανάλωση μειώθηκε κατά 27% και ας έχει επιτραπεί η χρήση ντίζελ στην Αττική.

Στο πετρέλαιο θέρμανσης οι φόροι αυξήθηκαν κατά 30% και η κατανάλωση έπεσε κατά 51%. Αύξηση σημειώθηκε μόνο στην κατανάλωση υγραερίου. Λογικό, αφού χρησιμοποιήθηκε αντί των άλλων καυσίμων. Η κατανάλωση του αυξήθηκε κατά 53,7%, αλλά η φορολογία κατά 250%. Επίσης δεν είδαμε να υλοποιούνται και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα. Ψιλά γράμματα, θα πείτε. Ναι, αλλά όλα αυτά δείχνουν πως δεν έχουμε να κάνουμε με μία κανονική αγορά.

Προσέξτε τι θα συμβεί τώρα. Η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης κατά 10%, θα οδηγήσει σε ανατίμηση όλων των προϊόντων που συνδέονται εμμέσως ή αμέσως με τις μεταφορές. Πρακτικά αυτό οδηγήσει σε ανατίμηση όλων των προϊόντων που βρίσκεις στην αγορά και φυσικά και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Υπάρχει, όμως, μία λεπτομέρεια που λίγοι πρόσεξαν. Οι αυξήσεις στα καύσιμα θα ισχύσουν από την Πρωτοχρονιά. Ετσι, όσοι μπορούν να αγοράσουν με τιμές 2016, να στοκάρουν και να πουλήσουν το 2017 θα κερδίσουν αρκετά. Στη λιανική η διαφορά αυτή μπορεί να δημιουργήσει διαφορά εις βάρος των μικρότερων.

Τι λένε στην αγορά πετρελαιοειδών;  Πιστεύουν ότι το μέτρο θα αποτύχει. Θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης και σε στρεβλώσεις στην αγορά. Θα εφαρμοστεί, όμως, από την Αριστερά, στο όνομα των λαϊκών συμφερόντων.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News