399
| .

Ωδή στην δεκαετία του ’60

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 23 Μαρτίου 2016, 10:05

Ωδή στην δεκαετία του ’60

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 23 Μαρτίου 2016, 10:05

Η BMW είναι ίσως η μόνη εταιρεία που οι εκκεντρικές σχεδιάσεις του Ομπεντόρφερ μπορούν να γίνουν δεκτές με ενθουσιασμό. Βλέπετε, η BMW είναι η εταιρεία που επένδυσε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή στη δημιουργία ενός μοντέλου με άρρηκτη σχέση με το αρχικό μοντέλο του παρελθόντος. Το ΜΙΝΙ δεν υπήρξε απλώς μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, αλλά το εφαλτήριο ενός γιγάντιου business unit μέσα στην ίδια τη BMW.

unnamed (5)
Στην επιτυχία ενός και μόνο μοντέλου στηρίχθηκε μια ολόκληρη νέα μάρκα, η ΜΙΝΙ, που διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την αύρα και τη φιλοσοφία του αρχικού λιλιπούτειου μοντέλου που σχεδίασε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 ο Άλεκ Ισιγόνης. Με βάση αυτή τη λογική, οι τολμηρές σχεδιάσεις που προτείνει ο Ομπεντόρφερ μπορούν να υλοποιηθούν σχεδόν αυτούσιες, καθώς μπορούν να βασιστούν σε υπάρχοντα μοντέλα με μόνες αλλαγές την εξωτερική εμφάνιση και την εσωτερική σχεδίαση.

Ο Ντάβιντ Ομπεντόρφερ είναι ένας εκπληκτικός σχεδιαστής αυτοκινήτων, έχει σπουδάσει βιομηχανικό σχέδιο στη Βουδαπέστη, εργάζεται στην εταιρεία Officina Italian Design, όπου σχεδιάζει σκάφη, λατρεύει όμως τα κλασικά μοντέλα και του αρέσει να δημιουργεί τους σύγχρονους διαδόχους τους. Τα σχέδιά του είναι αμιγώς ψηφιακά και δεν υπάρχουν σε 3D μορφή. Φυσικά η ποιότητα των σχεδιάσεών του και τα τελικά renderings είναι τόσο ποιοτικά και τόσο σωστά καδραρισμένα και φωτισμένα, που δύσκολα πιστεύεις πως δεν είναι φωτογραφίες κάποιων πραγματικών πρωτοτύπων.

BMW CS Vintage Concept by David Obendorfer Photos (16)
Ο Ομπεντόρφερ έχει κάνει σοβαρή δουλειά που περιλαμβάνει σοβαρή μελέτη τόσο των σχεδιάσεων του Μικελότι, όσο και του σημερινού μοντέλου για το οποίο προτείνει τη μεταμόρφωση. Εχει επιλέξει ως βάση την πλατφόρμα της σειράς 6, που βρίσκεται στην παραγωγή από το 2011. Κράτησε τις βασικές αναλογίες και τροποποίησε πολύ έξυπνα τις εξωτερικές επιφάνειες με ένα σχεδόν μαγικό τρόπο, καταλήγοντας σε ένα μεταμοντέρνο αποτέλεσμα που ακροβατεί ανάμεσα το παρόν και το μέλλον.

unnamed (1)

Οι τέσσερις χαρακτηριστικοί προβολείς εμπρός δημιουργούν τη σύνδεση με το παρελθόν και προσφέρουν αυτόματα την ταυτότητα BMW με την ύπαρξή τους. «Είναι απίστευτο…», λέει ο ίδιος ο σχεδιαστής, «…πως μετά από τόσες δεκαετίες, οι τέσσερις προβολείς συνεχίζουν να είναι ένα τόσο ισχυρό σχεδιαστικό στοιχείο και να είναι τόσο ξεκάθαρα το βασικό στοιχείο αναγνώρισης της μάρκας. Βλέπεις το αυτοκίνητο από μακριά και ξέρεις πως είναι BMW».

unnamed (2)

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...