890
Πορτρέτο της Νταϊάνα στα κάγκελα του ανακτόρου Κένσινγκτον στο Λονδίνο. Ο κόσμος αφήνει εκεί λουλούδια και προσκυνάει, ακόμα... | Scott Barbour/Getty Images

Ας θρηνήσουμε τώρα και την Νταϊάνα

Ματίνα Δελή Ματίνα Δελή 2 Ιουνίου 2017, 07:17
Πορτρέτο της Νταϊάνα στα κάγκελα του ανακτόρου Κένσινγκτον στο Λονδίνο. Ο κόσμος αφήνει εκεί λουλούδια και προσκυνάει, ακόμα...
|Scott Barbour/Getty Images

Ας θρηνήσουμε τώρα και την Νταϊάνα

Ματίνα Δελή Ματίνα Δελή 2 Ιουνίου 2017, 07:17

Oταν τρακάρισε εκείνο το βράδυ Αυγούστου το αυτοκίνητο, η μαύρη Mercedes με τον Ντόντι και την Νταϊάνα στη Γέφυρα της Ψυχής (Pont d’ Alma), ήταν 1997. Ηταν δηλαδή οκτώ χρόνια προτού δημιουργηθεί το Facebook, η πλατφόρμα η οποία έδωσε στα social media τη μορφή που ξέρουμε σήμερα.

Τότε βεβαίως εκείνος ο θάνατος είχε ξεκατινιαστεί όσο δεν έπαιρνε άλλο από την τηλεόραση, τις εφημερίδες, τα σκανδαλοθηρικά έντυπα, τα περιοδικά – όλα τα διαθέσιμα εν πάσει περιπτώσει μέσα ενημέρωσης.

Ο θρήνος ήταν πολύς για την αδικοχαμένη πριγκίπισσα. Πολλές ήταν και οι λεπτομέρειες για την προσωπική ζωή της, που την οδήγησαν στον χωρισμό από τον πρίγκιπα Κάρολο και στα ξεπορτίσματα με τους εραστές.

cover
Αυτό είναι το νέο βιβλίο με θέμα τον θάνατο της Νταϊάνα, το οποίο κυκλοφόρησε στις 31 Μαΐου στη Γαλλία. Αυτό το βιβλίο παρουσιάζει μία νέα θεωρία για το μοιραίο τρακάρισμα και έτσι ανοίγει πάλι ο κύκλος των άνευ λόγου συζητήσεων συνωμοσιολογίας

Πρώτος και βασικός εραστής, στα δημοσιεύματα της εποχής, ήταν ο Ντόντι Αλ Φαγιέντ, ο γιος του μεγιστάνα Αραβα, ιδιοκτήτη των Harrods και του ξενοδοχείου Ritz, Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ. Αυτός δηλαδή που σκοτώθηκε μαζί της. Υπήρχαν και άλλοι – αναλόγως τις πηγές των διαφόρων συγγραφέων, δημοσιογράφων, σκηνοθετών κτλ. που αποφάσισαν να ασχοληθούν με την ιδιωτική ζωή της βρετανίδας πριγκίπισσας.

Εκείνα τα πρώτα πέντε χρόνια μετά τη μοιραία βραδιά, κάθε Αύγουστο, κάναμε μνημόσυνο. Μετά βαρεθήκαμε και το θέμα έπαψε να πουλάει. Το ξεχάσαμε.

Μέχρι πριν λίγες μέρες… που εν όψει της επετείου των 20 χρόνων από τον θάνατο της Νταϊάνα στις 31 Αυγούστου, ανακινήθηκε πάλι.

Μία εκπομπή στο γαλλικό ιδιωτικό κανάλι M6 αποκάλυψε στις 31 Μαΐου νέα στοιχεία για το τραγικό δυστύχημα στο Γεφύρι της Ψυχής. Η εκπομπή βασίστηκε σε βιβλίο που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τίτλο «Qui a tué Lady Di» (=Ποιος σκότωσε τη Λαίδη Ντι), το οποίο είναι αποκύημα συνεργασίας δημοσιογράφων και φωτογράφων που δίνουν ο καθένας τη δική του θέαση του ατυχήματος.

Βίντεο του BBC που αναπαριστά τον τρόπο που έγινε το κακό στις 31 Αυγούστου 1997

Στην εκπομπή εμφανίστηκε ένας από τους συγγραφείς του βιβλίου, ο γάλλος φωτογράφος Πασκάλ Ροστέν ο οποίος έκανε ορισμένες αποκαλύψεις…

Το αυτοκίνητο ήταν, λέει, σαράβαλο. Δεν έπρεπε να κυκλοφορεί στους δρόμους, διότι αν ο οδηγός έτρεχε περισσότερο από 60 χλμ. την ώρα, δεν θα μπορούσε να το ελέγξει στην παραμικρή στραβή, υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος.

