530
Αναμφίβολα το δυνατό σημείο του μοντέλου, με το τρικύλινδρο μοτοράκι των 660 κ.εκ. και τους 45 ίππους, είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης | carzine.gr

Ενα οικονομικό μίνι με απρόσμενη καταγωγή

Αναμφίβολα το δυνατό σημείο του μοντέλου, με το τρικύλινδρο μοτοράκι των 660 κ.εκ. και τους 45 ίππους, είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης
|carzine.gr

Ενα οικονομικό μίνι με απρόσμενη καταγωγή

Φανταστείτε να διαφημίζει το επίσημο όργανο της Ενωσης Κρεοπωλών τη χορτοφαγία ή να παροτρύνει μια αεροπορική εταιρεία τους πολίτες να πηγαίνουν διακοπές με το Ι.Χ. τους. Κάπως έτσι μοιάζει το σχέδιο της Shell για την εξέλιξη ενός μίνι παραγωγής, που θα είναι παγκόσμιος πρωταθλητής χαμηλής κατανάλωσης.

Από μια πετρελαϊκή εταιρεία θα περίμενες ακριβώς το αντίθετο, αν και η Shell διοργανώνει εδώ και χρόνια τον διεθνή Eco Marathon, με τη συμμετοχή πρωτότυπων οχημάτων με πράσινες προδιαγραφές από σπουδαστές. Πρόκειται όμως για μία εκδήλωση με σαφή πειραματικό και ερευνητικό χαρακτήρα και όχι για κάποιο εγχείρημα με στόχο την πραγματική αγορά αυτοκινήτου.

Για να μπεις μέσα στον θάλαμο επιβατών, πρέπει να ανασηκώσεις το μπροστινό μέρος του πανάλαφρου αμαξώματος, που ζυγίζει 550 κιλά και διακρίνεται για την ευελιξία του

Η πολυεθνική εταιρεία δεν βάλθηκε να βγάλει μόνη τα μάτια της, αφού πίσω από αυτή τη φαινομενική αντίφαση κρύβονται επιχειρηματικά κίνητρα. Ωστόσο το μοντέλο Project M, που βασίζεται στο πειραματικό City Cars T.25 του βρετανού Γκόρντον Μάρεϊ με θητεία στη Formula 1, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον ανεξάρτητα από τους λόγους δημιουργίας του.

https://www.youtube.com/watch?v=ZiU0_OxuluM

Το τριθέσιο αυτοκινητάκι με μήκος 2,5 μ. και μόλις 1,35 μ. πλάτος έχει αντισυμβατική διάταξη στο εσωτερικό του, αφού ο οδηγός κάθεται στο κέντρο έχοντας πλάγια και πίσω του τους άλλους δύο επιβάτες. Σε αυτή την περίπτωση απομένουν για τις αποσκευές μόνον 170 λίτρα, αν πέσουν όμως οι πλάτες των δύο καθισμάτων, αγγίζει ο όγκος του χώρου φόρτωσης τα 720 λίτρα.

projectm2

Για να μπεις μέσα στον θάλαμο επιβατών, πρέπει να ανασηκώσεις το μπροστινό μέρος του πανάλαφρου αμαξώματος, που ζυγίζει 550 κιλά και διακρίνεται για την ευελιξία του, καθώς η διάμετρος ολικής στροφής περιορίζεται στα 6,0 μ., όταν τα περισσότερα μίνι χρειάζονται γύρω στα 10 μ. Το κόκπιτ είναι εξαιρετικά λιτό, με ελάχιστους διακόπτες και με δύο οθόνες για την προβολή εικόνων από τις κάμερες, που έχουν αντικαταστήσει τους κλασικούς καθρέπτες. Επίσης προβλέπεται και μία στήριξη για Smartphones, στο οποίο έχει κατεβάσει η Shell την εφαρμογή της με οδηγίες οικονομικής οδήγησης.

projectm6
Αναμφίβολα το δυνατό σημείο του μοντέλου, με το τρικύλινδρο μοτοράκι των 660 κ.εκ. και τους 45 ίππους, είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Οι πρώτες, ανεπίσημες μετρήσεις έδειξαν μια μέση τιμή της τάξης των 2,64 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ. με ταχύτητα 70 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα έρχεται μετά από 15,8” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 145 χλμ./ώρα.

projectm5
Ετσι και αλλιώς η έμφαση δεν δίνεται στις επιδόσεις, αλλά στην οικονομία. Σε αυτήν συμβάλλουν διάφορα αεροδυναμικά τρικ, όπως οι καλυμμένοι πίσω τροχοί, το ημιαυτόματο σαζμάν και το ειδικά εξελιγμένο λάδι κινητήρα με βάση το Shell Helix Ultra, χάρη στο οποίο μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου κατά 5%.

projectm7
Το συγκεκριμένο λιπαντικό απαντά και στο ερώτημα, γιατί θα έπαιρνε μία πετρελαϊκή εταιρεία την πρωτοβουλία να φτιάξει ένα μοντέλο που θα έκαιγε τη βενζίνη ή το ντίζελ με το σταγονόμετρο. Αυτό όμως δεν στερεί καθόλου από το Project M τον καινοτόμο χαρακτήρα του, που θα προκαλέσει σίγουρα αναστάτωση στο Smart και στα υπόλοιπα μίνι, εφόσον περάσει στην παραγωγή.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...