283
Οι δρόμοι της πόλης του φωτός, από το 2040, θα φιλοξενούν λιγότερο ρυπογόνα οχήματα | REUTERS/Charles Platiau

Tο 2040 θα σταματήσει στη Γαλλία η πώληση βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων

Protagon Team Protagon Team 6 Ιουλίου 2017, 17:46
Οι δρόμοι της πόλης του φωτός, από το 2040, θα φιλοξενούν λιγότερο ρυπογόνα οχήματα
|REUTERS/Charles Platiau

Tο 2040 θα σταματήσει στη Γαλλία η πώληση βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων

Protagon Team Protagon Team 6 Ιουλίου 2017, 17:46

Μέχρι το 2040 θα σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων που κινούνται με ντίζελ και με βενζίνη στη Γαλλία. Αυτό ανακοίνωσε την Πέμπτη ο υπουργός Οικολογίας, Νικολά Ιλό, παρουσιάζοντας το σχέδιό του για τον περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

«Ανακοινώνουμε το τέλος της πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2040», είπε ο υπουργός σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με σκοπό να παρουσιάσει το «σχέδιο για το κλίμα». Παραδέχτηκε, πάντως, ότι ο στόχος αυτός είναι «δύσκολος», ιδίως για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σε μια χώρα που μετρά δύο μεγάλους ομίλους, τους PSA και Renault και όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα ακόμη σπανίζουν, «πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση», πρόσθεσε ο Ιλό. Ομως, «οι προϋποθέσεις υπάρχουν», υπογράμμισε.

Αυτό το «σχέδιο για το κλίμα» το είχε προαναγγείλει στις αρχές Ιουνίου ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, καθώς στόχος του είναι η χώρα να βρεθεί στην πρώτη γραμμή της μάχης για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, μετά και την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη συμφωνία του Παρισιού.

Τα πιο φτωχά γαλλικά νοικοκυριά θα μπορέσουν τους επόμενους μήνες να επωφεληθούν από μια «επιδότηση μετάβασης» προκειμένου να απαλλαγούν από τα ρυπογόνα αυτοκίνητά τους για να αποκτήσουν πιο καθαρά οχήματα, ανακοίνωσε επίσης ο Ιλό. Το ποσό της επιδότησης δεν διευκρινίστηκε. Οπως εξήγησε ο υπουργός, με το μέτρο αυτό οι Γάλλοι θα μπορούν «να αντικαταστήσουν ένα ντιζελοκίνητο όχημα που κυκλοφόρησε πριν από το 1997 ή ένα βενζινοκίνητο παλαιότερο του 2001 από ένα πιο καθαρό, καινούριο αυτοκίνητο».

Στην Ευρώπη, μόνο η Ολλανδία και η Νορβηγία εξετάζουν την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου. Το 2016, περισσότερα από το 95% των καινούριων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν σε χώρες της δυτικής Ευρώπης κινούνταν είτε με ντίζελ (49,5%) είτε με βενζίνη (45,8%) – βάσει στοιχείων της Ομοσπονδίας Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Acea).