388
Ενα «μπουκέτο» από μικρόφωνα τηλεοπτικών σταθμών, στα σκαλιά της εισόδου του Συμβουλίου της Επικρατείας | Lefteris Partsalis / SOOC

Τέσσερα «πρέπει» για τον νέο νόμο της TV

Μάκης Ανδρονόπουλος Μάκης Ανδρονόπουλος 27 Οκτωβρίου 2016, 11:45
Ενα «μπουκέτο» από μικρόφωνα τηλεοπτικών σταθμών, στα σκαλιά της εισόδου του Συμβουλίου της Επικρατείας
|Lefteris Partsalis / SOOC

Τέσσερα «πρέπει» για τον νέο νόμο της TV

Μάκης Ανδρονόπουλος Μάκης Ανδρονόπουλος 27 Οκτωβρίου 2016, 11:45

Εκτός από την κατάποση της ήττας και τη νέα πολιτική σπαζοκεφαλιά για τη συγκρότηση του ΕΣΡ, η κυβέρνηση έχει μια μεγάλη ευκαιρία: να μην βιαστεί να καταθέσει τη Δευτέρα, ως προείπε, νέο νόμο για την αδειοδότηση των καναλιών. Είναι πολιτικά κατανοητό ότι θα θελήσει με το νέο νόμο να δεσμεύσει το ΕΣΡ που ελπίζουμε ότι θα συγκροτηθεί, για αυτό και θα φροντίσει να τον ψηφίσει πριν από τη συγκρότησή του. Όμως, δεδομένου ότι ζήσαμε δεκάδες χρόνια στην συνταγματική παρανομία, μπορεί να ανακοινώσει ότι η όλη διαδικασία, νέος νόμος και ΕΣΡ, θα πάνε στην αρχή του επόμενου έτους.

Έτσι, θα έχει το χρόνο να προετοιμάσει μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση, τεχνολογικά ενήμερη, δημοκρατικά έγκυρη και εθνικά χρήσιμη. Για να το πετύχει αυτό είναι σκόπιμο να αντιμετωπίσει τέσσερα κρίσιμα ζητήματα:

  1. Τις δυνατότητες που δίνει η ψηφιακή τεχνολογία, η οποία «ανοίγει» σημαντικά το ουσιαστικό δικαίωμα να εκπέμπουν πολλοί, υπερβαίνοντας έμμεσα στο πρόβλημα των συχνοτήτων.
  2. Την δυνατότητα εισόδου νέων παικτών στην τηλεόραση μετά τον όποιο διαγωνισμό, καθώς το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης πρέπει να μπορεί να ασκηθεί ανά πάσα στιγμή και από άλλους, καθώς ούτε η διαπλοκή των υπαρκτών καναλιών διασφάλιζε την ελεύθερη έκφραση, ούτε θα το έκανε το ολιγοπώλιο των τεσσάρων υπερθεματιστών. Η «αγορά» τηλεοπτικού σήματος πρέπει να παραμείνει ανοιχτή με την εξάντληση των τεχνολογικών δυνατοτήτων.
  3. Για το λόγο αυτό πρέπει πρώτα να ρυθμιστούν τα ζητήματα που αφορούν τις ψηφιακές πλατφόρμες και τα εμπορικά μπουκέτα (NOVA, OTETV, Vodafone TV κλπ), ούτως ώστε να υπάρχει η συνεκτικότητα του «ελέγχου» που προβλέπει το άρθρου 15 του συντάγματος.
  4. Να ορίζονται ξεχωριστά τα ποιοτικά κριτήρια για την αδειοδότηση των πάσης φύσεως περιεχομένου καναλιών. Δηλαδή, να ορίζονται συγκεκριμένα κριτήρια για το τι είναι ψυχαγωγικό περιεχόμενο, τι πολιτιστικό, τι κοινωνικο-πολιτικό κ.ο.κ. Εδώ πρέπει να αποφανθεί ο νομοθέτης εάν το Στην υγειά μας βρε παιδιά είναι ψυχαγωγικό ή πολιτισμικό περιεχόμενο. Άλλο θέμα: στα πορνογραφικά κανάλια να απαγορεύεται ρητά η προβολή παιδοφιλικών ταινιών ή κτηνοβασίας (ασχέτως εάν σε κάποιες χώρες αδειοδοτήθηκαν πορνεία αυτής της κατεύθυνσης).

Πριν από δύο μήνες επισημαίναμε ότι με τους χειρισμούς της η κυβέρνηση περιόρισε μια μείζονα πολιτισμική και πολιτική μεταρρύθμιση σε ένα τακτικό πολιτικό ελιγμό και καταγράφαμε έξι φάουλ (εδώ) -πέρα από τα όσα οδήγησαν στην απόφαση του ΣτΕ- και τα οποία συνιστούσαν  το ιδεολογικό έλλειμμα του ΣΥΡΙΖΑ στην TV. Τώρα είναι καιρός να τα ξαναδεί η κυβέρνηση με υπομονή και ευφυΐα, όχι μόνο με «αισιοδοξία της βούλησης».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News