361
Τα μέλη της ομάδας Polyclitus του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης | Facebook/polyclteam

Οι μαθητές πετούν… στο Διάστημα

Protagon Team Protagon Team 11 Φεβρουαρίου 2018, 01:00
Τα μέλη της ομάδας Polyclitus του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
|Facebook/polyclteam

Οι μαθητές πετούν… στο Διάστημα

Protagon Team Protagon Team 11 Φεβρουαρίου 2018, 01:00

Πόσο εύκολο είναι να κατασκευάσεις έναν δορυφόρο, να τον εκτοξεύσεις και να συλλέξεις στοιχεία που θα σου μεταδώσει; Οι μαθητές κάποιων λυκείων στην Ελλάδα το κάνουν να μοιάζει με παιχνίδι, ή έστω ένα πεδίο σχολικού ανταγωνισμού· ένα αισιόδοξο μήνυμα για τα νέα μυαλά που διαμορφώνονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέσω θεσμών όπως ο CanSat.

Χαρακτηριστική η περίπτωση των μαθητών του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, οι οποίοι έχουν χαράξει πορεία για τον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Διαστημικής CanSat in Greece: έχοντας ήδη διακριθεί στον περυσινό διαγωνισμό (2η θέση), θα διαγωνισθούν ξανά με άλλες εννέα ομάδες από όλη την Ελλάδα, στην κατασκευή ενός δορυφόρου που θα εκτοξευθεί σε πραγματικό χρόνο!

Το CanSat in Greece είναι ένας Πανελλήνιος Διαγωνισμός Διαστημικής και αποτελεί προκριματικό του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSats in Europe, που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA).

Οι ελληνικές συμμετοχές, μέχρι σήμερα, στο διαγωνισμό CanSats in Europe είναι:
• 2010: Icaromenippus, 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης
• 2012: Ιcaromenippus 3D, 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης (2η θέση)
• 2014: Aristarchus, 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης (2η θέση)
• 2014: ViannoSat, Γενικό Λύκειο Βιάννου
• 2015: G-Rosseta, ΣΕΚ Αγίων Αναργύρων
• 2016: DIASat, Γενικό Λύκειο Γαζίου
• 2017: CAN.I.S., 26ο Γενικό Λύκειο Αθηνών – Μαράσλειο

Οι ομάδες καλούνται να κατασκευάσουν έναν πρότυπο δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού, ο οποίος θα εκτοξευθεί σε υψόμετρο 1000 μέτρων και κατά την κάθοδο θα πραγματοποιήσει συλλογή μετρήσεων μέσω ηλεκτρονικών αισθητήρων και ραδιομετάδοσή τους στο σταθμό βάσης στο έδαφος. Η όλη σχεδίαση και υλοποίηση ακολουθεί την σύγχρονη διδακτική προσέγγιση του STEM (Science Technology Engineering Mathematics) και απαιτεί γνώσεις Φυσικής, Ηλεκτρονικών, Προγραμματισμού και Μηχανολογίας. Προσομοιώνοντας την κάθοδο του Huygens στο μεγαλύτερο φεγγάρι του Κρόνου Τιτάνα (14η Ιανουαρίου του 2005).

Η ομάδα Polyclitus θα κατασκευάσει έναν δορυφόρο-εξερευνητή, ο οποίος θα έχει στόχο να κατέλθει σε ένα ουράνιο σώμα και να το… «εξερευνήσει». Πιο συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν μετρήσεις πίεσης, θερμοκρασίας, υπέρυθρης ακτινοβολίας του εδάφους καθώς και της θέσης του δορυφόρου μέσω GPS. Επιπλέον, θα χαρτογραφηθεί πιθανή μεταβολή του διανύσματος έντασης του μαγνητικού πεδίου με το ύψος και θα αναπαρασταθεί ο προσανατολισμός του CanSat στον χώρο κατά την κάθοδο. Παράλληλα, θα διατηρείται επικοινωνία με τον δορυφόρο μέσω αποστολής μηνυμάτων και εντολών από τον σταθμό της βάσης, όπου θα αποστέλλονται τα δεδομένα. Ραντεβού στην εκτόξευση!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...