360
Εικόνα από τη νέα τηλεοπτική καμπάνια της γενικής γραμματείας Πολιτικής Προστασίας | ΓΓΠΠ

112: Ολοι οι αριθμοί εκτάκτου ανάγκης (επιτέλους) σε έναν

Protagon Team Protagon Team 7 Σεπτεμβρίου 2020, 15:05
Εικόνα από τη νέα τηλεοπτική καμπάνια της γενικής γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
|ΓΓΠΠ

112: Ολοι οι αριθμοί εκτάκτου ανάγκης (επιτέλους) σε έναν

Protagon Team Protagon Team 7 Σεπτεμβρίου 2020, 15:05

Στα πρότυπα του 911, που λειτουργεί στις ΗΠΑ, αναπτύχθηκε πλήρως και η υπηρεσία τηλεφωνικής επικοινωνίας 112 στην Ελλάδα και ολόκληρη την Ευρώπη. Πρόκειται για έναν αριθμό κλήσης προς όλες τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης.

Ο αριθμός διευκολύνει την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές και είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης στο εξωτερικό.

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί τον μοναδικό αριθμό κλήσης, ενώ στην Ελλάδα παραμένουν ακόμη σε λειτουργία το 100 για την Αστυνομία, το 199 για την Πυροσβεστική κ.ο.κ.

Στην Ελλάδα το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • Αστυνομία
  • Πυροσβεστικό Σώμα
  • ΕΚΑΒ
  • Λιμενικό Σώμα
  • Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα και απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).

Οταν απαντηθεί η κλήση, ο τηλεφωνητής θα σας κάνει ερωτήσεις για να προσδιοριστεί η θέση του συμβάντος και να διαπιστωθεί το είδος της βοήθειας που χρειάζεστε.

Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος και οι πολίτες μπορούν επίσης να επικοινωνήσουν με τους παρακάτω εναλλακτικούς τρόπους:

Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS) ή MMS στον αριθμό 112.
Στέλνοντας φαξ (fax) στον αριθμό 11.112.
Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση [email protected]

Οταν επικοινωνείτε με το 112 με κάποιον από τους εναλλακτικούς τρόπους, γράψτε στο μήνυμά σας τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Τι έχει συμβεί;
  • Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
  • Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
  • Υπάρχουν τραυματίες;

Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του 112 στην Ελλάδα είναι η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...