681
Το VW T-Prime Concept διαθέτει έναν turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, που αποδίδει 248 ίππους σε ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 134 ίππων | youtube.com

Η VW χτίζει το μέλλον της ανατολικά

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 26 Απριλίου 2016, 14:40
Το VW T-Prime Concept διαθέτει έναν turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, που αποδίδει 248 ίππους σε ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 134 ίππων
|youtube.com

Η VW χτίζει το μέλλον της ανατολικά

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 26 Απριλίου 2016, 14:40

Παραδοσιακές αγορές και παραδοσιακές τεχνολογίες δεν μπορούν να δώσουν τις λύσεις. Αυτό αποδεικνύει η επιλογή της VW να παρουσιάσει την κορωνίδα των SUV της γκάμας της στην έκθεση του Πεκίνου, που ήρθε ως απόρροια τόσο των χαρακτηριστικών της κινεζικής αγοράς, όσο και της ανάγκης της γερμανικής «ατμομηχανής» στη βιομηχανία αυτοκινήτων να κινηθεί σε νέους δρόμους.

Η Κίνα, με μια αγορά καινούριων αυτοκινήτων, που ξεπέρασε σε απόλυτα νούμερα και αυτή των ΗΠΑ, και με την κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων γενικότερα και των SUV ειδικότερα να γνωρίζει τεράστια άνοδο, είναι αναμενόμενο να κερδίζει το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστών όλου του κόσμου. Πριν μερικά χρόνια, τη μερίδα του λέοντος κατείχαν τα κακέκτυπα μοντέλα ευρωπαϊκών μοντέλων, που κατασκεύαζαν εγχώριες βιομηχανίες ή, στην καλύτερη περίπτωση, φτηνά πρωτότυπα Ιαπώνων και Ευρωπαίων κατασκευαστών, όπου στις χώρες τους είχε σταματήσει η κατασκευή τους και η γραμμή παραγωγή τους μεταφερόταν στην Κίνα.

tprime5

Το οικονομικό θαύμα της χώρας, όμως, δημιούργησε μια συνεχώς ογκούμενη μεσαία και ανώτερη οικονομικά τάξη που «διψά» για οχήματα κύρους. Ετσι, πλέον, οι κατ’ εξοχήν μετρ του είδους, οι γερμανοί κατασκευαστές, αναλαμβάνουν με ιδιαίτερη ικανοποίηση να καλύψουν αυτή την ανάγκη. Να λοιπόν πώς το το T-Prime Concept GTE, με αμάξωμα μήκους 5 μέτρων, πολυτελές και προικισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας στο εσωτερικό του, βρήκε πεδίο δόξης λαμπρό στο Πεκίνο. Ως υβριδικό δε, απαντά και σε μια ακόμα τάση της κινεζικής αγοράς, να προκρίνει τα αυτοκίνητα πολύ χαμηλών ή μηδενικών ρύπων με οικονομικά ή κυκλοφοριακά κίνητρα, καθιστώντας τα έτσι ακόμα περισσότερο δημοφιλή.

tprime6

Το VW T-Prime Concept διαθέτει έναν turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, που αποδίδει 248 ίππους σε ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 134 ίππων. Ο τελευταίος βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, που μεταδίδει την ισχύ σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος 4Motion. Συνολικά η μέγιστη απόδοση ισχύος είναι 375 ίπποι, που εξασφαλίζουν ταχύτατη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6.0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα.

Εσωτερικά συνεχίζει να αποτελεί την επιτομή της τεχνολογίας αιχμής, καθώς δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες παίζουν τον ρόλο του πίνακα οργάνων και του κέντρου χειρισμού όλων των υπόλοιπων συστημάτων

Το εντυπωσιακό, όμως, στοιχείο του κορυφαίου SUV της VW δεν είναι οι επιδόσεις, οι οποίες είναι περισσότερο από επαρκείς, αλλά η μέση κατανάλωση των μόλις 2,7 λίτρων/100 χλμ., που παραπέμπουν σε «παπί».

Με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες του, που είναι τοποθετημένες στο χώρο αποσκευών και απαιτούν περίπου 8 ώρες για να γεμίσουν στο οικιακό δίκτυο, τοT-Prime στο πρόγραμμα λειτουργίας E-Mode μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό για 50 χιλιόμετρα. Στο πρόγραμμα λειτουργίας Hybrid, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης υποβοηθείται από τον ηλεκτρικό και παράλληλα εξασφαλίζει το μέγιστο επίπεδο φόρτισης των μπαταριών για όσο τη δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ στο πρόγραμμα GTE οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με στόχο την απόδοση της μέγιστη ισχύος.

tprime7
Εσωτερικά το VW T-Prime Concept GTE συνεχίζει να αποτελεί την επιτομή της τεχνολογίας αιχμής, καθώς δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, μια εμπρός από τον οδηγό και μια στο κέντρο, παίζουν τον ρόλο του πίνακα οργάνων και του κέντρου χειρισμού όλων των υπόλοιπων συστημάτων. Η απουσία διακοπτών είναι χαρακτηριστική, καθώς επιφάνειες αφής, φωνητικές εντολές και η κίνηση των χεριών έχουν αναλάβει να καλύψουν τη διεπαφή οδηγού και αυτοκινήτου. Αισθητικά, η απέριττη πολυτέλεια και η κομψότητα κυριαρχούν, ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι πραγματικά αχανείς.

tprime2
Το VW T-Prime Concept GTE μπορεί να αποτελεί την κορωνίδα στην γκάμα των μοντέλων της VW, δεν είναι όμως το μόνο SUV που θα δούμε να βγαίνει στην παραγωγή τους επόμενους μήνες, καθώς «προηγούνται» τα μικρότερα πρωτότυπα T-Roc Concept και T-Cross Breeze Concept, τα οποία θα έρθουν να καλύψουν το κενό στη γκάμα των SUV της VW κάτω και πάνω από το Tiguan –το οποίο επίσης είναι εντελώς νέο για το 2016. Και αντί για τις παραδοσιακές διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτων στη Γενεύη, στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη ή στο Τόκιο, μπορεί να τα δούμε και αυτά να λανσάρονται στο Πεκίνο ή στη Σαγκάη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...