Το όχημα ήταν μια Mercedes-Benz S280, η οποία παραχωρήθηκε στο ζεύγος Ντόντι-Νταϊάνα από την εταιρεία Étoile Limousines που προμηθεύει το πολυτελές ξενοδοχείο με λιμουζίνες και σοφέρ.

Και γιατί ήταν σαράβαλο; Διότι το αυτοκίνητο κάποια στιγμή το 1994 είχε κλαπεί και ο κλέφτης, ένας φυλακισμένος ο οποίος είχε βγει έξω με άδεια, το ντεραπάρισε… και το κατέστρεψε. Το αυτοκίνητο πήγε για σκραπ από τον τότε ιδιοκτήτη του, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ονόματι Ερίκ Μπουσκέ. Και από το σκραπ, ξαφνικά βρέθηκε επισκευασμένο στον στόλο της Etoile Limousines.

Αυτό είναι το σημείο όπου έγινε το μοιραίο τρακάρισμα το βράδυ της 31ης Αυγούστου 1997στην Γέφυρα της Ψυχής στο Παρίσι. Εκεί σκοτώθηκαν η Νταϊάνα και ο Ντόντι Αλφαγιέντ (Pascal Le Segretain/Getty Images)
Αυτό είναι το σημείο όπου έγινε το μοιραίο τρακάρισμα το βράδυ της 31ης Αυγούστου 1997 στην Γέφυρα της Ψυχής στο Παρίσι. Εκεί σκοτώθηκαν η Νταϊάνα και ο Ντόντι Αλ Φαγιέντ (Pascal Le Segretain/Getty Images)

Το ξέρουμε… αυτά συμβαίνουν με τα κατεστραμμένα αυτοκίνητα. Εχει συμβεί και σε μια φίλη μου. Να τρακάρει, η ασφαλιστική εταιρεία να το πάρει για παλιοσίδερα, και ξαφνικά μετά από μήνες να της τηλεφωνεί ο νέος ιδιοκτήτης και να της ζητάει τον κωδικό του ραδιοφώνου…

Όμως το θέμα εδώ δεν είναι όλες οι πιθανές αιτίες που προκάλεσαν εκείνο το μοιραίο τρακάρισμα το βράδυ της 21ης Αυγουστου του 1997. Το θέμα είναι πως 20 χρόνια μετά, το θέμα του θανάτου της Νταϊάνα ανακινείται. Και τώρα πλέον αυτή η ανακίνηση αποκτά νέα δυναμική. Μεγαλύτερη ακόμα διάσταση… Διότι πλέον υπάρχει νέα πλατφόρμα για να αναπτυχθεί η μετα-αλήθεια και να εξελιχθεί η διαδικασία του μοιρολογήματος.

Το δικαστικό πόρισμα ύστερα από έλεγχο του αυτοκινήτου και των συνθηκών δεν είχε κάνει λόγο για βλάβες. Συγκεκριμένα όριζε πως το αυτοκίνητο δεν είχε βλάβες. Ανέφερε όμως αλκοόλ και ναρκωτικές ουσίες στο αίμα του οδηγού Ανρί Πολ, ο οποίος έπασχε από ψυχολογικά προβλήματα και ο οποίος έτρεχε με 120 χλμ. κάτω από τη γέφυρα για να αποφύγει τους παπαράτσι που καταδίωκαν το αυτοκίνητο.

(Peter Macdiarmid/Getty Images)
Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της η Νταϊάνα θα θρηνηθεί ξανά. Αυτή τη φορά στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, την κατεξοχήν πλατφόρμα για μοιρολόγια (Peter Macdiarmid/Getty Images)

Ναι όλα αυτά ακούγονται παράξενα. Μέσα σε όλα αυτά οι τρέλες που έλεγε το 1997 ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ,  ότι οι Μυστικές Υπηρεσίες της Βρετανίας είχαν αποφασίσει να βγάλουν από τη μέση την Νταϊάνα προκαλούσαν τότε, μέσα στον χαμό, έξτρα σύγχυση. Αλλά όλα αυτά είχαν περάσει. Νόμιζα πως αυτός ο θάνατος είχε πια ξεπεραστεί.

Ελα όμως που δεν είχε. Ηρθε βλέπετε η επέτειος. Και ήρθαν και τα νέα μέσα διάδοσης της είδησης ή της φήμης. Στα νέα αυτά μέσα όσο πιο βλακώδης, ανούσια, μπανάλ και δακρύβρεχτη είναι η είδηση και η φήμη, τόσο περισσότερο διαδίδονται.

Ε, ναι, δεν θα μπορούσε να λείπει η Νταϊάνα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ούτε ο θρήνος για τον χαμό της. Δείτε λοιπόν τώρα τι θα γίνει. Μόλις μπήκε ο Ιούνιος. Μέχρι τις 31 Αυγούστου κάθε λίγο θα θρηνούμε πάνω από μία νέα θεωρία συνωμοσίας για το δυστύχημα. Είκοσι χρόνια μετά.