Η παραλία της Θεσσαλονίκης είναι το συγκριτικό της πλεονέκτημα. Γιατί δεν το εκμεταλλευόμαστε καλύτερα; | Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Αναγνώστες

Ασπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε, καραβάκια της Θεσσαλονίκης, πού χαθήκατε καλέ;

Κάθε φορά που απεργεί ο ΟΑΣΘ η Θεσσαλονίκη παραλύει. Θα έπρεπε ήδη να έχει δρομολογηθεί η λύση του θαλάσσιου δικτύου συγκοινωνίας. Το κάνουν στη Σμύρνη που τόσο μοιάζει, γιατί δεν το κάνουν και στη Νύφη του Θερμαϊκού;
Tο δικό σας Protagon

Η ταλαιπωρία της Θεσσαλονίκης στο συγκοινωνιακό συνεχίζεται και θα συνεχίζεται. Απεργίες, στάσεις εργασίας, υπουργοί και διοικήσεις του ΟΑΣΘ και άλλοι «υπεύθυνοι» για τις συγκοινωνίες του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης αποδεικνύονται στη διάρκεια τόσων ετών χωρίς λύσεις!

Ενα θέμα αιχμής για την πόλη, που κατά καιρούς εμφανίζεται με τον πλέον οδυνηρό τρόπο, γίνεται θέμα συζήτησης για λίγες μέρες και μετά πέφτει στη λήθη και πάλι !

Τι έγινε όλα αυτά τα χρόνια μ’ αυτούς που κατά καιρούς ασχολήθηκαν με το θέμα; Περιφέρεια και Δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος έπρεπε να το έχουν ως 1ο θέμα και να το αναδεικνύουν σε κάθε ευκαιρία!

Δυστυχώς δεν υπάρχουν άλλα μέσα συγκοινωνίας, όλα αυτά τα χρόνια που περιμένουμε το θαύμα του Μετρό, δεν υπάρχει κανένας σοβαρός σχεδιασμός και οι επιπτώσεις πολλές! Η αφάνταστη ταλαιπωρία των πολιτών, ειδικά τις μέρες των στάσεων του ΟΑΣΘ, η νέκρωση της αγοράς, η για μια ακόμα φορά αίσθηση της ανοχύρωτης πόλης. Η αγανάκτηση των πολιτών και επισκεπτών είναι απόλυτα δικαιολογημένη ενώ και το τραμ παραμένει και αυτό ένα όνειρο!

Εως σήμερα απέτυχαν μέτρα και πολιτικές για βελτίωση των συγκοινωνιών της πόλης μας, για την εξυγίανση του Οργανισμού του ΟΑΣΘ, για την εξεύρεση εναλλακτικών και συμπληρωματικών λύσεων. Δεν αξιοποιήθηκε έως σήμερα το, παρά τις συζητήσεις και τις μελέτες, το σπουδαίο συγκριτικό πλεονέκτημα της θέσης της πόλης.

Κατά την επίσκεψή μου το έτος 2012 στη Σμύρνη, που μοιάζει τόσο πολύ με την Θεσσαλονίκη, διαπίστωσα τη μεγάλη εξυπηρέτηση των πολιτών και των τουριστών μέσω του θαλασσίου δικτύου συγκοινωνίας, με χαμηλό κόστος και ευχάριστο τρόπο, με τα λεγόμενα «Καραβάκια» (πάνω από 100 καραβάκια, στην Σμύρνη ενώ στην Βενετία αντίστοιχα, τα διπλά)

Τότε παρόλο που είχα καταθέσει πρόταση στον Δήμο για εναλλακτική συγκοινωνία μέσω του Θερμαϊκού (θαλάσσιο δίκτυο) έμεινε στα συρτάρια του Δημάρχου, αν και χαρακτηρίστηκε η πρότασή μου πολύ ενδιαφέρουσα! Ελκυστικό και μάλιστα για μια τουριστική πόλη όπως φιλοδοξεί να είναι η δική μας! Η Νύφη του Θερμαϊκού πρέπει να ζει το σκηνικό της θάλασσας, ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ μικρά και μεγάλα έπρεπε να είναι πόλος έλξης, να πηγαινοέρχονται με συνεχή δρομολόγια!

Πολλά τα οφέλη για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, την ανάπτυξη, τον τουρισμό, το περιβάλλον. Με γρηγορότερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις θα ωφεληθούν πολλοί κάτοικοι και άλλες περιοχές και δήμοι. Εξάλλου υπάρχουν από καιρό κατατεθειμένες επιστημονικές μελέτες για το θέμα.

Εάν θέλουμε, βρίσκουμε τι θέλει η πόλη και οι συμπολίτες μας στην καθημερινότητά τους. Για το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης, που τόσο την έχουμε αδικήσει.


* Η Μαρία Σταυρίδου είναι δικηγόρος και πρώην Δημ. Σύμβουλος Δήμου Θεσσαλονίκης 2010-2014 (Πρωτοβουλία)